کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟
نوشته شده توسط : مهناز

 

خرید بهترین مارک کره گیر برقی

کره گیرهای برقی یکی از وسایلی هستند که برای درست کردن دوغ و کره کاربرد دارند و استفاده از آن ها بسیار ساده است. در زمان های قدیم این کار را با وسیله های سنتی مانند مشک دستی انجام می دانند که به نیروی انسانی زیادی احتیاج داشت. امروزه انواع کره گیر با مدل های مختلف در بازار ایران موجود است که هر کدام با توجه به امکانات خاص خود دارای قیمت های مختلفی هستند. فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا در این مقاله قصد دارد نکاتی که را که برای خرید یک دستگاه کره گیر برقی با کیفیت باید به آن ها توجه کنید بررسی کند. همچنین تعدادی از بهترین مارک های کره گیر برقی موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با توجه به بودجه ای که در نظر دارید بهترین کره گیر را انتخاب کنید.

تاریخچه کره گیر برقی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

در زمان های قدیم برای درست کردن دوغ و کره از مشک استفاد می کردند که طعم بسیار خوشمزه ای داشتند. اما مشکلی که این مشک داشت طرز استفاده از آن بود که بسیار سخت و دشوار بود. بعد از ریختن ماست در مشک باید دو فرد روبروی هم قرار می گرفتند و تا زمان که کره به دست می آمد آن را تکان می دادند. یکی از افراد باید دسته چوبی مشک را در سمت راست و دیگری در سمت چپ می گرفتند و مشک را یکبار به سمت جلو و یکبار به سمت خودشان تکان می دادند. این کار چند ساعت طول می کشید و افراد بسیار خسته می شدند و انرژی زیادی را صرف همین کار می کردند. نکته جالب اینجا بود که این مشک از پوست گوسفند، بز، گوساله و … درست می شد و برای نگهداری آب، دوغ، روغن و … بسیار مناسب بود.

با گذشت زمان دیگر افراد به این نتیجه رسیدند که باید به فکر تولید دستگاهی برای تهیه دوغ و کره باشند و دیگر مشک جوابگوی نیاز آن ها نیست. بعد از سال ها کره گیر برقی برای این منظور تولید شد و کار را برای افراد روستایی بسیار راحت کرد. این کره گیرها دارای یک عدد موتور قوی هستند که به وسیله نیروی برق ماست را به دوغ تبدیل می کند و اصلا نیازی به نیروی انسانی ندارد. در ادامه این مقاله انواع مدل کره گیر برقی را به شما عزیزان معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.

 

کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟

 

انواع مدل کره گیر برقی

همانطور که در بالا ذکر شد انواع کره گیر برقی در بازار موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به طور کلی کره گیرهای برقی به دو مدل بالا زن و پایین زن تقسیم می شوند که این مدل ها هم در سه مدل خانگی، فروشگاهی و صنعتی موجود هستند. البته مارک های مختلفی در بازار وجود دارد و باید با توجه به امکانات و کیفیت آن ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

کره گیر برقی بالا زن

این مدل از کره گیر برقی برای استفاده خانگی مناسب بوده و در اندازه های ۳ لیتری تا ۲۰ لیتر در بازار موجود است. همانطور که از نام این مدل پیداست موتور دستگاه در قسمت بالای کره گیر قرار گرفته است و همانند یک خردکن برقی بر روی درب آن نصب شده است. این کره گیرها دارای یک عدد موتور و پروانه همزن در قسمت بالایی هستند که در هنگام باز کردن درب کره گیر این موتور و همزن هم خارج می شوند. این مدل از کره گیرهای برقی بالا زن دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و طرفداران زیادی دارد. از جمله مزایای آن می توان به این اشاره کرد که موتور در بالای دستگاه قرار دارد و در اثر بالا رفتن حجم دوغ تحت فشار نخواهد بود.

اما عیبی که این مدل ها دارند این است که هر بار برای باز کردن درب باید موتور آن را نیز بردارید. به همین دلیل باید در هنگام باز کردن درب نهایت دقت را به خرج دهید تا موتور هیچ گونه آسیبی نبیند. کره گیر برقی بالا زن در مدل های بزرگتر و صنعتی نیز موجود است که در آن ها موتور بسیار بزرگتر و سنگین تر می باشد. البته طرز کارکرد مدل های صنعتی تفاوت آن چنانی با مدل های خانگی ندارند و تنها در مدل های صنعتی، اهرمی برای باز کردن درب و موتور دستگاه وجود دارد.

کره گیر برقی پایین زن

این مدل از کره گیرهای برقی طرفداران بیشتری دارند و در اندازه های ۱۰ لیتری تا ۶۰ لیتری در بازار موجود هستند. موتور کره گیرهای پایین زن در قسمت پایین مخزن قرار گرفته است و درون مخزن یک پروانه نصب شده است. برای این مدل ها یک شیلنگ طراحی کرده اند که دوغ به دست آمده از آن خارج می شود. جنس بدنه استیل ضد زنگ آن ها که هرگز دچار زنگ زدگی و سوراخی نمی شود از مهم ترین دلایل پرفروش ترین این محصولات می باشد. کره گیر برقی پایین زن با استفاده از سیستم تسمه و نیروی گریز از مرکز، سیال داخل دستگاه را به چرخش در می آورد. با اینکار ذرات چربی از ماست جدا می شود و به صورت کره بر روی سطح مخزن و بالای دوغ جمع می شود.

باز کردن درب این مدل بر خلاف مدل قبلی بسیار آسان بوده چون وزن کمی دارد و هیچ موتوری روی آن قرار نگرفته است. تنها عیبی که کره گیرهای برقی پایین زن دارند این است که موتور آن ها تحت فشار قرار می گیرد. زمانی که حجم زیادی از دوغ داخل مخزن کره گیر قرار می گیرد به موتور فشار می آید اما در برخی از مدل ها با استماده از یک تسمه این مشکل را حل کرده اند. مزایایی که این مدل نسبت به مدل بالا زن دارد این است که شستشوی قطعات آن بسیار راحت تر است. در مدل بالا زن چون پروانه همزن به موتور وصل است نمی توان خوب آن را شست ولی در این مدل اینطور نیست.

کره گیر بالا زن بهتر است یا کره گیر پایین زن؟

تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن در چیست؟ کدام مدل از کره گیرها بهتر است؟ این سوال جزء آن دسته از سوالاتی است که خیلی از پشتیبانان فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا می پرسید. در جواب این سوال باید بگوییم که شما عزیزان باید با توجه به بودجه ای در نظر دارید بهترین مدل را خریداری کنید. کیفیت کره گیرهای برقی با توجه به امکاناتی همچون جنس بدنه، نوع موتور، برند، گارانتی و خدمات پس از فروش و … تعیین می شود. هر دو مدل کاملا از نظر بهداشتی تایید شده هستند و هیچ گونه تغییری در رنگ و طعم دوغ و کره ایجاد نمی کنند. پس خرید کره گیر برقی در میان مدل بالا زن و پایین زن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه این نوشته معیارهایی را که باید در هنگام خرید کره گیر به آن ها توجه کنید بیان می کنیم تا بتوان بهترین مدل را انتخاب کنید.

 

کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟

 

نکاتی که باید در هنگام خرید کره گیر به آنها توجه کنیم

مطمئنا قبل از خرید هر محصولی باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم تا بتوانیم در میان مارک های مختلف بهترین را انتخاب کنیم. کره گیر برقی یا دستگاه دوغ زن نیز انواع مختلفی دارد به همین دلیل باید به نکات زیادی قبل از خرید توجه کنید. ما در این قسمت مهم ترین معیارهایی را که می توانید با استفاده از آن ها کیفیت یک کره گیر را بسنجید ذکر کرده ایم.

جنس بدنه کره گیر برقی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید کره گیر به آن توجه کنید جنس بدنه دستگاه است. معمولا بدنه تمام کره گیرها از آلومینیوم و استیل تولید می شوند زیرا کاملا بهداشتی و آنتی باکتریال هستند. برخی از کره گیرها که جنس آن ها از آلومینیوم یا استیل نیست به مرور زمان سبب بو گرفتن دوغ یا کره می شوند. در صورتی که بدنه کره گیر مورد نظر شما از جنس های دیگر بود از خرید آن خودداری کنید. معمولا جنس های دیگر خیلی زود دچار پوسیدگی می شوند و بدنه یشان سوراخ خواهد شد. کره گیرهایی که از استیل و آلومینیوم ساخته شده اند به راحتی قابل شستشو هستند و قبل و بعد از هر بار استفاده از کره گیر به راحتی می توانید دستگاه را بشویید بدون اینکه نگران سوراخی و پوسیدگی بدنه دستگاه باشید.

نوع موتور کره گیر برقی

موتور کره گیر برقی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد زیرا در صورت استفاده از موتورهای بی کیفیت و ارزان قیمت خیلی زود خراب می شود. موتورهای الکتروژن و موتوژن از بهترین و باکیفیت ترین موتورهای بازار هستند که در ساخت اکثر کره گیرهای برقی از این دو نوع موتور استفاده می کنند. از آنجایی که موتور کره گیر برقی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به پروانه همزن متصل است باید در هنگام خرید به نوع موتور خیلی توجه کنید. در کره گیرهای پایین زن موتور چون در قسمت زیرین مخزن قرار دارد و تحت فشار قرار می گیرد باید حتما نوع موتور آن الکتروژن یا موتوژن باشد.

نحوه جوشکاری و مونتاژ کره گیر

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید کره گیر برقی، نحوه جوشکاری و مونتاژ قطعات آن است. طبیعی است دستگاه هایی که به صورت ساده و با بی دقتی جوشکاری شده اند بعد از مدتی کارایی لازم را نداشته باشد. کره گیرهایی که قطعات آن ها با جوش دقیق و پیچ های استیل ضد زنگ جوشکاری شده اند کیفیت بسیار بالاتری دارد و در طول سالیان زیاد می توانید از آن ها استفاده کنید. در هنگام خرید به بدنه دستگاه دوغ زن توجه کنید زیرا نحوه جوشکاری و مونتاژ آن یکی از مهم ترین فاکتورها برای تعیین کیفیت دستگاه است.

درب کره گیر

چفت شدن درب کره گیر باید به خوبی انجام شود. زیرا اگر درب کره گیر چفت نباشد تمام محتویات آن در حین کار به بیرون می ریزد و باعث از بین رفتن مواد و کثیف شدن محیط می شود. از نظر بهداشتی نیز مناسب نیست و باعث وارد شدن میکروب به داخل کره و دوغ می شود. ممکن است حشراتی به داخل ان نفوذ کند و طعم و کیفیت دوغ و کره پایین بیاید.

پایه ضد لغزش در کره گیر

 محصولات برقی به دلیل لرزش در هنگام کار ممکن است دچار آسیب شوند بنابراین برای اینکه این چنین حالتی نداشته باشند از پایه ضد لغزش در آن ها استفاده می شود. پایهضد لغزش به کره گیر کمک می کند تا در هنگام کار کردن بدون هیچ تکان خوردنی در جای خود ثابت بماند و به آرامی کار کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

نکته دیگری که برای خرید کره گیر بسیار مهم است گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه است. حتما در هنگام خرید از فروشنده بپرسید آیا کره گیر دارای گارانتی است و چند ماه ضمانت دارد. محصولات برقی بهتر است همیشه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند. در صورت هر گونه مشکل می توانید با نمایندگی و خدمات پس از فروش در ارتباط باشید و مشکل را خیلی سریع حل کنید. کره گیرهایی که دارای خدمات پس از فروش هستند به راحتی قطعاتشان در بازار پیدا می شود و یا با مراجعه به خدمات پس از فروش می توانید قطعات را تهیه کنید.

کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟

بهترین مارک کره گیر برقی کدام است؟ کره گیر چند لیتر بخریم؟ کدام مدل کره گیر برای استفاده خانگی مناسب است؟ اینها جزء سوالاتی هستند که به طور روزانه از پشتیبانان ما می پرسیدید. در جواب باید بگوییم که شما عزیزان باید با توجه به نکات بالا بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. برای راحتی کار شما عزیزان در این قسمت از مقاله تعدادی از بهترین مارک های کره گیر برقی را بر اساس رضایت کاربران معرفی می کنیم.

کره گیر پارسونیک در سایزهای مختلف

کره گیر برقی پارسونیک از تولیدات داخلی بوده و در ساخت آن از تکنولوژی های پیشرفته قالب سازی و برش لیزری قطعات استفاده شده است. از ویژگی های بارز این محصول میتوان به بدنه آلومینیوم، بالا زن بودن، کارکرد اتوماتیک اشاره نمود. کره گیر قادر به تولید میزان مشخصی کره حیوانی در مدت ۴۰ دقیقه الی ۱ ساعت می باشد. موتور به کار رفته در این دستگاه الکتروژن بوده و از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار می باشد. جنس بدنه، مخزن، درب دستگاه، لایه بیرونی موتور، دستگیره و … از جنس آلومنیوم خالص بوده و با پوششی از رنگ متالیک الکترواستاتیک کاملا ضد زنگ و مقاوم در برابر پوسیدگی می باشند.





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: