نوشته شده توسط : مهناز

 

تلویزیون هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند را دارید ولی هیچ آشنایی با آن ندارید در مقاله ی معرفی و امکانات تلویزیون های هوشمند با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد امکانات تلویزیون های امروزی کسب نمایید و با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید. تلویزیون های هوشمند با قابلیت های ویژه و امکانات ایده آلی که دارند توانسته اند در دنیای پیشرفته ی امروز به راحتی پاسخگوی نیازهای کاربران باشند.

بهترین سایز تلویزیون چیست؟

نکته ای که د رهنگام خرید بسیار حائز اهمیت است سایز تلویزیون است. باید محلی که میخواهید تلویزیون را در آن جا قرار دهید را بررسی کنید تا بهترین سایز را انتخاب کنید. اگر می خواهید تلویزیون را برای فضا های کوچک مثل اتاق خواب یا آشپزخانه خریدرای کنید بهترین انتخاب تلویزیون‌ های کوچکتر در سایز‌های ۲۴ اینچ و ۳۲ اینچ می باشد. برای فضا های بزرگتر مانند اتاق کنفرانس، فروشگاه، اتاق پذیرائی می توانید تلویزیون های بزرگتر از ۵۰ اینچ به بالا خریدرای کنید.

تلویزیون های هوشمند چه امکاناتی دارند؟

 

اتصال به اینترنت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین امکانات تلویزیون های هوشمند امکان اتصال به اینترنت می باشد. همه تلویزیون های هوشمند یک ورودی کابل شبکه ی اینترنت یا قابلیت اتصال به وای فای را دارند البته برای این قابلیت سرعت اینترنت و وای فای باید به اندازه ی کافی سریع باشد. دو روش برای اتصال اینترنت به تلویزیون هوشمند وجود دارد که عبارتند از :

 اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق کابل Ethernet: 

  • ⇐ برای وصل کردن تلویزیون به اینترنت از این روش ، باید کابل LAN را به تلویزیون و مودم وصل کنید.
  • ⇐ دکمه Home  یا Menu را روی کنترل تلویزیون انتخاب کنید و سپس روی گزینه ی SETUP رفته و OK کنید.
  • ⇐ به قسمت Network بروید و Network selection  و سپس Cable را انتخاب نمایید.
  • ⇐ پس از آن وارد قسمت Cable Network setup شوید و Internet Protocol setup را در حالت Auto setup قرار دهید. در این صورت تلویزیون به صورت خودکار از مودم آی پی دریافت می‌کند.
  • ⇐ برای اطمینان از اتصال تلویزیون به اینترنت وارد قسمت Setup شده و Cable Network setup و سپس گزینه Network Test را انتخاب کنید. درصورت برقراری اینترنت، گزینه‌های مربوطه تیک خورده‌اند.

   اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق Wireless

اگر تلویزیون دارای وایرلس باشد می‌توان از طریق وای فای به اینترنت متصل شد.

  • ⇐ برای وصل کردن تلویزیون به اینترنت از طریق این روش ابتدا کلید Menu  را روی کنترل تلویزیون انتخاب و به قسمت Setup رفته و بر روی OK کلیک کنید.
  • ⇐ پس از آن گزینه ی Network selection  را انتخاب و از گزینه‌های موجود Wireless را انتخاب نمایید. سپس وارد قسمت Wireless Network setup  شده و Internet Protocol setup را در حالتAuto setup   قرار دهید.
  • ⇐ اکنون برای اتصال تلویزیون به اینترنت باید گزینه Access Point select را انتخاب نمایید.
  • ⇐ حال تمام شبکه‌های وایرلس‌ اطراف شما نمایش داده می‌شود. در بین این شبکه‌ها نام وایرلس مورد نظر خود را انتخاب کنید و با وارد کردن پسورد آن، به اینترنت متصل شوید.

اتصال تلویزیون های هوشمند به اینترنتاتصال تلویزیون های هوشمند به اینترنت

کنترل از راه دور

با استفاده ی گسترده از تلویزیون‌های هوشمند اکنون می‌توانید از طیف گسترده‌ای از محتوای ویدیویی مانند پخش تلویزیون عمومی ، فیلم، درام، موسیقی، بازی، ورزش و حتی خدمات استریم مانند Hamsam لذت ببرید.مشاهده ی مطالب مختلف در تلویزیون بدین معناست که کنترل از راه دوری که به شما کمک می‌کند محتوا را به سرعت و به راحتی پیدامیکند.

چند نکته برای کنترل از راه دور بهینه الزامی می باشد که عبارتند از :

  • ⇐ کنترل از راه دور نباید توسط دکمه‌ های غیر ضروری برای افراد پیچیده باشد و باید طراحی مختصر و قابل فهمی داشته باشد.
  • ⇐ باید تشخیص صدا را برای جستجوی سریع عناوین داشته باشد و نیازی به تایپ کردن مطالب نداشته باشد.
  • ⇐ همچنین باید دارای کلیدهای میانبر برای برنامه‌های متداول باشد تا بتوانید با فشار یک دکمه به آنها دسترسی داشته باشید.
  • ⇐ همه ی این موارد باعث می‌شود کنترل از راه دور برای استفاده ی راحت و جستجوی سریع مناسب باشد.

 

اجزای ساده ی یک ریموت کنترل 

  1. بورد الکتریکی صفحه کلید   ۳. باتری    ۴. سنسور یا حسگر    ۵. لامپ ال ای دی یا صفحه نمایش کوچک

 

نرم افزار SKYPE

از دیگر ویژگی های یک تلویزیون هوشمند می توان به اپ تماس تصویری SKYPE  اشاره کرد. به کمک این اپ و به کمک امکاناتی که این تلویزیون در اختیار کاربران می گذارد به راحتی می توانید با دوستان و آشنایان خود از درگاه تی وی و به کمک یک وبکم تماس تصویری برقرار نمایید.

نرم افزار SKYPEنرم افزار SKYPE

دیگر ویژگی های یک تلویزیون هوشمند :

  • امکان نصب نرم افزار
  • امکان مشاهده ی ویدیو و تصاویر آنلاین
  • امکان بازدید ازصفحات وب
  • امکان اجرای بازی
  • امکان اتصال به کانال های اینترنتی IPTV
  • قابلیت اتصال به وبکم
  • گزارش و پیش بینی وضعیت آب و هوا
  • امکان دسترسی به رادیوهای اینترنتی
  • امکان استفاده از قابلیت Time Shifting
  • امکان اتصال به شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک گذاری
  • پشتیبانی از استاندارد DLNA
  • کنترل تلویزیون با دستورات صوتی و حتی ژست‌های حرکتی

 

چگونه تلویزیون معمولی خود را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنیم؟

 

تلویزیون معمولی به وسیله ی یک دستگاه smart TV boxقابلیت تبدیل شدن به تلویزیون اسمارت را دارد و برای هر سیستم عامل موبایل و تبلت ،  مبدل در نظر گرفته شده است و تلویزیون از طریق کابل یا بی سیم به این دستگاه متصل می‌شود.این تلویزیون دستگاهی نوظهور است که با پیش رفتن سبک زندگی به سوی زندگی هوشمند نیاز به آن احساس و خرید تلویزیون هوشمند ضروری خواهد شد.قابلیت ‌های این تلویزیون نسبت به تلویزیون‌ های معمولی بسیار بیشتر می باشد و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.قیمت تلویزیون های هوشمند با توجه به ویژگی ‌هایی که دارند مانند پردازنده های چهار هسته ای و دوربین بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشند.

 

چند نمونه از تلویزیون های هوشمند فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا 

 

تلویزیون هوشمند بنس ۵۰ اینچ  مدل BS-50SE262 :

  1. صفحه نمایش VA
  2. وضوح تصویر UHD
  3. پنل با درجه کیفی A
  4. قابلیت پخش تصاویر HDR
  5. تقویت کننده گستره رنگ
  6. دارای گیرنده دیجیتال DVB-T2
  7. قابلیت اتصال بی سیم با موبایل
  8. پردازنده ی ۶ هسته ای
  9. پخش تصاویر ۴K با فرمت ۶۰FPS
  10. قابلیت ضبط تصاویر ویدئو PVR
  11. ریموت کنترل ۲ عدد هوشمند + معمولی
  12. سه عدد پورت HDMI و دو عدد پورت USB
  13. تلویزیون هوشمند دارای سیستم عامل Android7

 

تلویزیون هوشمند هوریون ۵۵ اینچ :

  1. پخش تصاویر ۴K
  2. سیستم عامل اندروید ۹
  3. وضوح تصویر UHD
  4. ۸ مگاپیکسل
  5. تصویر ۴ هسته ای
  6. گیرنده ی دیجیتال
  7. قابلیت وصل به اینترنت یا وای فای
  8. دارای سه عدد کابل HDMI و دو عدد پورت USB
  9. گارانتی دار

شما عزیزان می توانید برای مشاهده ی تمامی تلویزیون های هوشمند گزینگ کالا به قسمت لوازم صوتی و تصویری مراجعه نمایید.

برترین برندهای تلویزیون هوشمندبرترین برندهای تلویزیون هوشمند

نتیجه گیری از مقاله معرفی و امکانات تلویزیون های هوشمند

در مقاله ی معرفی و امکانات تلویزیون هوشمند سعی کرده ایم اطلاعات درستی را در مورد امکانات تلویزیون های هوشمند و همچنین راه های اتصال به اینترنت این تلویزیون ها در اختیار شما عزیزان بگذاریم امید است نهایت استفاده را برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

راهنمای استفاده از سیستم گرمایش

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

یکی از مهم ترین اقدامات در فصل سرما انتخاب مناسب ترین سیستم های گرمایشی برای منزل و یا محیط کار می باشد. برای انتخاب یک سیستم گرمایشی  مناسب باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود زیرا امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای مکان ها و مصرف و سوخت های مختلف سیستم های گرمایشی مختلفی نیز تولید می شود. اگر به فکر خرید یک سیستم گرمایشی مناسب برای منزل و محل کار خود هستید، در مقاله ی انتخاب مناسب سیستم های گرمایشی با ما همراه باشید تا انواع سیستم گرمایشی و مزایا و معایب آن ها را بشناسید و بهترین سیستم گرمایشی را برای محیط خود انتخاب نمایید.

 

معرفی انواع سیستم های گرمایشی

برای خرید سیستم گرمایشی برای یک محیط باید اطلاعاتی در مورد انواع سیستم های گرمایشی داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع را بسته به شرایط خود انتخاب نمایید.آشنایی با انواع سیستم گرمایشی به شما در انتخاب و خرید بهترین سیستم برای محیط مورد نظر خود کمک بسیاری می کند.

  • بخاری
  • شومینه
  • پکیج
  • موتور خانه
  • گرمایش از کف
  • سیستم گرمایشی قرنیزی
  • سیستم گرمایش از سقف خانگی

 

معرفی انواع بخاری در انتخاب مناسب سیستم های گرمایشی

بخاری یک وسیله ی گرمایشی است که در مقایسه با سایر محصولات گرمایشی استفاده از آن بسیار راحتتر می باشد و برخلاف دیگر سیستم ها نصب آن نیازی به تجهیزات و لوله کشی خاصی ندارد و به راحتی میتوان آن را حمل و جابه جا نمود. با اینکه امروزه بسیاری از خانه ها از وسایلی همچون پکیج ، رادیاتور و … استفاده می کنند اما استفاده از بخاری همچنان در صدر وسایل گرمایشی می باشد. بخاری ها با توجه به نوع سوخت ، میزان گرما دهی ، برند و مدل ، ترموستات و … با همدیگر متفاوت هستند در این بخش از مقاله ی انتخاب مناسب سیستم های گرمایشی به معرفی انواع بخاری ها می پردازیم.

 معرفی بخاری برقی 

بخاری برقی یکی از سیستم های گرمایشی مطمئن و کوچک می باشد که نیروی برق  را به انرژی گرمایشی تبدیل می کند. این نوع بخاری ها مکانیزم ساده ای دارند و در اندازه های کوچکی تولید می شوند و بسته به اندازه، توان مصرفی، نوع طراحی و نوع المنت گرمازا برای محیط های زیادی میتوان از ان ها استفاده کرد . بخاری های برقی دودکش ندارند و به دلیل داشتن فن بعد از روشن شدن دستگاه بلافاصله گرمادهی خود را شروع می کنند. تقریبا همه ی بخاری های برقی امروزی برای تنظیم هوای اتاق مجهز به ترموستات اتوماتیک هستند که به طور خودکار پس از رسیدن به دمای مطلوب در همان درجه حرارت می ماند.

 

معرفی بخاری برقیمعرفی بخاری برقی

مزایای استفاده از بخاری برقی

قابلیت حمل آسان

کم حجم بودن و اشغال فضای کم

تولید شده در طرح ها و اندازه های مختلف

صرف هزینه ی کمتر نسبت به سایر بخاری ها

شروع شدن بلافاصله ی گرمادهی به دلیل داشتن فن

معرفی انواع بخاری برقی

هنگامی که شما در منزل یا محیط کار خود به گرمای هدفمند نیاز داشته باشید می‌توانید از بخاری برقی استفاده کنید. در اینجا با چند مدل اصلی بخاری برقی آشنا می‌شوید.

  •  فن دار
  •  تابشی
  •  کانوکتور

 

 بخاری های برقی فن دار

این مدل از بخاری ها انرژی لازم خود را جهت تامین نمودن گرمای لازم از انرژی الکتریسیته دریافت می کنند و همچنین مجهز به سیستم فن دمنده می باشند که وظیفه ی آن پخش کردن گرمای تولید شده در محیط اطراف خود می باشد. در بخاری های برقی فن دار گرما از سمت پایین به بالا در حرکت است و ایجاد جریان هوا به کمک فن باعث می شود که گرما در نقاط مختلف محیط به طور کاملا یکنواخت پخش شود. این بخاری ها شعله ی باز ندارند و سبب تولید و پخش گازهای سمی در محیط نمی شوند به همین دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای مراکزی است که مواد شیمیایی سر و کار دارند.

 

 

بخاری های برقی فن دار

 بخاری های برقی تابشی

بخاری های برقی تابشی دارای چند المنت حرارتی هستند که وظیفه ی تولید گرما را بر عهده دارند.

این بخاری ها با روش گرم کردن مستقیم اجسام از طریق انرژی تابشی، باعث گرم شدن محیط مورد نظر می شوند به طوری که اشیایی که در مسیر تابش این مدل از بخاری قرار بگیرند می‌توانند گرمای آن را به صورت مستقیم احساس کنند.

بخاری‌های دیگر با گرم کردن هوا و انتقال انرژی گرمایی باعث گرم شدن محیط می ‌شوند. اما همان ‌گونه که تابش نور خورشید باعث گرم شدن کره ی زمین می‌شود، بخاری های برقی تابشی نیز اجسام و افراد را مستقیماً گرم می‌کند.

 

"<yoastmark

 بخاری های برقی کانوکتور

در بخاری برقی کانوکتور نیز مانند دو نمونه ی قبلی ، المنت ها مسئول تولید گرما و حرارت می باشند.

این نوع بخاری ها نسبت به دو نوع قبلی دارای ابعاد بزرگتری هستند و امکان استفاده از فن در آن ها وجود دارد و کاملاً بی صدا هستند اما چنانچه از فن آن استفاده شود مانند بخاری برقی های فن دار صدای فن آن شنیده می شود.

برای مدت زمان طولانی از بخاری برقی استفاده نکنید

شاید از خودتان بپرسید که باید بخاری برقی در طول روز و شب باید چند ساعت روشن باشد. بخاری برقی نباید مدت زمان زیادی روشن بماند. روشن بودن زیاد بخاری برقی باعث افزایش چند هزینه زیاد برق شده و د رمدت طولانی باعث خراب شدن آن می شود. باید به این نکته توجه کنید که بعد از مدتی استفاده بخاری را خاموش کنید. اگر بخاری زیاد روشن بماند شاید باعث ذوب شدن دستگاه نیز شود. اگر قصد خرید بخاری برقی دارید بخار برق یهای ترموستات دار بهترین گزینه هستند زیرا مصرف برق کمتری دارند و از لحاظ ایمنی نیز عالی هستند.

کابل برق را با فاصله مناسب از بخاری برقی قرار دهید

 از دیگر نکات مهمی که باید در هنگام استفاده ا زبخاری برقی بدانید این است که کابل برق را از بخاری دور نگه دارید. نزدیک بودن کابل به بخاری باعث ذوب شدن آن شده و یا ممکن است آتش سوزی پیش بیاید. بهتر است که از چند راهی برای اتصال کابل استفاده نکنید زیرا ممکن است مدار رابیشتر از اندازه گرم کرده و آتش بگیرند. 

 معرفی بخاری گازی 

بخاری های گازی از جمله رایج ترین نوع بخاری مورد استفاده در منازل می باشند و میتوان گفت در بین سیستم های گرمایشی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. بخاری گازی به صورت بخاری دیواری، بخاری زمینی، بخاری با دودکش و بخاری بدون دودکش تولید و مورد استفاده قرار می گیرند و نوع سوخت آن گاز طبیعی می باشد.

 

هنگام خرید بخاری گازی توجه به چه نکاتی الزامیست؟

  • اندازه ی محیط : اکثرا بخاری های گازی برای فضاهای باز و بزرگ و متوسط مناسب هستند.
  • هزینه : بخاری های گازی نسبت به بخاری های برقی گرانتر بوده اما از مصرف انرژی کمتری برخوردار هستند.
  • منبع گاز : اول از همه محیطی را که می خواهید بخاری را در آنجا قرار دهید بررسی کنید تا ببینید منبع گاز شما با مدلی که قصد خرید آن را داید تناسب دارد یا خیر.
  • دودکش دار یا بدون دودکش : بخاری هایی که دودکش دارند در هنگام روشن بودن غیر قابل حرکت هستند اما بخاری های بدون دودکش را در هنگام استفاده نیز میتوان تکان داد.

همچنین مدل های دودکش دار از طریق دودکش ، گازهای تولید شده را به بیرون از خانه منتقل می کند اما در مدل های بدون دودکش گازهای تولید شده در داخل اتاق باقی می ماند به همین دلیل باید محیط مجهز به تهویه ی مناسبی باشد.

 

مزایا و معایب بخاری گازیمزایا و معایب بخاری گازی

نکات ایمنی هنگام استفاده از بخاری گازی

هرساله در کشورمان شاهد مرگ بسیاری از افراد به خاطر خفگی ناشی از بخاری های گازی هستیم. افرادی که در منزل و محیط کارشان از وسایل گازسوز استفاده می کنند باید نکات ایمنی زیر را خیلی جدی بگیرند.

  • از باز بودن مسیر دودکش اطمینان داشته باشید.

 برای تست می توانید فندک و یا کبریت را روشن کنید و سپس آن را جلوی دودکش داخل اتاق قرار بدهید اگر شعله ی کبریت و یا فنک به سمت بالا کشیده شود ، یعنی هوا از دودکش خارج می شود 

  • برای وصل کردن دستگاه به گاز از شلنگ های کمتر از یک و نیم متری استفاده نکنید و آن را در معرض حرارت وسایل گازسوز نیز قرار ندهید.
  • از قراردادن اشیایی مانند پرده، رختخواب ، لباس ، ظروف پلاستیکی و … در مجاورت بخاری گازی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث وقوع آتش سوزی شود.
  • برخی از افراد لوله ی بخاری را درون یک ظرف آب گذاشته و دودکش برای آن نصب نمی کنند این کار کاملا برخلاف استاندارد ها می باشد و ممکن است حادثه آفرین باشد.
  • از بخاری گازی برای پخت و پز و یا گرم کردن مواد غذایی استفاده نکنید.

موتورخانه

موتورخانه به فضایی در داخل یا خارج ساختمان ها گفته می شود که تمامی ابزارها و سیستم های مکانیکی و الکتریکی تولید گرما و آب گرم در آنها تعبیه شده و این وسایل و به دلیل اینکه بزرگ و سنگین هستند حتما باید در فضایی جداگانه از ساختمان نگهداری شوند تا هم استفاده از آنها بهینه و بهتر باشد و هم اینکه خطرات کمتری را برای ساکنین ساختمان ایجاد کند.

 

گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف یکی از مدرن ترین و پاکیزه ترین سیستم های گرمایشی می باشد.

در این سیستم از آب جهت انتقال دهنده ی حرارت استفاده خواهد شد و آب گرم از داخل لوله های پنج لایه که در کف اتاق ها جانمایی شده است عبور داده می شود و حرارت به صورت تشعشعی به محیط منتقل خواهد شد.

 

 سخن پایانی 

انتخاب بهترین سیستم های گرمایشی برای خانه بستگی به عوامل مختلفی از جمله :

شرایط آب و هوایی، نوع انرژی و میزان مصرف آن، فضای ساختمان و نیازهای اساسی دمایی و رطوبتی آن، قیمت اولیه دستگاه و … بستگی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

اتو پرس بخریم یا اتو بخار معمولی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

اتو یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین وسایل برقی در هر خانه ای به شمار می رود .در این مقاله به برخی از کاربردهای اتوپرس و اتوبخار معمولی می پردازیم و همچنین به سوال رایج اتو پرس بهتر است یا اتو بخار معمولی پاسخ می دهیم. اتو کردن لباس در واقع یک عمل مراقبتی در مورد لباس محسوب می شود زیرا هم شکل ظاهری بهتری به آن ها می بخشد و هم باعث افزایش طول عمر لباس می شود و در نهایت در هزینه‌های شما صرفه‌ جویی خواهد شد. برخی از افراد از اتو پرس و برخی دیگر از اتو بخار معمولی برای عمل اتوکشی استفاده می‌ کنند در حالی که هر دوی این وسایل برای از بین بردن چروک ‌های لباس‌ها از ترکیب بخار و فشار بهره می ‌برند اما افراد با توجه به تعداد لباس ‌ها، نوع لباس و زمانی که در اختیار دارند بهترین گزینه را انتخاب می کنند.

خاموش شدن خودکار اتو بخار

از مهمترین ویژگی های یک اتو بخار خاموش شدن خودکار آن می باشد. جدیدا تمام اتو بخار هایی که تولید می شوند از این ویژگی برخوردار هستند. با دارا بودن این ویزگی هزینه مصرف برق تا حد زیادی کاهش می یابد. خیلی وقت ها فراموش می کنید که اتو را از پریز برق دربیاورید که این خاموش شدن به صورت اتومات مشکل را حل کرده است. با خاموش شدن خودکار نگران سوختن لباس ها نیستید و با اطمینان بیشتری از آن استفاده می کنید. برای عزیزانی که کودک دارند نیز بسیا رمناسب است و نگران این نخواهید بود که به آن دست می زند زیرا اتو خاموش شده است و داغ نمی باشد.

کاربرد اتو پرس 

با استفاده از دستگاه اتو پرس یا اتو فشار می توانید در مدت زمان کوتاهی لباس های ساده یتان را با آن اتو کنید و باعث صرفه جویی در زمان و وقت با ارزش خود شوید. اگر چه اتو پرس در اتو کردن لباس ها و از بین بردن چین و چروک ها نسبت به اتو بخار معمولی سریع تر عمل می کنند اما برای اتو کردن تمامی لباس ها کارایی لازم را ندارند و برای اتو کردن برخی از قسمت های لباس مناسب نمی باشد. برای مثال اتو بخار های معمولی برای اتو کردن قسمت های خاص لباس مانند یقه کاربرد دارند در حالی که این قابلیت در اتو پرس وجود ندارد.

 

نحوه ی استفاده از دستگاه اتو پرس 

دستگاه اتو پرس را روی سطحی صاف قرار دهید و بعد از باز کردن قفل دستگاه دسته ی اتو پرس را به سمت بالا بکشید و دستگاه را به پریز برق بزنید و آن را روشن نمایید. بعد از این که صفحه ی اتو پرس شما داغ شد همانند یک اتو بخار معمولی می توانید دمای مورد نظر خود را با توجه به پارچه ی مورد نظر تنظیم نمایید. برای پارچه هایی که جنسشان کتانی و یا ترکیبی از اکریلیک و پشم هستند نیازی به فشار و زمان بالا نمی باشد زیرا در این پارچه ها مقدار گرما باید کم باشد و بخار زیادی لازم نیست. برای پارچه های جین ابتدا پارچه را مرطوب کنید تا نرم شود و همچنین نیاز به گرما و فشار طولانی تری دارند. پارچه هایی که از مواد کش دار ساخته شده اند در هنگام اتو کردن باید پارچه را محکم بکشید تا چین و چروک به وجود نیاید. برای اتو کردن پارچه های حساس و ظریف از بالشتک و یا پد بین لباس و صفحه ی اتو پرس استفاده کنید.

قسمت هایی مانند زیپ و دکمه های پلاستیکی را مستقیم زیر صفحه قرار ندهید. میتوانید آن ها را بصورت پشت و رو قرار دهید و یا با یک پد بپوشانید. راه دیگر برای از بین بردن چین و چروک قراردادن پارچه ای مرطوب بر روی لباس ها می باشد. بعد از پایان کار با اتوپرس، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید که به طور کامل خنک شود سپس دستگاه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. با دانستن نحوه ی استفاده از اتو پرس به راحتی زمان و انرژی که برای اتو کردن صرف می کنید نصف کنید.

نحوه ی استفاده از دستگاه اتو پرسنحوه ی استفاده از دستگاه اتو پرس

ویژگی هایی که باید هنگام خرید اتوپرس به آن توجه کنید

  • توان دستگاه
  • ظرفیت مخزن آب
  • تنظیمات بخار
  • تنظیمات دما
  • وزن دستگاه
  • میز اتوی آستین
  • مساحت بخش پرس

 

نکات ایمنی در نحوه ی استفاده از اتو پرس 

  • اتو پرس را بعد از هربار استفاده خاموش کرده و آن را روشن رها نکنید.
  • اگر سیم دچار پوسیدگی شده و یا دو شاخه به درستی کار نمی‌کند، از دستگاه استفاده نکنید.
  • بعد از خاموش کردن اتوپرس و قبل از جمع کردن آن، بگذارید دستگاه برای سی دقیقه الی یک ساعت خنک شود.
  • از نزدیک شدن به دستگاه، در حین آزاد سازی بخار بپرهیزید، زیرا خطر سوختگی وجود دارد.
  • قبل از کار با اتو پرس، ابتدا از پر بودن مخزن آب آن اطمینان حاصل کنید.
  • از استفاده همزمان دیگر وسایل برقی، با اتو پرس بپرهیزید.
  • برای عمکلرد بهتر و بیشتر از آب مقطر استفاده کنید.
  • قبل از شروع کار با دستگاه، ابتدا دفترچه راهنما و دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید.

 

کاربرد اتو بخار معمولی 

این نوع از اتو بخارها یک مخزن کوچک بر روی آن ها طراحی شده است که ظرفیت اندکی برای آب دارند و مناسب افرادی هستند که به صورت هفتگی حجم کمی از لباس ها را اتو می کنند. بخار این نوع اتو به گونه ای است که برای اتو کردن تعداد زیادی از لباس ها شما باید چند بار مخزن اتو را پر کنید تا بتوانید لباس ها به طور کامل اتو کنید.

نحوه ی استفاده از اتوبخار معمولی

قبل از استفاده از اتو بخار مخزن آب را به میزان کافی پر کنید ولی حتما دقت کنید مخزن بیش از میزان مشخص شده پر نشود و زمانی که اتو بخار خاموش است و صفحه فلزی آن کاملا سرد است این کار را انجام دهید. در صورتی که مخزن آب اتوی شما از بدنه ی اصلی اتو جدا می‌ باشد ، آن را طبق دستور العمل موجود در دفترچه ی راهنما پر کنید و به میزان آب مورد نیاز دستگاه دقت کنید. سیم اتو بخار را به پریز برق بزنید و تا زمانی که صفحه ی اتو کاملا گرم می‌شود منتظر بمانید که معمولا این زمان با یک چراغ  بر روی اتو بخار نشان داده می‌شود.

یر اساس جنس پارچه ی لباس، دمای مناسب برای اتوکشی را انتخاب نمایید و اگر نمی‌دانید چه دمایی را باید انتخاب کنید به راهنمای دکمه ‌های اتو بخار و یا برچسب لباس مراجعه نمایید. اگر پارچه ی شما رنگ تیره دارد برای محافظت از رنگ آن و پیشگیری از برق افتادن پارچه حتما از کاورهای محافظ اتو استفاده کنید تا بعد از اتوکشی شاهد آسیب رسیدن به پارچه نباشید. اتو را به طور مستقیم بر روی زیپ، دکمه و سایر وسایل تزیینی که جنسی غیر از پارچه دارند قرار ندهید زیرا این کار به صفحه ی اتو آسیب می‌رساند.

نحوه ی استفاده از دستگاه اتو پرسنحوه ی استفاده از دستگاه اتو پرس

ویژگی هایی که باید هنگام خرید اتو بخار معمولی به آن توجه کنید 

  • وزن
  • جنس کف
  • صفحه کنترل
  • بخار عمودی
  • مخزن آب شفاف
  • سیستم ضد چکه
  • مخزن بخار قابل کنترل
  • خاموشی خودکار اتو
  • سیستم خود تمیز کننده
  • طراحی خوب و ارگونومیک

 

نکات ایمنی در نحوه ی استفاده از اتوبخار معمولی 

  • هرگز اتو بخار را به صورت مستقیم روی زیپ و دکمه و خود لباس قرار ندهید.
  • مدت زمانی که از اتو بخار استفاده می کنید آن را به صورت عمودی قرار دهید.
  • بعد از اتمام کار با اتو مخزن آب را حتما خالی کنید و اجازه دهید که صفحه ی فلزی کاملا سرد شود.
  • اتو وسیله ای برقی است و مناسب بازی فرزندان نمی باشد در نتیجه آن را در دسترس کودکان قرار ندهید.
  • دکمه ی دمای اتو را به حالت اولیه ی خود برگردانید تا برای استفاده ی مجدد با درجه ی انتخابی شما شروع به کارکند.

 

مزایا و معایب اتوپرس و اتوبخار معمولی 

دانستن مزایا و معایب هر کدام از اتو ها می تواند در انتخاب یک اتوی مناسب بسیار کمک کننده باشد و پاسخی مناسب برای اتوپرس بهتر است یا اتو بخار معمولی باشد.

 

مزایای استفاده از اتو بخار معمولی  

  • استفاده ی آسان و سریع
  • کاهش مصرف برق
  • داشتن قیمت مناسب نسبت به اتوپرس
  • داشتن وزنی کم و اشغال فضای کمتر
  • قابل استفاده برای پارچه های پشمی
  • به دلیل نوک تیز شکل ، مناسب قسمت های خاص مانند یقه می باشد.

 

معایب استفاده از اتو بخار معمولی 

  • افزایش زمان اتوکشی
  • قدرت و توان کمتر در مقایسه با مدل پرسی
  • مناسب نبودن برای اتو کردن ملحفه و پرده به دلیل صفحه ی کوچک تر

مزایای استفاده از اتو پرس 

  • سرعت بالا در عمل اتوکشی
  • دارا بودن صفحات در اندازه های متنوع
  • مناسب برای اتو کشی ملحفه بدون مراجعه به خشکشویی
  • قدرت و توان بالا در صاف کردن و از بین بردن چروک لباس

 

معایب استفاده از اتوپرس  

  • اشغال زیاد فضا
  • قیمت گران تر نسبت به سایر اتوها
  • برای صاف کردن سر آستین و یا کنار دکمه ها زیاد مناسب نمی باشد.
  • اتوکشی پارچه های نازک و یا چین دار نیاز به دقت بیشتری دارد.

و در نهایت 

اتو بخار ها از نظر مدل بسته به استفاده ی افراد در منزل یا محیط کارشان متفاوت می باشند امید است پس از مطالعه و بررسی کامل مزایا و معایب ، کاربرد ، نحوه ی استفاده و ویژگی های اتو پرس و اتو بخار معمولی بتوانید مناسب ترین اتو را برای خود انتخاب نمایید و به پاسخ سوال اتوپرس بهتر است یا اتو بخار معمولی رسیده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

راهنمای خرید آبمیوه گیری باکیفیت

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

نوشیدن آبمیوه های تازه و خنک که سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن هستند و سلامتی و شادابی را به ارمغان می آورند در هر فصل یکی از لذت ‌بخش ترین مزه هایی است که می توان آن را تجربه کرد.برای این کار تنها کافی است یک آبمیوه گیری خوب در منزل داشته باشید تا در هر ساعتی از شبانه روز، طعم خوش میوه ها را مزه کنید. خرید آب میوه گیری اگر با دقت و احتیاط انجام نپذیرد می تواند برای کاربران مشکل ساز باشد. توجه به نکاتی که باید در هنگام خرید دستگاه آب میوه گیری بررسی شوند، تنها راهی است که می تواند به شما در تهیه ی یک محصول عالی و درجه یک کمک کند. در مقاله ی صفر تا صد آبمیوه گیری به بررسی تمام نکات مربوط به خرید این دستگاه اعم از نکات فنی، قیمت محصول، کیفیت بدنه، برندهای درجه یک و مواردی از این قبیل می پردازیم.

 

تاریخچه ی اختراع آبمیوه گیری

بر اساس بررسی هایی که تا بحال انجام شده است نوعی دستگاه آبمیوه گیری در سال ۱۹۳۰ توسط دکتر نورمن واکر ساخته شده که این دستگاه بر اساس رنده و فشرده کردن میوه و سبزیجات، آبمیوه ای بدون پالپ درست می ‌کرد. سپس در اواسط سال ۱۹۵۰ نخستین دستگاه آبمیوه گیری اختراع شد که این دستگاه بسیار سریع و داغ بود و حرارت بالای آن سبب از بین رفتن پروتئین و آنزیم میوه و سبزیجات می‌ شد. پس از آن در سال ۱۹۹۳ دستگاه آبمیوه ‌گیری دنده ای وارد بازار شد که حرارت آن بسیار کم بود و مواد مغذی را از بین نمی ‌برد. از سال ۱۹۳۰ تا کنون این صنعت همچنان در حال پیشرفت و نوآوری می باشد و دستگاه‌ های آب میوه ‌گیری مختلفی تولید و وارد بازار شده اند به طوری که امروزه در هر خانه ای یک دستگاه آب میوه گیری یافت می شود.

 

اختراع آب میوه گیریاختراع آب میوه گیری

 انواع آبمیوه گیری موجود در بازار

آبمیوه گیری را می توان در دو نوع دستی و برقی و دو حالت تک کاره و چندکاره مشاهده نمود که افراد می توانند با توجه به نیاز و مدت زمانی که از دستگاه آب میوه گیری استفاده می کنند مناسب ترین دستگاه را برای منزل انتخاب نمایند.

 

معرفی قطعات انواع آبمیوه گیری

در این بخش صفر تا صد آبمیوه گیری شما را با قطعات یک آبمیوه گیری آشنا می کنیم که هر کدام از آن ها نقش بسیار مهمی در عملکرد دستگاه دارند.

  • موتور دستگاه
  • اهرم فشارنده
  • محفظه ی موتور
  • تیغه ی برنده
  • درپوش یا مخزن
  • صافی یا توری
  • صفحه ی برنده
  • صفحه کلید
  • درپوش دهانه
  • کلاهک صفحه برنده
  • سیم رابط
  • ظرف شیشه ای یا بلوری
  • حلقه ی بالا رونده
  • متصل کننده ی بالایی
  • پیچ و مهره و واشر
  • و …

 

نکاتی که باید هنگام خرید آبمیوه گیری به آنها توجه شود 

قدرت دستگاه :به طور کلی قدرت دستگاه آب میوه گیری از ۶۰۰ وات شروع می شود و در برخی از مدل های قوی تر به ۱۵۰۰ وات نیز می رسد. البته ناگفته نماند که انتخاب دستگاه بر اساس قدرت، به میزان استفاده ی شما نیز بستگی دارد.

صدای دستگاه : مطمئنا هیچ کس دوست ندارد صدای آزار دهنده ی دستگاه را تحمل کند زیرا لذت نوشیدن آبمیوه را به طور کامل از بین می برد به همین دلیل قبل از خرید به صدای آن توجه داشته باشید. نوعی آبمیوه گیری را انتخاب نمایید که دارای کمترین صدا و همچنین کمترین لرزش باشد و برای تشخیص میزان صدای آن می توانید دستگاه را روی یک سطح صاف و بدون حرکت قرار دهید.

دهانه ی ورودی آبمیوه گیری : نکته ی دیگری که باید به آن بسیار توجه شود دهانه ی ورودی دستگاه می باشد. سعی کنید آب میوه گیری هایی را انتخاب کنید که دهانه ی ورودی بزرگی داشته باشد زیرا دیگر نیازی نیست شما میوه ها را به قطعات بسیار کوچکی تبدیل کنید اما این کار برای آبمیوه گیرهای با دهانه ی کوچک الزامی است. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که دهانه ی ورودی آنقدر بزرگ نباشد که میزان ایمنی دستگاه را پایین بیاورد.

 

 

جنس بدنه : بدنه ی بیشتر آب میوه گیری ها معمولا از پلاستیک ، استیل ، آلومینیوم و یا ترکیبی ساخته می شوند که همه ی آن ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما بدنه ی استیل نسبت به سایر مدل های دیگر از مقاومت بیشتری برخوردار می باشد و از نظر زیبایی هم چشمگیر است.

جنس تیغه : جنس تیغه ی اغلب آب میوه گیری ها از فولاد، پلاستیک، تیتانیوم، استیل، سرامیک و …سخته شده اند که در میان این ها تیغه های استیل طرفداران بیشتری دارند و تیغه های پلاستیک نسبت به سایر تیغه ها مقاومت بسیار کمتری دارند.

 

 

نوع کارکرد آبمیوه گیری : همانطور که در بالا ذکر شد آبمیوه گیری دارای دوحالت تک کاره و چند کاره می باشد که بسته به سلیقه ی افراد می توانند یکی از مدل ها را انتخاب کنند. در میان خریداران این سوال که آب میوه گیری تک کاره بهتر است یا چند کاره بسیار مطرح می شود در جواب این سوال باید گفت که مسلما دستگاهی که تنها یک عملکرد را انجام می دهد بسیار قدرتمند تر از دستگاهی است که چندین عملکرد متفاوت را انجام می دهد.

 میزان مصرف انرژی : میزان مصرف انرژی دستگاه به میزان قدرت و کیفیت ساخت محصول بستگی دارد یعنی هر چه دستگاه قدرت بالاتری داشته باشد دارای مصرف انرژی بیشتری نیز خواهد بود. برای آگاهی از میزان مصرف انرژی دستگاه آبمیوه گیری می‌توانید به برچسب انرژی بر روی دستگاه مراجعه کنید.

 

سیستم ضد چکه : دستگاه های قدیمی همگی دارای مشکل چکه کردن باقیمانده ی آبمیوه از دستگاه بودند که تولید کنندگان برای رفع این مشکل سیستم ضد چکه را روی دستگاه آبمیوه گیری قرار دادند اما تمامی برند ها شامل این سیستم نمی باشد در نتیجه هنگام خرید از مجهز بودن دستگاه به سیستم ضد چکه اطمینان حاصل کنید.

مخزن تفاله گیر: مخزن آب میوه گیری‌ ها به دو صورت جدا از دستگاه و داخل دستگاه تولید می‌شوند. دستگاه هایی که دارای مخزن تفاله ی جدا هستند می توان به راحتی و حتی در بین کار نیز ظرف جمع‌ آوری تفاله را از دستگاه آب میوه گیری جدا کرده و محتویات آن را خالی کنید و حجم این مخزن‌ ها معمولاً بین ۲ تا ۳ لیتر می باشند. اما در مورد دستگاه هایی که ظرف یا مخرن جمع‌ آوری تفاله ی آنها در داخل دستگاه قرار گرفته  باید پس از اتمام کار ، دستگاه را باز کرده و مخزن را تمیز نمایید که این کار بیشتر از دستگاه‌ های با مخزن تفاله ی جدا از شما زمان خواهد گرفت.

 

مخزن تفاله گیر آبمیوه گیریمخزن تفاله گیر آب میوه گیری

 

شستشوی دستگاه : برای شستشوی دستگاه باید قطعات آن به راحتی باز و بسته شوند بنابراین دستگاهی را انتخاب نمایید که به راحتی بتوان آن را باز کرد.

نکات مهم برای استفاده ی بهینه از آبمیوه گیری 

  • اگر می خواهید از میوه های هسته دار داخل آبمیوه گیری خود استفاده نمایید ، ابتدا هسته را از میوه جدا نمایید.
  • هسته ی میوه مانع چرخش موتور یا تیغه های آن می شود و همچنین به دستگاه آسیب می رساند.
  • از استفاده ی بیش از حد میوه جلوگیری نمایید تا به موتور آبمیوه گیری آسیبی وارد نشود.
  • از اجتماع بیش از حد تفاله در محفظه بالا جلوگیری نمایید.
  • همیشه از تمیز بودن صافی و محفظه آبمیوه گیری اطمینان حاصل نمایید.
  • از شستن موتور آبمیوه گیری خودداری نمایید و مراقب باشید تا آب به موتور نفوذ نکند.
  • قبل از روشن کردن آبمیوه گیری قسمت های متحرک و بالای دستگاه را محکم در جای خود قرار دهید.
  • قبل از استپ کامل و خاموش شدن آبمیوه گیری درپوش آن را باز نکنید.
  • آبمیوه گیری را به دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • برای میوه های نرم از مخلوط کن استفاده نمایید.
  • پس از استفاده از آبمیوه گیری فیلتر و صافی آن را با مسواک نرم تمیز نمایید.
  • با دقت به نظافت و تمیزی فیلتر بپردازید تا از گرفتگی و تفاله ها رهایی یابد.
  • چنانچه شیشه ی مخلوط کن را روی دستگاه قرار دادید اما نچرخید بدانید که کوبل ها مشکل دارند.
  • به مرور زمان این کوبل ها خرده می شود و شیشه مخلوط کن به درستی چفت نمی شود.
  • اگر آبمیوه گیری شما صدای ناهنجار می دهد ؛ لرزه گیر ها و کوبل باید تعویض شود.
  • برای گرفتن آب میوه های نرم مانند کیوی ، موز ، زردآلو و حتی گوجه فرنگی از دستگاه آب میوه گیری استفاده نکنید زیرا در روند ابمیوه گیری اختلال ایجاد می کند.

 

نوشیدن آب میوه

 

 نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

کار با آبمیوه گیری : ابتدا قطعات مورد نظر برای آب میوه گیری را در مکان مورد نظر خود نصب و محکم کنید. سپس میوه های مورد نظر را شسته و به اندازه های مناسبی خرد نمایید و آنها را داخل آبمیوه گیری بریزید. با توجه به نرمی و یا سفتی میوه ها اقدام به تنظیم میزان سرعت دستگاه نمایید بعد دستگاه را روشن نمایید و اقدام به گرفتن آبمیوه کنید.

 کار با مخلوط کن : در این وسیله نیز شما مواد مورد نظر خود را در پارچ مخصوص مخلوط کرن ریخته و از محکم بودن درب پارچ اطمینان حاصل نمایید. سپس با توجه به نرمی و یا سفتی مواد اقدام به تنظیم سرعت دستگاه کنید. در برخی از دستگاه ها دکمه ای به نام دکمه ی پالس وجود دارد که به صورت لحظه ای از آن استفاده خواهد شد. این دکمه تا زمانی روشن می ماند که شما به آن فشار وارد کنید در غیر اینصورت خاموش خواهد شد.

کار با آسیاب : در برخی از مواقع ممکن است مواد آسیابی شما مانند گردو سفت باشد و در برخی از مواقع نیز مواد استفاده شده ی شما مانند گوشت مرغ پخته شده و یا دانه های گشنیز و غیره نرم باشد که در این صورت شما پس از بستن تیغه ی مورد نظر و همچنین استفاده از پارچ مناسب و ریختن مواد معین که در برخی از موارد ۱۵ گرم مواد غذایی می باشد، درب آن را محکم بسته و دستگاه را به مدت کوتاهی مانند ۳ ثانیه یک بار روشن کرده و سپس خاموش نمایید تا آسیاب انجام پذیرد.

کار با خرد کن : از این دستگاه برای خرد کردن موادی مانند گوشت مرغ و یا گوشت قرمز استفاده می شود.هنگام کار با خرد کن دستگاه باید دقت بسیاری داشته باشید که از آب و یا هیچ موادی حاوی آب در آن استفاده نکنید، زیرا این کار باعث صدمه دیدن تیغه و از بین رفتن آن خواهد شد. بهتر است پس از هر بار استفاده از قسمت خردکن تیغه های آن را کاملا تمیز کرده تا از کارایی بسیار مناسب آن همیشه نهایت رضایت را داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1402 | نظرات ()