نوشته شده توسط : مهناز

 

بهترین روش های جرم گیری و از بین بردن رسوب سماور گازی

استفاده کردن به طور مداوم از سماور باعث می شود که رسوب بگیرد و در طعم چایی و آب تغییر ایجاد کند. سماور در منزل ما ایرانی ها یکی از پر استفاده ترین لوازم آشپزخانه به حساب می آید بنابراین باید زود به زود آن را تمیز و جرم گیری کنیم. اگر جرم سماور زود به زود تمیز نشود به مرور به لایه های ضخیم تبدیل می شود که بعد ها به سختی جرم از بین می رود. رسوبات که سفید رنگ هستند در اثر تبخیر آب داغ و به جا ماندن مواد معدنی جامد به سطح داخلی سماور می چسبد و موجب کدر شدن آب و طعم چای می شود. با رسوب گرفتن زیاد سماور و تمیز نکردن آن  باعث کمتر شدن عمر سماور می شود. با روش هایی که برای از بین بردن رسوب سماور گازی وجود دارد می توانید داخل سماور را تمیز کنید و از شر رسوبات راحت شوید. در ادامه مقاله  روش هایی که برای از بین بردن رسوب سماور گازی و جرم گیری سماور وجود دارد را برای شما خواهیم گفت.

رسوب یا جرم سماور چیست؟

جرم کتری در واقع رسوباتی آهکی و سفید رنگ است که به آن کربنات کلسیم گفته می‌شود. زمانی که شما کتری را برای درست کردن آب گرم روی حرارت قرار می دهید، مقداری از آب آن بخار می ‌شود و رسوبات آهکی به‌ جا مانده از آن به صورت جامد در کف کتری باقی می ماند. خانه هایی که لوله کشی آن ها قدیمی است و یا آپارتمان هایی که در آن ها از مخازن آب یا سیستم گرمایش مرکزی استفاده شده است بیشتر با مشکل آهک و رسوب گرفتن رو به رو می شوند. در مناطقی که سختی آب نیز بیشتر است مقدار منیزیم و کلسیم در آب زیاد است باعث رسوب گرفتن می شود.

از بین بردن جرم سماور هر چند وقت یک بار لازم است ؟

اگر به مداوم از سماور و کتری برای درست کردن آب جوش استفاده می کنید باید به طور مرتب برای تمیز کردن سماور و رسوب زدایی اقدام کنید. بهتر است که هر ماه یکبار سماور خود را تمیز کنید و خوب شستشو دهید. اگر همانطور که گفتیم منطقه زندگی شما طوری است که آب شما آهکی است و سماور شما بیشتر از جاهای دیگر رسوب میگیرد باید مدت زمان تمیز کردن را کاهش دهید و زودتر این کار را انجام دهید.

رسوب زدایی و از بین بردن جرم سماور گازی با سرکه

سرکه به کاربردی ترین محلول برای تمیزی در خانه ها تبدیل شده است و یکی از بهترین روش ها برای جرم گیری سماور است. با استفاده از سرکه به راحتی می توانید جرم سماور و یا کتری را از بین ببرید. برای این کار باید ابتدا سماور را به مقدار مساوی از آب و سرکه پر کنید. بعد از آن سماور را روشن کنید و اجازه دهید به جوش آید و حدود یک ساعت با محلول آب و سرکه بجوشد. حال مخلوط آب و سرکه را خالی کنید و با استفاده از یک اسکاج داخل سماور را به خوبی تمیز کنید. اگر بعد از تمیز کردن سماور هنوز شاهد جرم و یا رسوبات اهکی بودید و داخل سماور باقی مانده بود بهترین راه این است که همین مراحل را دوباره تکرار کنید. اگر مقدار جرم و رسوب داخل سمار زیاد است می توانید از مقدار بیشتری سرکه استفاده کنید به این صورت که سرکه بیشتر از آب باشد. نباید داخل سماور را زیاد بسابید و از این کار اجتناب کنید. با زیاد سابیدن داخل سماور ممکن است که به آن آسیب وارد کنید. بعد از تمیز کردن سماور باید آن را به خوبی آبکشی کنید و چند باری آن را بجوشانید و آب را عوض کنید تا بوی سرکه از بین برود.

 

"</p

 

از بین بردن جرم کتری یا سماور با لیمو

یکی دیگر از روش های از بین بردن رسوب و جرم سماور استفاده کردن از لیمو است. برای اینکه بخواهید رسوب سماور را از بین ببرید باید سماور را پر از آب کنید و چند قطعه لیمیو برش داده شده را داخل آن بریزید. سماور را روشن  کنید و اجازه دهید تا به جوش آید. بعد یک یا دو ساعت جوشیدن سماور را خالی کنید و لیمو های داخل کتری را خارج کنید. سماور را بخوبی شستشو دهید و از یک اسکاج برای تمیزی بهتر استفاده کنید. این روش برای زمانی که رسوب و جرم سماور زیاد نیست استفاده کنید

از بین بردن جرم و رسوب ضخیم سماور با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین ماده موثری برای تمیزی هر نوع جرم، لکه و یا رسوب است. قدرت تمیز کنندگی زیادی دارد و به راحتی هر نوع رسوب و جرمی را می توانید با آن تمیز کنید. برای از بین بردن رسوب سماور باید چند قاشق جوش شیرینرا داخل سماور بریزید و مدتی همینطور سماور را رها کنید تا د راین حال باقی بماند. حال با کمک یک اسکاج نرم داخل سماور ا به خوبی تمیز کنید تا رسوبات از سماور جدا شوند.سماور را به خوبی آبکشی کنید. برای تمیزی بهتر و از بین رفتن رسوب می توانید از جوش شیرین با کمی آب لیموی تازه و یا سرکه سفید استفاده کنید. سپس داخل سماور را از آب پر کنید و آن را روشن کنید تا به جوش بیاید. ترکیب جوش شیرین و سرکه یا آبلیمو بهترین روش برای از بین بردن هر نوع جرم و رسوب است. بعد از انجام این مراحل سماور را آبکشی و چند باری آن را جوشانده و آب را خالی کنید تا بویی در آن باقی نماند.

رسوب زدایی و از بین بردن جرم کتری و سماور با نوشابه

حتما قدرت تمیز کنندگی نوشابه کوکاکولا را زیاد شنیده اید و باید بدانید که نوشابه یک ماده بی نظیر برای تمیزی است. با استفاده از نوشابه می توانید هر نوع جرم و رسوب را از بین ببرید. داخل سماور را پر از نوشابه کوکاکولا کنید و سماور را روشن کنید و بگذارید به جوش بیاید. نیم ساعتی بگذارید سماور بجوشد سپس آن را با آب فراوان بشویید و به خوبی آبکشی کنید. می بینید که تمام رسوبات و جرم از بین رفته است. برای اینکه سماور بوی نوشابه ندهد بهتر است سماور از آب پر کنید و دوباره بزارید بجوشد تا بوی نوشابه کامل از بین برود. جرم گیری سماور با نوشابه یکی از کاربردی ترین روش های از بین بردن رسوب سماور می باشد.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ گالا

 

"</p

 

از بین بردن جرم کتری و سماور با استفاده از اسید سیتریک

اسید سیتریک یا همان جوهر لیمو یکی از بهترین اسید ها برای تمیزی است که در لیمو ترش و پرتقال نیز وجود دارد. یک ماده بسیار قوی برای برای از بین بردن رسوب کتری و سمار است. از این ماده می توانید برای جرم گیری و تمیز کردن سماور و یا حتی ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید. برای پاک کردن رسوب سماور و کتری برای تمیز کردن سماور باید، سماور را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا زمان یکه آب آن به جوش بیاید. حال مقداری اسید سیتریک را به آب اضافه کنید و با استفاده از یک قاشق آن را در آب حل کنید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا محلول داخل کتری باقی بماند و سپس ان را با فراوان بشویید.

 

از بین بردن جرم و رسوب سماور با استفاده از جرم گیر مخصوص

برای تمیزی بهتر و از بین بردن رسوب سماور می توانید از جرم گیر مخصوص سماور نیز استفاده کنید. این نوع جرم گیر ها به صورت آماده موجود هستند و به عنوان تمیز کننده جرم کتری در فروشگاه های مختلف موجود هستند و به فروش می رسند. به این نکته توجه کنید که حتما از یک برند معتبر و شناخته شده استفاده کنید تا هیچ گونه ضرری برای شما نداشته باشد. اگر کموادی که خریداری می کنید اصل نباشد مکن است به سماور آسیب وارد کند و به علت شیمیایی بودن به سلامتی شما آسیب وارد کند. این ماده را با مقدار زیادی از آب ترکیب کنید،  سپس داخل سماور و یا کتری بریزید و مدتی اجازه دهید تا درون سماور باقی بماند. بعد از زمان مشخص سماور را با آب فراوان شستشو دهید.

سماور گازی ۱۵ لیتری توشه راه مدل کوپه ای ترموکوپل دار

سماور گازی ۱۵ لیتر توشه راه مدل کوپه ای ترموکوپل دار جنس بدنه آن برنجی و دارای پوشش بدنه نیکل کروم است. در ساخت سماور های برند توشه راه از بهترین مواد و آلیاژ استفاده شده است. این سماور شیک زیبایی خاصی را در طراحی بدنه دارد. سماور گازی ۱۵ لیتر توشه راه مدل کوپه ای ترموکوپل دار منظره بسیار شیکی را به آشپزخانه شما میدهد. سماور ۱۵ لیتر توشه راه یکی از استاندارد ترین و بهترین سماور های امروزی است. شرکت توشه راه این سماور ها را با کیفیت بسیار بالا طراحی نموده است. قیمت سماور گازی ۱۵ لیتر توشه راه مدل کوپه ای بسیار به صرفه و اقتصادی میباشد. شرکت توشه راه محصولات خود را از بهترین مواد میسازد. این شرکت محصولات خود را در اندازه ها و طرح های متفاوت تولید می نمایید.

 

سماور گازی ۹ لیتری برادران سیفی مدل آلمانی بدون ترموکوپل

جنس بدنه و جنس پایه های سماور گازی ۹ لیتر برادران سیفی مدل آلمانی برنجی میباشد. جنس دسته های این سماور ها کاملا نسوز و مقاوم ساخته شده است. سماور های برادران سیفی مدل آلمانی بسیار ارزان قیمت و با کیفیت میباشد. جنس دسته های سماور برادران سیفی از باکالیت است. اگر در ساخت این دسته ها از مواد ی کیفیت استفاده کرده باشند بعد از مدتی از بین خواهد رفت. طراحی ظاهری این سماور از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. البته تنوع محصولات امروزه بسیار زیاد است. میتوانید در میان برند ها و مدل های متفاوت آنها را انتخاب و خریداری نمایید. هنگام خرید سماور حتما به این نکته توجه کنید که کف سماور صخامت داشته باشد. اگر کف آن صخیم نباشد مقاومت پایینی را خواهد داشت.  

 

تمیز کردن فیلترهای کتری را فراموش نکنید

ممکن است سماور برقی و یا کتری شما دارای فیلتر باشد و اگر به موقع برای تمیزی آن اقدام نکنید باعث می شود که سوراخ های آن گرفته شود و کارایی خود را از دست بدهد. برای تمیز کردن فیلتر آن را از سماور و یا کتری خود جدا کنید و برای ۲۰ دقیقه در یک لیوان که حاوی سرکه سفید است قرار دهید. فیلتر را بعد از ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت با یک برس نرم به آرامی تمیز کنید و با آب فراوان بشویید. فیلتر کتری های برقی به راحتی جدا می شوند و می توانید هر  زمان که لازم بود آن را جدا کرده و تمیز کنید.

چطور بدنه کتری و سماور را تمیز کنیم؟

همانطور که رسوب وجرم داخل سماور باید به خوبی و زود به زود تمیز شود بدنه سماور نیز باید به صورت مرتب و به موقع تمیز شود. مراقبت از بدنه سماور به همان اندازه داخل سماور مهم است. با تمیز کردن به موقع بدنه سماور می توانید د ر طول عمر آن یز نقش مهمی داشته باشید. برای تمیزی قسمت بیرونی سماور از یک اسکاج و تمیز کننده چند منظوره و یا مایع ظرفشویی استفاده کنید. اسکاج را به آرامی بر روی بدنه بکشید و بعد از خوب شستن ان را آب کشی کنید و برای خشک کردن آن از یک پارچه خشک استفاده کنید تا رد آب بر روی آن باقی نماند. برای تمیزی بهتر بدنه سماور می توانید از جوش شیرین، سرکه نیز استفاده کنید. پاک کننده های چند منظوره نیز در بازار موجود هستند که به راحتی بدنه سماور را پاک می کند.

 

چطور بدنه کتری و سماور را تمیز کنیم؟

 

چطور از ایجاد رسوب در سماور جلوگیری کنیم؟

از اینکه آب را درون سماور باقی بگذارید اجتناب کنید. سعی کنید سماوری خریداری کنید که متناسب با ظرفیت خانواده شما باشد. بعد از اینکه آب جوشید و از آن استفاده کردید آّ اضافی را خالی کیند و یا به اندازه ای آب بریزید که نیاز دارید. ماندن بیش از حجد آب درون سماور باعث به وجو آمدن رسوب در داخل آن می شود. تا جایی که می توانید برای پر کردن سماور از آب تصفیه شده استفاده کنید. داشتن یک سیستم تصفیه آب در خانه باعث می شود تا میزان زیادی از رسوب گرفتن داخل سماور جلوگیری شود.  به طور مرتب برای تمیزی سماور اقدام کنید و آن را زود به زود تمیز کنید. با تمیزی زود به زود رسوب کمتری در داخل کتری شکل می گیرد. اگر می توانید برای از بین بردن جرم و رسوب سماور از رسوب گیر سماور استفاده کنید. این رسوب گیر یک گلوله مفتولی کوچک است که از آن برای حذف کردن رسوبات داخل کتری و سماور استفاده می شود. طریقه استفاده از این سیم های مفتولی بسیار راحت است و فقط کافی است هر بار بعد از استفاده کردن از سیم جرم گیر آن را زیر آب بگیرید و به خوبی شستشو دهید و دوباره داخل سماور بیندازید.

چه کار کنیم تا از شر مزه فلز کتری خلاص شویم؟

حتما برایتان پیش آمده است که وقتی اب یا چایی خورده اید که طعم فلز را احساس کرده باشید. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که برای اولین بار از سماور و یا کتری استفاده می کنید. برای اینکه این مشکل پیش نیاید می توانید قبل از استفاده از سماور چندین بار آن را  بجوشانید و آب ان را خالی کنید تا زمان یکه احساس می کنید طعم آن تغییر کرده است. اما اگر بعد از جوشاندن نیز در طعم آن همچنان احساس بوی فلز کردید مقداری جوش شیرین را به ان به جوشانید و خالی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

بهترین روش های جرم گیری و از بین بردن رسوب سماور گازی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

استفاده کردن به طور مداوم از سماور باعث می شود که رسوب بگیرد و در طعم چایی و آب تغییر ایجاد کند. سماور در منزل ما ایرانی ها یکی از پر استفاده ترین لوازم آشپزخانه به حساب می آید بنابراین باید زود به زود آن را تمیز و جرم گیری کنیم. اگر جرم سماور زود به زود تمیز نشود به مرور به لایه های ضخیم تبدیل می شود که بعد ها به سختی جرم از بین می رود. رسوبات که سفید رنگ هستند در اثر تبخیر آب داغ و به جا ماندن مواد معدنی جامد به سطح داخلی سماور می چسبد و موجب کدر شدن آب و طعم چای می شود. با رسوب گرفتن زیاد سماور و تمیز نکردن آن  باعث کمتر شدن عمر سماور می شود. با روش هایی که برای از بین بردن رسوب سماور گازی وجود دارد می توانید داخل سماور را تمیز کنید و از شر رسوبات راحت شوید. در ادامه مقاله  روش هایی که برای از بین بردن رسوب سماور گازی و جرم گیری سماور وجود دارد را برای شما خواهیم گفت.

رسوب یا جرم سماور چیست؟

جرم کتری در واقع رسوباتی آهکی و سفید رنگ است که به آن کربنات کلسیم گفته می‌شود. زمانی که شما کتری را برای درست کردن آب گرم روی حرارت قرار می دهید، مقداری از آب آن بخار می ‌شود و رسوبات آهکی به‌ جا مانده از آن به صورت جامد در کف کتری باقی می ماند. خانه هایی که لوله کشی آن ها قدیمی است و یا آپارتمان هایی که در آن ها از مخازن آب یا سیستم گرمایش مرکزی استفاده شده است بیشتر با مشکل آهک و رسوب گرفتن رو به رو می شوند. در مناطقی که سختی آب نیز بیشتر است مقدار منیزیم و کلسیم در آب زیاد است باعث رسوب گرفتن می شود.

از بین بردن جرم سماور هر چند وقت یک بار لازم است ؟

اگر به مداوم از سماور و کتری برای درست کردن آب جوش استفاده می کنید باید به طور مرتب برای تمیز کردن سماور و رسوب زدایی اقدام کنید. بهتر است که هر ماه یکبار سماور خود را تمیز کنید و خوب شستشو دهید. اگر همانطور که گفتیم منطقه زندگی شما طوری است که آب شما آهکی است و سماور شما بیشتر از جاهای دیگر رسوب میگیرد باید مدت زمان تمیز کردن را کاهش دهید و زودتر این کار را انجام دهید.

رسوب زدایی و از بین بردن جرم سماور گازی با سرکه

سرکه به کاربردی ترین محلول برای تمیزی در خانه ها تبدیل شده است و یکی از بهترین روش ها برای جرم گیری سماور است. با استفاده از سرکه به راحتی می توانید جرم سماور و یا کتری را از بین ببرید. برای این کار باید ابتدا سماور را به مقدار مساوی از آب و سرکه پر کنید. بعد از آن سماور را روشن کنید و اجازه دهید به جوش آید و حدود یک ساعت با محلول آب و سرکه بجوشد. حال مخلوط آب و سرکه را خالی کنید و با استفاده از یک اسکاج داخل سماور را به خوبی تمیز کنید. اگر بعد از تمیز کردن سماور هنوز شاهد جرم و یا رسوبات اهکی بودید و داخل سماور باقی مانده بود بهترین راه این است که همین مراحل را دوباره تکرار کنید. اگر مقدار جرم و رسوب داخل سمار زیاد است می توانید از مقدار بیشتری سرکه استفاده کنید به این صورت که سرکه بیشتر از آب باشد. نباید داخل سماور را زیاد بسابید و از این کار اجتناب کنید. با زیاد سابیدن داخل سماور ممکن است که به آن آسیب وارد کنید. بعد از تمیز کردن سماور باید آن را به خوبی آبکشی کنید و چند باری آن را بجوشانید و آب را عوض کنید تا بوی سرکه از بین برود.

 

"</p

 

از بین بردن جرم کتری یا سماور با لیمو

یکی دیگر از روش های از بین بردن رسوب و جرم سماور استفاده کردن از لیمو است. برای اینکه بخواهید رسوب سماور را از بین ببرید باید سماور را پر از آب کنید و چند قطعه لیمیو برش داده شده را داخل آن بریزید. سماور را روشن  کنید و اجازه دهید تا به جوش آید. بعد یک یا دو ساعت جوشیدن سماور را خالی کنید و لیمو های داخل کتری را خارج کنید. سماور را بخوبی شستشو دهید و از یک اسکاج برای تمیزی بهتر استفاده کنید. این روش برای زمانی که رسوب و جرم سماور زیاد نیست استفاده کنید

از بین بردن جرم و رسوب ضخیم سماور با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین ماده موثری برای تمیزی هر نوع جرم، لکه و یا رسوب است. قدرت تمیز کنندگی زیادی دارد و به راحتی هر نوع رسوب و جرمی را می توانید با آن تمیز کنید. برای از بین بردن رسوب سماور باید چند قاشق جوش شیرینرا داخل سماور بریزید و مدتی همینطور سماور را رها کنید تا د راین حال باقی بماند. حال با کمک یک اسکاج نرم داخل سماور ا به خوبی تمیز کنید تا رسوبات از سماور جدا شوند.سماور را به خوبی آبکشی کنید. برای تمیزی بهتر و از بین رفتن رسوب می توانید از جوش شیرین با کمی آب لیموی تازه و یا سرکه سفید استفاده کنید. سپس داخل سماور را از آب پر کنید و آن را روشن کنید تا به جوش بیاید. ترکیب جوش شیرین و سرکه یا آبلیمو بهترین روش برای از بین بردن هر نوع جرم و رسوب است. بعد از انجام این مراحل سماور را آبکشی و چند باری آن را جوشانده و آب را خالی کنید تا بویی در آن باقی نماند.

رسوب زدایی و از بین بردن جرم کتری و سماور با نوشابه

حتما قدرت تمیز کنندگی نوشابه کوکاکولا را زیاد شنیده اید و باید بدانید که نوشابه یک ماده بی نظیر برای تمیزی است. با استفاده از نوشابه می توانید هر نوع جرم و رسوب را از بین ببرید. داخل سماور را پر از نوشابه کوکاکولا کنید و سماور را روشن کنید و بگذارید به جوش بیاید. نیم ساعتی بگذارید سماور بجوشد سپس آن را با آب فراوان بشویید و به خوبی آبکشی کنید. می بینید که تمام رسوبات و جرم از بین رفته است. برای اینکه سماور بوی نوشابه ندهد بهتر است سماور از آب پر کنید و دوباره بزارید بجوشد تا بوی نوشابه کامل از بین برود. جرم گیری سماور با نوشابه یکی از کاربردی ترین روش های از بین بردن رسوب سماور می باشد.

 

"</p

 

از بین بردن جرم کتری و سماور با استفاده از اسید سیتریک

اسید سیتریک یا همان جوهر لیمو یکی از بهترین اسید ها برای تمیزی است که در لیمو ترش و پرتقال نیز وجود دارد. یک ماده بسیار قوی برای برای از بین بردن رسوب کتری و سمار است. از این ماده می توانید برای جرم گیری و تمیز کردن سماور و یا حتی ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید. برای پاک کردن رسوب سماور و کتری برای تمیز کردن سماور باید، سماور را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا زمان یکه آب آن به جوش بیاید. حال مقداری اسید سیتریک را به آب اضافه کنید و با استفاده از یک قاشق آن را در آب حل کنید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا محلول داخل کتری باقی بماند و سپس ان را با فراوان بشویید.

 

از بین بردن جرم و رسوب سماور با استفاده از جرم گیر مخصوص

برای تمیزی بهتر و از بین بردن رسوب سماور می توانید از جرم گیر مخصوص سماور نیز استفاده کنید. این نوع جرم گیر ها به صورت آماده موجود هستند و به عنوان تمیز کننده جرم کتری در فروشگاه های مختلف موجود هستند و به فروش می رسند. به این نکته توجه کنید که حتما از یک برند معتبر و شناخته شده استفاده کنید تا هیچ گونه ضرری برای شما نداشته باشد. اگر کموادی که خریداری می کنید اصل نباشد مکن است به سماور آسیب وارد کند و به علت شیمیایی بودن به سلامتی شما آسیب وارد کند. این ماده را با مقدار زیادی از آب ترکیب کنید،  سپس داخل سماور و یا کتری بریزید و مدتی اجازه دهید تا درون سماور باقی بماند. بعد از زمان مشخص سماور را با آب فراوان شستشو دهید.

سماور گازی ۱۵ لیتری توشه راه مدل کوپه ای ترموکوپل دار

سماور گازی ۱۵ لیتر توشه راه مدل کوپه ای ترموکوپل دار جنس بدنه آن برنجی و دارای پوشش بدنه نیکل کروم است. در ساخت سماور های برند توشه راه از بهترین مواد و آلیاژ استفاده شده است. این سماور شیک زیبایی خاصی را در طراحی بدنه دارد. سماور گازی ۱۵ لیتر توشه راه مدل کوپه ای ترموکوپل دار منظره بسیار شیکی را به آشپزخانه شما میدهد. سماور ۱۵ لیتر توشه راه یکی از استاندارد ترین و بهترین سماور های امروزی است. شرکت توشه راه این سماور ها را با کیفیت بسیار بالا طراحی نموده است. قیمت سماور گازی ۱۵ لیتر توشه راه مدل کوپه ای بسیار به صرفه و اقتصادی میباشد. شرکت توشه راه محصولات خود را از بهترین مواد میسازد. این شرکت محصولات خود را در اندازه ها و طرح های متفاوت تولید می نمایید.

 

سماور گازی ۹ لیتری برادران سیفی مدل آلمانی بدون ترموکوپل

جنس بدنه و جنس پایه های سماور گازی ۹ لیتر برادران سیفی مدل آلمانی برنجی میباشد. جنس دسته های این سماور ها کاملا نسوز و مقاوم ساخته شده است. سماور های برادران سیفی مدل آلمانی بسیار ارزان قیمت و با کیفیت میباشد. جنس دسته های سماور برادران سیفی از باکالیت است. اگر در ساخت این دسته ها از مواد ی کیفیت استفاده کرده باشند بعد از مدتی از بین خواهد رفت. طراحی ظاهری این سماور از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. البته تنوع محصولات امروزه بسیار زیاد است. میتوانید در میان برند ها و مدل های متفاوت آنها را انتخاب و خریداری نمایید. هنگام خرید سماور حتما به این نکته توجه کنید که کف سماور صخامت داشته باشد. اگر کف آن صخیم نباشد مقاومت پایینی را خواهد داشت.  

 

تمیز کردن فیلترهای کتری را فراموش نکنید

ممکن است سماور برقی و یا کتری شما دارای فیلتر باشد و اگر به موقع برای تمیزی آن اقدام نکنید باعث می شود که سوراخ های آن گرفته شود و کارایی خود را از دست بدهد. برای تمیز کردن فیلتر آن را از سماور و یا کتری خود جدا کنید و برای ۲۰ دقیقه در یک لیوان که حاوی سرکه سفید است قرار دهید. فیلتر را بعد از ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت با یک برس نرم به آرامی تمیز کنید و با آب فراوان بشویید. فیلتر کتری های برقی به راحتی جدا می شوند و می توانید هر  زمان که لازم بود آن را جدا کرده و تمیز کنید.

چطور بدنه کتری و سماور را تمیز کنیم؟

همانطور که رسوب وجرم داخل سماور باید به خوبی و زود به زود تمیز شود بدنه سماور نیز باید به صورت مرتب و به موقع تمیز شود. مراقبت از بدنه سماور به همان اندازه داخل سماور مهم است. با تمیز کردن به موقع بدنه سماور می توانید د ر طول عمر آن یز نقش مهمی داشته باشید. برای تمیزی قسمت بیرونی سماور از یک اسکاج و تمیز کننده چند منظوره و یا مایع ظرفشویی استفاده کنید. اسکاج را به آرامی بر روی بدنه بکشید و بعد از خوب شستن ان را آب کشی کنید و برای خشک کردن آن از یک پارچه خشک استفاده کنید تا رد آب بر روی آن باقی نماند. برای تمیزی بهتر بدنه سماور می توانید از جوش شیرین، سرکه نیز استفاده کنید. پاک کننده های چند منظوره نیز در بازار موجود هستند که به راحتی بدنه سماور را پاک می کند.

 

چطور بدنه کتری و سماور را تمیز کنیم؟

 

چطور از ایجاد رسوب در سماور جلوگیری کنیم؟

از اینکه آب را درون سماور باقی بگذارید اجتناب کنید. سعی کنید سماوری خریداری کنید که متناسب با ظرفیت خانواده شما باشد. بعد از اینکه آب جوشید و از آن استفاده کردید آّ اضافی را خالی کیند و یا به اندازه ای آب بریزید که نیاز دارید. ماندن بیش از حجد آب درون سماور باعث به وجو آمدن رسوب در داخل آن می شود. تا جایی که می توانید برای پر کردن سماور از آب تصفیه شده استفاده کنید. داشتن یک سیستم تصفیه آب در خانه باعث می شود تا میزان زیادی از رسوب گرفتن داخل سماور جلوگیری شود.  به طور مرتب برای تمیزی سماور اقدام کنید و آن را زود به زود تمیز کنید. با تمیزی زود به زود رسوب کمتری در داخل کتری شکل می گیرد. اگر می توانید برای از بین بردن جرم و رسوب سماور از رسوب گیر سماور استفاده کنید. این رسوب گیر یک گلوله مفتولی کوچک است که از آن برای حذف کردن رسوبات داخل کتری و سماور استفاده می شود. طریقه استفاده از این سیم های مفتولی بسیار راحت است و فقط کافی است هر بار بعد از استفاده کردن از سیم جرم گیر آن را زیر آب بگیرید و به خوبی شستشو دهید و دوباره داخل سماور بیندازید.

چه کار کنیم تا از شر مزه فلز کتری خلاص شویم؟

حتما برایتان پیش آمده است که وقتی اب یا چایی خورده اید که طعم فلز را احساس کرده باشید. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که برای اولین بار از سماور و یا کتری استفاده می کنید. برای اینکه این مشکل پیش نیاید می توانید قبل از استفاده از سماور چندین بار آن را  بجوشانید و آب ان را خالی کنید تا زمان یکه احساس می کنید طعم آن تغییر کرده است. اما اگر بعد از جوشاندن نیز در طعم آن همچنان احساس بوی فلز کردید مقداری جوش شیرین را به ان به جوشانید و خالی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

بهترین روش های جرم گیری و از بین بردن رسوب سماور گازی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

استفاده کردن به طور مداوم از سماور باعث می شود که رسوب بگیرد و در طعم چایی و آب تغییر ایجاد کند. سماور در منزل ما ایرانی ها یکی از پر استفاده ترین لوازم آشپزخانه به حساب می آید بنابراین باید زود به زود آن را تمیز و جرم گیری کنیم. اگر جرم سماور زود به زود تمیز نشود به مرور به لایه های ضخیم تبدیل می شود که بعد ها به سختی جرم از بین می رود. رسوبات که سفید رنگ هستند در اثر تبخیر آب داغ و به جا ماندن مواد معدنی جامد به سطح داخلی سماور می چسبد و موجب کدر شدن آب و طعم چای می شود. با رسوب گرفتن زیاد سماور و تمیز نکردن آن  باعث کمتر شدن عمر سماور می شود. با روش هایی که برای از بین بردن رسوب سماور گازی وجود دارد می توانید داخل سماور را تمیز کنید و از شر رسوبات راحت شوید. در ادامه مقاله  روش هایی که برای از بین بردن رسوب سماور گازی و جرم گیری سماور وجود دارد را برای شما خواهیم گفت.

رسوب یا جرم سماور چیست؟

جرم کتری در واقع رسوباتی آهکی و سفید رنگ است که به آن کربنات کلسیم گفته می‌شود. زمانی که شما کتری را برای درست کردن آب گرم روی حرارت قرار می دهید، مقداری از آب آن بخار می ‌شود و رسوبات آهکی به‌ جا مانده از آن به صورت جامد در کف کتری باقی می ماند. خانه هایی که لوله کشی آن ها قدیمی است و یا آپارتمان هایی که در آن ها از مخازن آب یا سیستم گرمایش مرکزی استفاده شده است بیشتر با مشکل آهک و رسوب گرفتن رو به رو می شوند. در مناطقی که سختی آب نیز بیشتر است مقدار منیزیم و کلسیم در آب زیاد است باعث رسوب گرفتن می شود.

از بین بردن جرم سماور هر چند وقت یک بار لازم است ؟

اگر به مداوم از سماور و کتری برای درست کردن آب جوش استفاده می کنید باید به طور مرتب برای تمیز کردن سماور و رسوب زدایی اقدام کنید. بهتر است که هر ماه یکبار سماور خود را تمیز کنید و خوب شستشو دهید. اگر همانطور که گفتیم منطقه زندگی شما طوری است که آب شما آهکی است و سماور شما بیشتر از جاهای دیگر رسوب میگیرد باید مدت زمان تمیز کردن را کاهش دهید و زودتر این کار را انجام دهید.

رسوب زدایی و از بین بردن جرم سماور گازی با سرکه

سرکه به کاربردی ترین محلول برای تمیزی در خانه ها تبدیل شده است و یکی از بهترین روش ها برای جرم گیری سماور است. با استفاده از سرکه به راحتی می توانید جرم سماور و یا کتری را از بین ببرید. برای این کار باید ابتدا سماور را به مقدار مساوی از آب و سرکه پر کنید. بعد از آن سماور را روشن کنید و اجازه دهید به جوش آید و حدود یک ساعت با محلول آب و سرکه بجوشد. حال مخلوط آب و سرکه را خالی کنید و با استفاده از یک اسکاج داخل سماور را به خوبی تمیز کنید. اگر بعد از تمیز کردن سماور هنوز شاهد جرم و یا رسوبات اهکی بودید و داخل سماور باقی مانده بود بهترین راه این است که همین مراحل را دوباره تکرار کنید. اگر مقدار جرم و رسوب داخل سمار زیاد است می توانید از مقدار بیشتری سرکه استفاده کنید به این صورت که سرکه بیشتر از آب باشد. نباید داخل سماور را زیاد بسابید و از این کار اجتناب کنید. با زیاد سابیدن داخل سماور ممکن است که به آن آسیب وارد کنید. بعد از تمیز کردن سماور باید آن را به خوبی آبکشی کنید و چند باری آن را بجوشانید و آب را عوض کنید تا بوی سرکه از بین برود.

 

"</p

 

از بین بردن جرم کتری یا سماور با لیمو

یکی دیگر از روش های از بین بردن رسوب و جرم سماور استفاده کردن از لیمو است. برای اینکه بخواهید رسوب سماور را از بین ببرید باید سماور را پر از آب کنید و چند قطعه لیمیو برش داده شده را داخل آن بریزید. سماور را روشن  کنید و اجازه دهید تا به جوش آید. بعد یک یا دو ساعت جوشیدن سماور را خالی کنید و لیمو های داخل کتری را خارج کنید. سماور را بخوبی شستشو دهید و از یک اسکاج برای تمیزی بهتر استفاده کنید. این روش برای زمانی که رسوب و جرم سماور زیاد نیست استفاده کنید

از بین بردن جرم و رسوب ضخیم سماور با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین ماده موثری برای تمیزی هر نوع جرم، لکه و یا رسوب است. قدرت تمیز کنندگی زیادی دارد و به راحتی هر نوع رسوب و جرمی را می توانید با آن تمیز کنید. برای از بین بردن رسوب سماور باید چند قاشق جوش شیرینرا داخل سماور بریزید و مدتی همینطور سماور را رها کنید تا د راین حال باقی بماند. حال با کمک یک اسکاج نرم داخل سماور ا به خوبی تمیز کنید تا رسوبات از سماور جدا شوند.سماور را به خوبی آبکشی کنید. برای تمیزی بهتر و از بین رفتن رسوب می توانید از جوش شیرین با کمی آب لیموی تازه و یا سرکه سفید استفاده کنید. سپس داخل سماور را از آب پر کنید و آن را روشن کنید تا به جوش بیاید. ترکیب جوش شیرین و سرکه یا آبلیمو بهترین روش برای از بین بردن هر نوع جرم و رسوب است. بعد از انجام این مراحل سماور را آبکشی و چند باری آن را جوشانده و آب را خالی کنید تا بویی در آن باقی نماند.

رسوب زدایی و از بین بردن جرم کتری و سماور با نوشابه

حتما قدرت تمیز کنندگی نوشابه کوکاکولا را زیاد شنیده اید و باید بدانید که نوشابه یک ماده بی نظیر برای تمیزی است. با استفاده از نوشابه می توانید هر نوع جرم و رسوب را از بین ببرید. داخل سماور را پر از نوشابه کوکاکولا کنید و سماور را روشن کنید و بگذارید به جوش بیاید. نیم ساعتی بگذارید سماور بجوشد سپس آن را با آب فراوان بشویید و به خوبی آبکشی کنید. می بینید که تمام رسوبات و جرم از بین رفته است. برای اینکه سماور بوی نوشابه ندهد بهتر است سماور از آب پر کنید و دوباره بزارید بجوشد تا بوی نوشابه کامل از بین برود. جرم گیری سماور با نوشابه یکی از کاربردی ترین روش های از بین بردن رسوب سماور می باشد.

 

"</p

 

از بین بردن جرم کتری و سماور با استفاده از اسید سیتریک

اسید سیتریک یا همان جوهر لیمو یکی از بهترین اسید ها برای تمیزی است که در لیمو ترش و پرتقال نیز وجود دارد. یک ماده بسیار قوی برای برای از بین بردن رسوب کتری و سمار است. از این ماده می توانید برای جرم گیری و تمیز کردن سماور و یا حتی ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید. برای پاک کردن رسوب سماور و کتری برای تمیز کردن سماور باید، سماور را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا زمان یکه آب آن به جوش بیاید. حال مقداری اسید سیتریک را به آب اضافه کنید و با استفاده از یک قاشق آن را در آب حل کنید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا محلول داخل کتری باقی بماند و سپس ان را با فراوان بشویید.

 

از بین بردن جرم و رسوب سماور با استفاده از جرم گیر مخصوص

برای تمیزی بهتر و از بین بردن رسوب سماور می توانید از جرم گیر مخصوص سماور نیز استفاده کنید. این نوع جرم گیر ها به صورت آماده موجود هستند و به عنوان تمیز کننده جرم کتری در فروشگاه های مختلف موجود هستند و به فروش می رسند. به این نکته توجه کنید که حتما از یک برند معتبر و شناخته شده استفاده کنید تا هیچ گونه ضرری برای شما نداشته باشد. اگر کموادی که خریداری می کنید اصل نباشد مکن است به سماور آسیب وارد کند و به علت شیمیایی بودن به سلامتی شما آسیب وارد کند. این ماده را با مقدار زیادی از آب ترکیب کنید،  سپس داخل سماور و یا کتری بریزید و مدتی اجازه دهید تا درون سماور باقی بماند. بعد از زمان مشخص سماور را با آب فراوان شستشو دهید.

سماور گازی ۱۵ لیتری توشه راه مدل کوپه ای ترموکوپل دار

سماور گازی ۱۵ لیتر توشه راه مدل کوپه ای ترموکوپل دار جنس بدنه آن برنجی و دارای پوشش بدنه نیکل کروم است. در ساخت سماور های برند توشه راه از بهترین مواد و آلیاژ استفاده شده است. این سماور شیک زیبایی خاصی را در طراحی بدنه دارد. سماور گازی ۱۵ لیتر توشه راه مدل کوپه ای ترموکوپل دار منظره بسیار شیکی را به آشپزخانه شما میدهد. سماور ۱۵ لیتر توشه راه یکی از استاندارد ترین و بهترین سماور های امروزی است. شرکت توشه راه این سماور ها را با کیفیت بسیار بالا طراحی نموده است. قیمت سماور گازی ۱۵ لیتر توشه راه مدل کوپه ای بسیار به صرفه و اقتصادی میباشد. شرکت توشه راه محصولات خود را از بهترین مواد میسازد. این شرکت محصولات خود را در اندازه ها و طرح های متفاوت تولید می نمایید.

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز سماور گازی ۱۵ لیتری توشه راه مدل کوپه ای ترموکوپل دار روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

سماور گازی ۹ لیتری برادران سیفی مدل آلمانی بدون ترموکوپل

جنس بدنه و جنس پایه های سماور گازی ۹ لیتر برادران سیفی مدل آلمانی برنجی میباشد. جنس دسته های این سماور ها کاملا نسوز و مقاوم ساخته شده است. سماور های برادران سیفی مدل آلمانی بسیار ارزان قیمت و با کیفیت میباشد. جنس دسته های سماور برادران سیفی از باکالیت است. اگر در ساخت این دسته ها از مواد ی کیفیت استفاده کرده باشند بعد از مدتی از بین خواهد رفت. طراحی ظاهری این سماور از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. البته تنوع محصولات امروزه بسیار زیاد است. میتوانید در میان برند ها و مدل های متفاوت آنها را انتخاب و خریداری نمایید. هنگام خرید سماور حتما به این نکته توجه کنید که کف سماور صخامت داشته باشد. اگر کف آن صخیم نباشد مقاومت پایینی را خواهد داشت.  

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز سماور گازی ۹ لیتری برادران سیفی مدل آلمانی بدون ترموکوپل روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

تمیز کردن فیلترهای کتری را فراموش نکنید

ممکن است سماور برقی و یا کتری شما دارای فیلتر باشد و اگر به موقع برای تمیزی آن اقدام نکنید باعث می شود که سوراخ های آن گرفته شود و کارایی خود را از دست بدهد. برای تمیز کردن فیلتر آن را از سماور و یا کتری خود جدا کنید و برای ۲۰ دقیقه در یک لیوان که حاوی سرکه سفید است قرار دهید. فیلتر را بعد از ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت با یک برس نرم به آرامی تمیز کنید و با آب فراوان بشویید. فیلتر کتری های برقی به راحتی جدا می شوند و می توانید هر  زمان که لازم بود آن را جدا کرده و تمیز کنید.

چطور بدنه کتری و سماور را تمیز کنیم؟

همانطور که رسوب وجرم داخل سماور باید به خوبی و زود به زود تمیز شود بدنه سماور نیز باید به صورت مرتب و به موقع تمیز شود. مراقبت از بدنه سماور به همان اندازه داخل سماور مهم است. با تمیز کردن به موقع بدنه سماور می توانید د ر طول عمر آن یز نقش مهمی داشته باشید. برای تمیزی قسمت بیرونی سماور از یک اسکاج و تمیز کننده چند منظوره و یا مایع ظرفشویی استفاده کنید. اسکاج را به آرامی بر روی بدنه بکشید و بعد از خوب شستن ان را آب کشی کنید و برای خشک کردن آن از یک پارچه خشک استفاده کنید تا رد آب بر روی آن باقی نماند. برای تمیزی بهتر بدنه سماور می توانید از جوش شیرین، سرکه نیز استفاده کنید. پاک کننده های چند منظوره نیز در بازار موجود هستند که به راحتی بدنه سماور را پاک می کند.

 

چطور بدنه کتری و سماور را تمیز کنیم؟

 

چطور از ایجاد رسوب در سماور جلوگیری کنیم؟

از اینکه آب را درون سماور باقی بگذارید اجتناب کنید. سعی کنید سماوری خریداری کنید که متناسب با ظرفیت خانواده شما باشد. بعد از اینکه آب جوشید و از آن استفاده کردید آّ اضافی را خالی کیند و یا به اندازه ای آب بریزید که نیاز دارید. ماندن بیش از حجد آب درون سماور باعث به وجو آمدن رسوب در داخل آن می شود. تا جایی که می توانید برای پر کردن سماور از آب تصفیه شده استفاده کنید. داشتن یک سیستم تصفیه آب در خانه باعث می شود تا میزان زیادی از رسوب گرفتن داخل سماور جلوگیری شود.  به طور مرتب برای تمیزی سماور اقدام کنید و آن را زود به زود تمیز کنید. با تمیزی زود به زود رسوب کمتری در داخل کتری شکل می گیرد. اگر می توانید برای از بین بردن جرم و رسوب سماور از رسوب گیر سماور استفاده کنید. این رسوب گیر یک گلوله مفتولی کوچک است که از آن برای حذف کردن رسوبات داخل کتری و سماور استفاده می شود. طریقه استفاده از این سیم های مفتولی بسیار راحت است و فقط کافی است هر بار بعد از استفاده کردن از سیم جرم گیر آن را زیر آب بگیرید و به خوبی شستشو دهید و دوباره داخل سماور بیندازید.

چه کار کنیم تا از شر مزه فلز کتری خلاص شویم؟

حتما برایتان پیش آمده است که وقتی اب یا چایی خورده اید که طعم فلز را احساس کرده باشید. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که برای اولین بار از سماور و یا کتری استفاده می کنید. برای اینکه این مشکل پیش نیاید می توانید قبل از استفاده از سماور چندین بار آن را  بجوشانید و آب ان را خالی کنید تا زمان یکه احساس می کنید طعم آن تغییر کرده است. اما اگر بعد از جوشاندن نیز در طعم آن همچنان احساس بوی فلز کردید مقداری جوش شیرین را به ان به جوشانید و خالی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

نحوه باز کردن لوله سماور

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

سماور محصولی است که از آن برای جوشاندن آب و دم کردن چای استفاده می شود. این محصول از یک مخزن آب تشکیل شده است، که در آن آب را نگه و می جوشاند. درست کردن چای با سماور لذتی دیگر دارد، و هنگامی که سماور در خانه روشن است، حتی فضای خانه نیز بهتر است. به دلیل اینکه درون سماور همیشه پر از آب است، زود به زود رسوب می گیرد. بنابراین برای اینکه چایی خوش طعم تری داشته باشید باید سماور خود را رسوب زدایی کنید. چگونه لوله سماور را باز کنیم؟ نحوه باز کردن لوله سماور به چه شکل است؟ برای باز کردن لوله سماور روش هایی وجود دارد که می توانید از آن برای رسوب زدایی استفاده کنید. در ادامه روش هایی برای از بین بردن رسوب لوله سماور را به شما خواهیم گفت.

 

باز کردن لوله سماور

 

دلایل باز کردن لوله سماور

۱. برای هواگیری لوله‌ ها: لوله‌ های سماور به دلیل اینکه هوا را در خود جمع کنند، باعث کاهش کارایی گرمایش آب می شوند. با باز کردن شیر و لوله‌ها، هوای موجود در لوله‌ها را از آن خارج می کنید و به بهبود جریان آب کمک می کنید.

۲. پاکسازی لوله‌ها: استفاده مداوم از سماور ممکن است باعث تجمع رسوبات و ذرات درون لوله‌ها شود. با باز کردن شیر و لوله‌ها، این رسوبات از لوله خارج شده و جریان آب بهبود می‌یابد.

۳. بررسی و تعمیر قطعات: گاهی اوقات لوله‌ها یا قطعات دیگر سماور ممکن است نیاز به بررسی و تعمیر داشته باشند. با باز کردن شیر و لوله‌ها، به سادگی می‌توانید به قطعات دسترسی پیدا کنید و هر نوع تعمیرات لازم را انجام داد.

برای باز شدن شیر سماور چه باید کرد

  1. خاموش کردن سماور: قبل از انجم دادن هر کاری باید از خاموش بودن سماور اطمینان حاصل کنید. سماور را خاموش کرده و آن را به طور کامل خنک کنید.
  2. خالی کردن آب: بعد از خاموش کردن سماور آب موجود در آن را خالی کنید.
  3. باز کردن شیر: باید شیر سماور را به طور کامل باز کنید تا آب از لوله‌ها و مسیرهای دیگر به طور کامل خالی شود.
  4. تمیز کردن دستگاه: سپس دستگاه را از هر گونه رسوب، زنگ زدگی یا کثیفی تمیز کنید. می توانید از محلول‌های تمیزکننده که در فروشگاه ها موجود هستند نیز برای این کار استفاده کنید.
  5. شستشوی داخلی: اگر به داخل لوله‌ها یا قسمت‌های دیگر دستگاه دسترسی ندارید، میتوانید آنها را با یک لوله نمدی یا مسواک نرم تمیز کنید.
  6. تصفیه‌کننده آب: ممکن است که سماور شما دارای تصفیه‌کننده آب باشد، قبل از تمیز کاری آن را بررسی کنید.
  7. بستن شیر: بعد از باز کردن لوله سماور، شیر سماور را به دقت ببندید و آماده به کار کردن آن باشید.

 

چگونه لوله سماور را باز کنیم؟

 

ابزار مورد نیاز برای گرفتگی لوله سماور

ابزارهایی برای باز کردن لوله سماور وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. جرم گیر سماور بهترین ابزاری است که می توانید آن را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

۱. گیره مخصوص: سماور هایی وجود دارند که  لوله‌های آن ها با گیره خاصی بسته شده اند. از ابزار مناسب را برای باز کردن آنها استفاده کنید.

۲. جرم گیر سماور: اگر می خواهید از جمع شدن رسوب آب در سماورجلوگیری کنید، می توانید از جرم گیر سماور استفاده کنید.تنها کافیست پس از شستشو ، جرمگیر سماور را در داخل آن قرار دهید. با قرار دادن جرم گیر درون سماور کلیه املاح و رسوبات آب از بین می رود و آن را به خود جذب می کند.

۳. مسواک نرم: از مسواک می توانید برای تمیز کردن قسمت‌های داخلی لوله یا قطعات حساس، استفاده کنید. نحوه باز کردن لوله سماور آن چنان سخت نیست اگر موارد گفته شده را رعایت کنید.

چگونه از ایجاد رسوب و جرم جدید در سماور جلوگیری کنیم؟

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم و گفتیم سمار به دلیل اینکه همیشه د رحال جوشیدن است و درون آن مرطوب است زود به زود رسوب می گیرد. ما می توانیم برای جلوگیری از رسوب و جرم جدید در کتری و سماور، از  روش‌های مختلفی استفاده کنیم. با استفاده از این روش ها به راحتی می توانم از شر رسوبات مجدد جلوگیری کنیم. در ادامه این وبلاگ  دو روش را که تست شده اند به شما پیشنهاد می‌کنیم. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که قبل از تعمیر یا باز کردن لوله سماور، مطمئن شوید که سماور خاموش شده است و به طور کامل خنک شده است. 

روش اول جلوگیری از رسوب گرفتن سماور

شستن مرتب سماور و کتری یکی از بهترین روشها برا یجلوگیری از به وجود آمدن رسوب است. به این صورت که  برای جلوگیری از به وجود آمدن رسوب آهک در سماور یا کتری باید به صورت منظم، کتری را بشویید و خشک کنید. در صورتی که آب در کتری باقی بماند، رسوب کتری را شدیدتر می‌کند. بنابراین بهتر است پس از هر بار استفاده از کتری، آن را شسته و به طور کامل خشک کنید تا از رسوب بستن آب در کف آن جلوگیری کنید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد بعد از هر بار استفاده آب سماور و یا کتری را خالی کنید، زیرا  باعث کاهش آهک آب می شود. با استفاده از این روش چایی شما نیز طعم بهتری خواهد داشت و هیچ گونه آهکی در ان وجود نخواهد داشت. 

 

رسوب گرفتن سماور

 

روش دوم جلوگیری از رسوب گرفتن سماور

چگونه لوله سماور را باز کنیم؟ محلولی به نام نرم کننده آب نیز موجود می باشد که می توانید برای جلوگیری از رسوب گرفتن و پیشگیری از گرفتگی لوله سماور از آن استفاده کنید. با استفاده از این این محلول، مواد سختی که در آبی که می نوشیم وجود دارد، از بین رفته و آن را تبدیل به آب نرم می‌کند. با استفاده از این روش ها دیگر نیازی به نحوه باز کردن لوله سماور نخواهید داشت.

 

چگونه لوله سماور را باز کنیم؟

 

سخن آخر

در این وبلاگ با هم انواع روش‌های رسوب‌زدایی سماور و دلایل باز کردن  لوله سماور را بررسی کردیم. راه‌های که برای جلوگیری از رسوب گرفتن سماور وجود داشت را با زبان ساده به شما گفتیم. باید به این نکته توجه داشته باشید که هر مدل سماور دارای ویژگی‌ها و نیازهای خاصی می باشد، بنابراین دفترچه راهنما را برای چگونگی استفاده از آن مطالعه کنید. ترفندهای رفع رسوب و جرم گیری کتری و سماور را انجام دهید و از نتیجه آن ها شگفت زده شوید. برای جرمگیری کتری و سماور نه نیازی به محکم سابیدن آن ها نیست است. شوینده های صنعتی نیز خیلی پیشنهاد نمی شوند و بهتر است که د رمواقع ضروری از آن ها استفاده کنید. نحوه باز کردن لوله سماور اسان است و با کمی دقت می توانید آن را به راحتی انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

چگونه با کره گیر برقی کره بگیریم؟

کره محلی یکی از پر طرفدار ترین کره ها در بین مردم می باشد. از زمان قدیم تا به امروز همچنان تهیه می شود و خیلی آسانتر از قبل کره را با دستگاه کره گیر برقی آماده می کنند. کره محلی از شیر و ماست به دست می آید و چربی آن از کره های صنعتی بسیار کمتر است. کره محلی برای سلامتی نیز مفید تر است به همین دلیل است که خیلی از افراد  به خرید کره محلی و مصرف آن علاقه مند هستند. کره گیر برقی یکی از دستگاه های لبنیاتی بسیار کاربردی است که در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی در بازار موجود می باشد. طرز تهیه کره با کره گیر بسیار آسانتر از روش های دستی است که در ادامه به آن می پردازیم.

این دستگاه ها طراحی بسیار ساده ای دارند، که می توان به راحتی کره را با آن تهیه کرد. یک کره خوب به مواردی از جمله مقدار و دمای آب مصرفی، نوع ماست، زمان چرخش، نحوه برداشت و… بستگی دارد. طرز تهیه کره محلی با دستگاه کره گیر برقی در زمان کمتری انجام می شود و دستگاه را طوری طراحی کرده اند که به راحتی در خانه نیز بتوانید از آن استفاده کنید. ممکن است بخواهید بدانید که طرز تهیه کره محلی با دستگاه کره گیر برقی چگونه است؟ چگونه با کره گیر برقی کره بگیریم؟ تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا این موضوع را با هم دقیق تر بررسی کنیم.

آیا می توان با دستگاه کره گیر کره محلی تولید کرد؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

همانطور که گفتیم کره یکی از پر طرفدار ترین نوع لبنیات در بین مردم است. کره بسیار مغذی بوده و تنها از شیر و ماست تهیه می شود. کره با روش های مختلفی تهیه و تولید می شود. امروزه حتی در روستا ها نیز از کره گیر برقی استفاده می کنند. پیشتر کره محلی، با تلاش افراد به صورت دستی تولید می شد. کره های صنعتی نیز که با دستگاه های کره گیر تهیه می شوند، تنها تفاوتی که با کره ای که به صورت دستی تولید شده است دارند این است که، چربی بیشتری دارند.

هر دو نوع کره در گروه کره های خوش طعم و بو قرار می گیرند. آیا می توان با دستگاه کره گیر کره محلی تولید کرد؟ بله دستگاه کره گیر می تواند با کمک ماست، کره تولید کند. بنابراین، می توانید انواع کره با دستگاه های کره گیر برقی تولد کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که برای تهیه کره های محلی مواد اولیه را نیز محلی تر انتخاب کنید.

دستگاه کره گیر چگونه کار میکند

تولید کره و دوغ با کره گیر بسیار ساده است و نیازی به هیچ نیروی انسانی ندارد. تنها کافیست که دستگاه را به برق وصل کنید و ماست را به مقداری که در نظر دارید با توجه به ظرفیت دستگاه،  داخل مخزن بریزید. بهتر است که مقداری آب و یا یخ به ماست اضافه کنید. بعد از آن با فشردن کلیدی که بر روی دستگاه موجود است، کره گیر به صورت خودکار و اتوماتیک چربی را از ماست جدا می کند. بعد از اتمام کار مشاهده می کنید که کره در بالا قرار می گیرد و دوغ در پایین کره جمع می شود.

 

دستگاه کره گیر چگونه کار میکند

 

طرز استفاده از کره گیر برقی

خرید یک کره گیر برقی می تواند در تهیه کره و دوغ خوشمزه به شما کمک زیادی کند. کار کردن با دستگاه کره گیر برقی برای تولید کره محلی، کار سختی نیست. تنها لازم است که یک دستگاه کره گیر برقی با کیفیت خریداری کنید. بهتر است که از ماست محلی برای تولید کره بپردازید. بعد از آن میتوانید خیلی راحت شروع به درست کردن یک کره خوش طعم کنید. برای تهیه کره محلی با دستگاه کره گیر برقی تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید. طرز استفاده از کره گیر برقی به صورت زیر می باشد:

  1. خرید یک دستگاه کره گیر برقی با کیفیت می تواند در طعم کره شما بسیار تاثیر گذار باشد. در مرحله اول باید یک دستگاه کره گیر با کیفیت خریداری کنید تا بتوانید کره های خوش طعم تهیه کنید. در هنگام خرید به این موضوع دقت کنید که دستگاه های کره گیری که دارای دور تند می باشند، کره بیشتری تولی می کنند.
  2. قبل از شروع کار مخزن دستگاه را با آب به خوبی شستشو دهید. به این صورت عمل کنید، کمی آب را درون کره گیر بریزید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه کار کند. با این کار تمامی آلودگی ها و ذرات درون دستگاه از بین می روند.
  3. بعد از اینکه دستگاه کره گیر را تمیز کردید نوبت به اضافه کردن ماست و آب به دستگاه کره گیر می رسد. مقداری آب و ماست که بهتر است پرچرب محلی باشد را به دستگاه کره گیر اضافه کنید. اگر کره گیر شما تایم دارد آن را بر روی ساعتی که می خواهید تنظیم کنید. صبر کنید تا کره گیر با توجه به تایمری که تنظیم کرده اید، کار کند و مراحل ساخت و تولید کره را انجام دهد.
  4. بعد از ریختن ماست و آب به داخل کره گیر نوبت به برداشت کره از روی دوغ می رسد.  تایمر کره گیر به پایان می رسد و میبینید که چقدر کر تهیه شده است.  کره ها را از روی روغن بردارید و آن ها را در جای مناسب قرار دهید و درون یخچال بگذارید.

طرز تهیه کره از ماست با کره گیر

  1. مرحله اول تهیه کره از ماست: همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم انتخاب کره گیر با کیفیت بسیار مهم است. زیرا تاثیر خیلی زیادی بر طعم، مزه و بوی کره ای تولید می کند دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که در تهیه یک کره گیر باید در نظر داشته باشید جنس مخزن آن است. فلز استیل ضد زنگ بهترین و مناسب ترین جنس برای تولید کره  است.
  2. مرحله دوم: بهتر است که از ماست پر چرب برای تهیه کره استفاده کنید. هر چقدر مقدار چربی موجود در ماست بیشتر باشد کره بیشتری تولید خواهد شد. یکی دیگر از نکات مهم در تهیه کره این است که دقت کنید تا از ماست چند حیوان با هم استفاده نکنید چرا که کره تولید شده از ماست ترکیبی کیفیت و طعم و مزه خوبی ندارد.
  3. مرحله سوم: در این مرحله نوبت استفاده از دستگاه کره گیر برقی فرا می رسد به منظور شروع فراید کره گیری در این مرحله لازم است تا حدود ۳۰% محتوا درون دستگاه را آب و ۵۰ الی ۶۰% از آن را نیز ماست بریزید.
  4. مرحله چهارم: بعد از قرار دادن آب و ماست در دستگاه، آن را به مدت ۴۵ دقیقه روشن و سپس خاموش کنید.
  5. مرحله پنجم: در این مرحله روغن جدا شده از ماست را به صورت غوطه ور بر روی دوغ مشاهد خواهید کرد. برای اینکه شما بتوانید کره جدا شده را که به صورت مایع بر روی محتوا غوطه ور شده است بردارید لازم است تا ۲۰% باقی مانده را یخ اضافه کنید. یخ علاوه بر سرد کردن محتوا باعت میشود تا چربی موجود در ماست به راحتی از آن جدا شود.
  6. مرحله ششم: بعد از اضافه کردن یخ لازم است تا مجددا دستگاه را به مدت ۱۵ دقیقه روشن کنید تا کره حالت جامد به خود بگیرد و قابل جداسازی از بقیه مواد باشد.
  7. مرحله هفتم: حال نوبت جداسازی کره از سایر مواد فرا میرسد که بعد از جدا کردن کره محتوای باقی مانده نیز همان دوغ کم چرب است که میتوانید مصرف کنید.

سخن پایانی

در این مقاله طرز تهیه کره محلی با دستگاه کره گیر برقی را برای شما توضیح دادیم. کره به عنوان یکی از محصولات لبنی با ارزش به شمار می رود. و به عنوان یکی از خوراکی های مهم و پرمصرف در زندگی روزمره میباشد. می توانید برای دستیابی سریع تر به کره های باکیفیت و خوش طعم، از دستگاه کره گیر برقی استفاده کنید. برای اطلاع از مشخصات و خرید دستگاه های کره گیر برقی باکیفیت، به سایت گزینگ کالا، که عرضه کننده انواع کره گیر برقی می باشد، مراجعه کرده و خریدی مطمئن را تجربه کنید. گزینگ کالا عرضه کننده بهترین کیره گیر های خانگی است. 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

خرید بهترین مارک کره گیر برقی

کره گیرهای برقی یکی از وسایلی هستند که برای درست کردن دوغ و کره کاربرد دارند و استفاده از آن ها بسیار ساده است. در زمان های قدیم این کار را با وسیله های سنتی مانند مشک دستی انجام می دانند که به نیروی انسانی زیادی احتیاج داشت. امروزه انواع کره گیر با مدل های مختلف در بازار ایران موجود است که هر کدام با توجه به امکانات خاص خود دارای قیمت های مختلفی هستند. فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا در این مقاله قصد دارد نکاتی که را که برای خرید یک دستگاه کره گیر برقی با کیفیت باید به آن ها توجه کنید بررسی کند. همچنین تعدادی از بهترین مارک های کره گیر برقی موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با توجه به بودجه ای که در نظر دارید بهترین کره گیر را انتخاب کنید.

تاریخچه کره گیر برقی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

در زمان های قدیم برای درست کردن دوغ و کره از مشک استفاد می کردند که طعم بسیار خوشمزه ای داشتند. اما مشکلی که این مشک داشت طرز استفاده از آن بود که بسیار سخت و دشوار بود. بعد از ریختن ماست در مشک باید دو فرد روبروی هم قرار می گرفتند و تا زمان که کره به دست می آمد آن را تکان می دادند. یکی از افراد باید دسته چوبی مشک را در سمت راست و دیگری در سمت چپ می گرفتند و مشک را یکبار به سمت جلو و یکبار به سمت خودشان تکان می دادند. این کار چند ساعت طول می کشید و افراد بسیار خسته می شدند و انرژی زیادی را صرف همین کار می کردند. نکته جالب اینجا بود که این مشک از پوست گوسفند، بز، گوساله و … درست می شد و برای نگهداری آب، دوغ، روغن و … بسیار مناسب بود.

با گذشت زمان دیگر افراد به این نتیجه رسیدند که باید به فکر تولید دستگاهی برای تهیه دوغ و کره باشند و دیگر مشک جوابگوی نیاز آن ها نیست. بعد از سال ها کره گیر برقی برای این منظور تولید شد و کار را برای افراد روستایی بسیار راحت کرد. این کره گیرها دارای یک عدد موتور قوی هستند که به وسیله نیروی برق ماست را به دوغ تبدیل می کند و اصلا نیازی به نیروی انسانی ندارد. در ادامه این مقاله انواع مدل کره گیر برقی را به شما عزیزان معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.

 

کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟

 

انواع مدل کره گیر برقی

همانطور که در بالا ذکر شد انواع کره گیر برقی در بازار موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به طور کلی کره گیرهای برقی به دو مدل بالا زن و پایین زن تقسیم می شوند که این مدل ها هم در سه مدل خانگی، فروشگاهی و صنعتی موجود هستند. البته مارک های مختلفی در بازار وجود دارد و باید با توجه به امکانات و کیفیت آن ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

کره گیر برقی بالا زن

این مدل از کره گیر برقی برای استفاده خانگی مناسب بوده و در اندازه های ۳ لیتری تا ۲۰ لیتر در بازار موجود است. همانطور که از نام این مدل پیداست موتور دستگاه در قسمت بالای کره گیر قرار گرفته است و همانند یک خردکن برقی بر روی درب آن نصب شده است. این کره گیرها دارای یک عدد موتور و پروانه همزن در قسمت بالایی هستند که در هنگام باز کردن درب کره گیر این موتور و همزن هم خارج می شوند. این مدل از کره گیرهای برقی بالا زن دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و طرفداران زیادی دارد. از جمله مزایای آن می توان به این اشاره کرد که موتور در بالای دستگاه قرار دارد و در اثر بالا رفتن حجم دوغ تحت فشار نخواهد بود.

اما عیبی که این مدل ها دارند این است که هر بار برای باز کردن درب باید موتور آن را نیز بردارید. به همین دلیل باید در هنگام باز کردن درب نهایت دقت را به خرج دهید تا موتور هیچ گونه آسیبی نبیند. کره گیر برقی بالا زن در مدل های بزرگتر و صنعتی نیز موجود است که در آن ها موتور بسیار بزرگتر و سنگین تر می باشد. البته طرز کارکرد مدل های صنعتی تفاوت آن چنانی با مدل های خانگی ندارند و تنها در مدل های صنعتی، اهرمی برای باز کردن درب و موتور دستگاه وجود دارد.

کره گیر برقی پایین زن

این مدل از کره گیرهای برقی طرفداران بیشتری دارند و در اندازه های ۱۰ لیتری تا ۶۰ لیتری در بازار موجود هستند. موتور کره گیرهای پایین زن در قسمت پایین مخزن قرار گرفته است و درون مخزن یک پروانه نصب شده است. برای این مدل ها یک شیلنگ طراحی کرده اند که دوغ به دست آمده از آن خارج می شود. جنس بدنه استیل ضد زنگ آن ها که هرگز دچار زنگ زدگی و سوراخی نمی شود از مهم ترین دلایل پرفروش ترین این محصولات می باشد. کره گیر برقی پایین زن با استفاده از سیستم تسمه و نیروی گریز از مرکز، سیال داخل دستگاه را به چرخش در می آورد. با اینکار ذرات چربی از ماست جدا می شود و به صورت کره بر روی سطح مخزن و بالای دوغ جمع می شود.

باز کردن درب این مدل بر خلاف مدل قبلی بسیار آسان بوده چون وزن کمی دارد و هیچ موتوری روی آن قرار نگرفته است. تنها عیبی که کره گیرهای برقی پایین زن دارند این است که موتور آن ها تحت فشار قرار می گیرد. زمانی که حجم زیادی از دوغ داخل مخزن کره گیر قرار می گیرد به موتور فشار می آید اما در برخی از مدل ها با استماده از یک تسمه این مشکل را حل کرده اند. مزایایی که این مدل نسبت به مدل بالا زن دارد این است که شستشوی قطعات آن بسیار راحت تر است. در مدل بالا زن چون پروانه همزن به موتور وصل است نمی توان خوب آن را شست ولی در این مدل اینطور نیست.

کره گیر بالا زن بهتر است یا کره گیر پایین زن؟

تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن در چیست؟ کدام مدل از کره گیرها بهتر است؟ این سوال جزء آن دسته از سوالاتی است که خیلی از پشتیبانان فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا می پرسید. در جواب این سوال باید بگوییم که شما عزیزان باید با توجه به بودجه ای در نظر دارید بهترین مدل را خریداری کنید. کیفیت کره گیرهای برقی با توجه به امکاناتی همچون جنس بدنه، نوع موتور، برند، گارانتی و خدمات پس از فروش و … تعیین می شود. هر دو مدل کاملا از نظر بهداشتی تایید شده هستند و هیچ گونه تغییری در رنگ و طعم دوغ و کره ایجاد نمی کنند. پس خرید کره گیر برقی در میان مدل بالا زن و پایین زن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه این نوشته معیارهایی را که باید در هنگام خرید کره گیر به آن ها توجه کنید بیان می کنیم تا بتوان بهترین مدل را انتخاب کنید.

 

کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟

 

نکاتی که باید در هنگام خرید کره گیر به آنها توجه کنیم

مطمئنا قبل از خرید هر محصولی باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم تا بتوانیم در میان مارک های مختلف بهترین را انتخاب کنیم. کره گیر برقی یا دستگاه دوغ زن نیز انواع مختلفی دارد به همین دلیل باید به نکات زیادی قبل از خرید توجه کنید. ما در این قسمت مهم ترین معیارهایی را که می توانید با استفاده از آن ها کیفیت یک کره گیر را بسنجید ذکر کرده ایم.

جنس بدنه کره گیر برقی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید کره گیر به آن توجه کنید جنس بدنه دستگاه است. معمولا بدنه تمام کره گیرها از آلومینیوم و استیل تولید می شوند زیرا کاملا بهداشتی و آنتی باکتریال هستند. برخی از کره گیرها که جنس آن ها از آلومینیوم یا استیل نیست به مرور زمان سبب بو گرفتن دوغ یا کره می شوند. در صورتی که بدنه کره گیر مورد نظر شما از جنس های دیگر بود از خرید آن خودداری کنید. معمولا جنس های دیگر خیلی زود دچار پوسیدگی می شوند و بدنه یشان سوراخ خواهد شد. کره گیرهایی که از استیل و آلومینیوم ساخته شده اند به راحتی قابل شستشو هستند و قبل و بعد از هر بار استفاده از کره گیر به راحتی می توانید دستگاه را بشویید بدون اینکه نگران سوراخی و پوسیدگی بدنه دستگاه باشید.

نوع موتور کره گیر برقی

موتور کره گیر برقی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد زیرا در صورت استفاده از موتورهای بی کیفیت و ارزان قیمت خیلی زود خراب می شود. موتورهای الکتروژن و موتوژن از بهترین و باکیفیت ترین موتورهای بازار هستند که در ساخت اکثر کره گیرهای برقی از این دو نوع موتور استفاده می کنند. از آنجایی که موتور کره گیر برقی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به پروانه همزن متصل است باید در هنگام خرید به نوع موتور خیلی توجه کنید. در کره گیرهای پایین زن موتور چون در قسمت زیرین مخزن قرار دارد و تحت فشار قرار می گیرد باید حتما نوع موتور آن الکتروژن یا موتوژن باشد.

نحوه جوشکاری و مونتاژ کره گیر

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید کره گیر برقی، نحوه جوشکاری و مونتاژ قطعات آن است. طبیعی است دستگاه هایی که به صورت ساده و با بی دقتی جوشکاری شده اند بعد از مدتی کارایی لازم را نداشته باشد. کره گیرهایی که قطعات آن ها با جوش دقیق و پیچ های استیل ضد زنگ جوشکاری شده اند کیفیت بسیار بالاتری دارد و در طول سالیان زیاد می توانید از آن ها استفاده کنید. در هنگام خرید به بدنه دستگاه دوغ زن توجه کنید زیرا نحوه جوشکاری و مونتاژ آن یکی از مهم ترین فاکتورها برای تعیین کیفیت دستگاه است.

درب کره گیر

چفت شدن درب کره گیر باید به خوبی انجام شود. زیرا اگر درب کره گیر چفت نباشد تمام محتویات آن در حین کار به بیرون می ریزد و باعث از بین رفتن مواد و کثیف شدن محیط می شود. از نظر بهداشتی نیز مناسب نیست و باعث وارد شدن میکروب به داخل کره و دوغ می شود. ممکن است حشراتی به داخل ان نفوذ کند و طعم و کیفیت دوغ و کره پایین بیاید.

پایه ضد لغزش در کره گیر

 محصولات برقی به دلیل لرزش در هنگام کار ممکن است دچار آسیب شوند بنابراین برای اینکه این چنین حالتی نداشته باشند از پایه ضد لغزش در آن ها استفاده می شود. پایهضد لغزش به کره گیر کمک می کند تا در هنگام کار کردن بدون هیچ تکان خوردنی در جای خود ثابت بماند و به آرامی کار کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

نکته دیگری که برای خرید کره گیر بسیار مهم است گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه است. حتما در هنگام خرید از فروشنده بپرسید آیا کره گیر دارای گارانتی است و چند ماه ضمانت دارد. محصولات برقی بهتر است همیشه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند. در صورت هر گونه مشکل می توانید با نمایندگی و خدمات پس از فروش در ارتباط باشید و مشکل را خیلی سریع حل کنید. کره گیرهایی که دارای خدمات پس از فروش هستند به راحتی قطعاتشان در بازار پیدا می شود و یا با مراجعه به خدمات پس از فروش می توانید قطعات را تهیه کنید.

کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟

بهترین مارک کره گیر برقی کدام است؟ کره گیر چند لیتر بخریم؟ کدام مدل کره گیر برای استفاده خانگی مناسب است؟ اینها جزء سوالاتی هستند که به طور روزانه از پشتیبانان ما می پرسیدید. در جواب باید بگوییم که شما عزیزان باید با توجه به نکات بالا بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. برای راحتی کار شما عزیزان در این قسمت از مقاله تعدادی از بهترین مارک های کره گیر برقی را بر اساس رضایت کاربران معرفی می کنیم.

کره گیر پارسونیک در سایزهای مختلف

کره گیر برقی پارسونیک از تولیدات داخلی بوده و در ساخت آن از تکنولوژی های پیشرفته قالب سازی و برش لیزری قطعات استفاده شده است. از ویژگی های بارز این محصول میتوان به بدنه آلومینیوم، بالا زن بودن، کارکرد اتوماتیک اشاره نمود. کره گیر قادر به تولید میزان مشخصی کره حیوانی در مدت ۴۰ دقیقه الی ۱ ساعت می باشد. موتور به کار رفته در این دستگاه الکتروژن بوده و از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار می باشد. جنس بدنه، مخزن، درب دستگاه، لایه بیرونی موتور، دستگیره و … از جنس آلومنیوم خالص بوده و با پوششی از رنگ متالیک الکترواستاتیک کاملا ضد زنگ و مقاوم در برابر پوسیدگی می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

خرید بهترین مارک کره گیر برقی

کره گیرهای برقی یکی از وسایلی هستند که برای درست کردن دوغ و کره کاربرد دارند و استفاده از آن ها بسیار ساده است. در زمان های قدیم این کار را با وسیله های سنتی مانند مشک دستی انجام می دانند که به نیروی انسانی زیادی احتیاج داشت. امروزه انواع کره گیر با مدل های مختلف در بازار ایران موجود است که هر کدام با توجه به امکانات خاص خود دارای قیمت های مختلفی هستند. فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا در این مقاله قصد دارد نکاتی که را که برای خرید یک دستگاه کره گیر برقی با کیفیت باید به آن ها توجه کنید بررسی کند. همچنین تعدادی از بهترین مارک های کره گیر برقی موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با توجه به بودجه ای که در نظر دارید بهترین کره گیر را انتخاب کنید.

تاریخچه کره گیر برقی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

در زمان های قدیم برای درست کردن دوغ و کره از مشک استفاد می کردند که طعم بسیار خوشمزه ای داشتند. اما مشکلی که این مشک داشت طرز استفاده از آن بود که بسیار سخت و دشوار بود. بعد از ریختن ماست در مشک باید دو فرد روبروی هم قرار می گرفتند و تا زمان که کره به دست می آمد آن را تکان می دادند. یکی از افراد باید دسته چوبی مشک را در سمت راست و دیگری در سمت چپ می گرفتند و مشک را یکبار به سمت جلو و یکبار به سمت خودشان تکان می دادند. این کار چند ساعت طول می کشید و افراد بسیار خسته می شدند و انرژی زیادی را صرف همین کار می کردند. نکته جالب اینجا بود که این مشک از پوست گوسفند، بز، گوساله و … درست می شد و برای نگهداری آب، دوغ، روغن و … بسیار مناسب بود.

با گذشت زمان دیگر افراد به این نتیجه رسیدند که باید به فکر تولید دستگاهی برای تهیه دوغ و کره باشند و دیگر مشک جوابگوی نیاز آن ها نیست. بعد از سال ها کره گیر برقی برای این منظور تولید شد و کار را برای افراد روستایی بسیار راحت کرد. این کره گیرها دارای یک عدد موتور قوی هستند که به وسیله نیروی برق ماست را به دوغ تبدیل می کند و اصلا نیازی به نیروی انسانی ندارد. در ادامه این مقاله انواع مدل کره گیر برقی را به شما عزیزان معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.

 

کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟

 

انواع مدل کره گیر برقی

همانطور که در بالا ذکر شد انواع کره گیر برقی در بازار موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به طور کلی کره گیرهای برقی به دو مدل بالا زن و پایین زن تقسیم می شوند که این مدل ها هم در سه مدل خانگی، فروشگاهی و صنعتی موجود هستند. البته مارک های مختلفی در بازار وجود دارد و باید با توجه به امکانات و کیفیت آن ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

کره گیر برقی بالا زن

این مدل از کره گیر برقی برای استفاده خانگی مناسب بوده و در اندازه های ۳ لیتری تا ۲۰ لیتر در بازار موجود است. همانطور که از نام این مدل پیداست موتور دستگاه در قسمت بالای کره گیر قرار گرفته است و همانند یک خردکن برقی بر روی درب آن نصب شده است. این کره گیرها دارای یک عدد موتور و پروانه همزن در قسمت بالایی هستند که در هنگام باز کردن درب کره گیر این موتور و همزن هم خارج می شوند. این مدل از کره گیرهای برقی بالا زن دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و طرفداران زیادی دارد. از جمله مزایای آن می توان به این اشاره کرد که موتور در بالای دستگاه قرار دارد و در اثر بالا رفتن حجم دوغ تحت فشار نخواهد بود.

اما عیبی که این مدل ها دارند این است که هر بار برای باز کردن درب باید موتور آن را نیز بردارید. به همین دلیل باید در هنگام باز کردن درب نهایت دقت را به خرج دهید تا موتور هیچ گونه آسیبی نبیند. کره گیر برقی بالا زن در مدل های بزرگتر و صنعتی نیز موجود است که در آن ها موتور بسیار بزرگتر و سنگین تر می باشد. البته طرز کارکرد مدل های صنعتی تفاوت آن چنانی با مدل های خانگی ندارند و تنها در مدل های صنعتی، اهرمی برای باز کردن درب و موتور دستگاه وجود دارد.

کره گیر برقی پایین زن

این مدل از کره گیرهای برقی طرفداران بیشتری دارند و در اندازه های ۱۰ لیتری تا ۶۰ لیتری در بازار موجود هستند. موتور کره گیرهای پایین زن در قسمت پایین مخزن قرار گرفته است و درون مخزن یک پروانه نصب شده است. برای این مدل ها یک شیلنگ طراحی کرده اند که دوغ به دست آمده از آن خارج می شود. جنس بدنه استیل ضد زنگ آن ها که هرگز دچار زنگ زدگی و سوراخی نمی شود از مهم ترین دلایل پرفروش ترین این محصولات می باشد. کره گیر برقی پایین زن با استفاده از سیستم تسمه و نیروی گریز از مرکز، سیال داخل دستگاه را به چرخش در می آورد. با اینکار ذرات چربی از ماست جدا می شود و به صورت کره بر روی سطح مخزن و بالای دوغ جمع می شود.

باز کردن درب این مدل بر خلاف مدل قبلی بسیار آسان بوده چون وزن کمی دارد و هیچ موتوری روی آن قرار نگرفته است. تنها عیبی که کره گیرهای برقی پایین زن دارند این است که موتور آن ها تحت فشار قرار می گیرد. زمانی که حجم زیادی از دوغ داخل مخزن کره گیر قرار می گیرد به موتور فشار می آید اما در برخی از مدل ها با استماده از یک تسمه این مشکل را حل کرده اند. مزایایی که این مدل نسبت به مدل بالا زن دارد این است که شستشوی قطعات آن بسیار راحت تر است. در مدل بالا زن چون پروانه همزن به موتور وصل است نمی توان خوب آن را شست ولی در این مدل اینطور نیست.

کره گیر بالا زن بهتر است یا کره گیر پایین زن؟

تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن در چیست؟ کدام مدل از کره گیرها بهتر است؟ این سوال جزء آن دسته از سوالاتی است که خیلی از پشتیبانان فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا می پرسید. در جواب این سوال باید بگوییم که شما عزیزان باید با توجه به بودجه ای در نظر دارید بهترین مدل را خریداری کنید. کیفیت کره گیرهای برقی با توجه به امکاناتی همچون جنس بدنه، نوع موتور، برند، گارانتی و خدمات پس از فروش و … تعیین می شود. هر دو مدل کاملا از نظر بهداشتی تایید شده هستند و هیچ گونه تغییری در رنگ و طعم دوغ و کره ایجاد نمی کنند. پس خرید کره گیر برقی در میان مدل بالا زن و پایین زن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه این نوشته معیارهایی را که باید در هنگام خرید کره گیر به آن ها توجه کنید بیان می کنیم تا بتوان بهترین مدل را انتخاب کنید.

 

کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟

 

نکاتی که باید در هنگام خرید کره گیر به آنها توجه کنیم

مطمئنا قبل از خرید هر محصولی باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم تا بتوانیم در میان مارک های مختلف بهترین را انتخاب کنیم. کره گیر برقی یا دستگاه دوغ زن نیز انواع مختلفی دارد به همین دلیل باید به نکات زیادی قبل از خرید توجه کنید. ما در این قسمت مهم ترین معیارهایی را که می توانید با استفاده از آن ها کیفیت یک کره گیر را بسنجید ذکر کرده ایم.

جنس بدنه کره گیر برقی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید کره گیر به آن توجه کنید جنس بدنه دستگاه است. معمولا بدنه تمام کره گیرها از آلومینیوم و استیل تولید می شوند زیرا کاملا بهداشتی و آنتی باکتریال هستند. برخی از کره گیرها که جنس آن ها از آلومینیوم یا استیل نیست به مرور زمان سبب بو گرفتن دوغ یا کره می شوند. در صورتی که بدنه کره گیر مورد نظر شما از جنس های دیگر بود از خرید آن خودداری کنید. معمولا جنس های دیگر خیلی زود دچار پوسیدگی می شوند و بدنه یشان سوراخ خواهد شد. کره گیرهایی که از استیل و آلومینیوم ساخته شده اند به راحتی قابل شستشو هستند و قبل و بعد از هر بار استفاده از کره گیر به راحتی می توانید دستگاه را بشویید بدون اینکه نگران سوراخی و پوسیدگی بدنه دستگاه باشید.

نوع موتور کره گیر برقی

موتور کره گیر برقی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد زیرا در صورت استفاده از موتورهای بی کیفیت و ارزان قیمت خیلی زود خراب می شود. موتورهای الکتروژن و موتوژن از بهترین و باکیفیت ترین موتورهای بازار هستند که در ساخت اکثر کره گیرهای برقی از این دو نوع موتور استفاده می کنند. از آنجایی که موتور کره گیر برقی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به پروانه همزن متصل است باید در هنگام خرید به نوع موتور خیلی توجه کنید. در کره گیرهای پایین زن موتور چون در قسمت زیرین مخزن قرار دارد و تحت فشار قرار می گیرد باید حتما نوع موتور آن الکتروژن یا موتوژن باشد.

نحوه جوشکاری و مونتاژ کره گیر

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید کره گیر برقی، نحوه جوشکاری و مونتاژ قطعات آن است. طبیعی است دستگاه هایی که به صورت ساده و با بی دقتی جوشکاری شده اند بعد از مدتی کارایی لازم را نداشته باشد. کره گیرهایی که قطعات آن ها با جوش دقیق و پیچ های استیل ضد زنگ جوشکاری شده اند کیفیت بسیار بالاتری دارد و در طول سالیان زیاد می توانید از آن ها استفاده کنید. در هنگام خرید به بدنه دستگاه دوغ زن توجه کنید زیرا نحوه جوشکاری و مونتاژ آن یکی از مهم ترین فاکتورها برای تعیین کیفیت دستگاه است.

درب کره گیر

چفت شدن درب کره گیر باید به خوبی انجام شود. زیرا اگر درب کره گیر چفت نباشد تمام محتویات آن در حین کار به بیرون می ریزد و باعث از بین رفتن مواد و کثیف شدن محیط می شود. از نظر بهداشتی نیز مناسب نیست و باعث وارد شدن میکروب به داخل کره و دوغ می شود. ممکن است حشراتی به داخل ان نفوذ کند و طعم و کیفیت دوغ و کره پایین بیاید.

پایه ضد لغزش در کره گیر

 محصولات برقی به دلیل لرزش در هنگام کار ممکن است دچار آسیب شوند بنابراین برای اینکه این چنین حالتی نداشته باشند از پایه ضد لغزش در آن ها استفاده می شود. پایهضد لغزش به کره گیر کمک می کند تا در هنگام کار کردن بدون هیچ تکان خوردنی در جای خود ثابت بماند و به آرامی کار کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

نکته دیگری که برای خرید کره گیر بسیار مهم است گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه است. حتما در هنگام خرید از فروشنده بپرسید آیا کره گیر دارای گارانتی است و چند ماه ضمانت دارد. محصولات برقی بهتر است همیشه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند. در صورت هر گونه مشکل می توانید با نمایندگی و خدمات پس از فروش در ارتباط باشید و مشکل را خیلی سریع حل کنید. کره گیرهایی که دارای خدمات پس از فروش هستند به راحتی قطعاتشان در بازار پیدا می شود و یا با مراجعه به خدمات پس از فروش می توانید قطعات را تهیه کنید.

کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟

بهترین مارک کره گیر برقی کدام است؟ کره گیر چند لیتر بخریم؟ کدام مدل کره گیر برای استفاده خانگی مناسب است؟ اینها جزء سوالاتی هستند که به طور روزانه از پشتیبانان ما می پرسیدید. در جواب باید بگوییم که شما عزیزان باید با توجه به نکات بالا بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. برای راحتی کار شما عزیزان در این قسمت از مقاله تعدادی از بهترین مارک های کره گیر برقی را بر اساس رضایت کاربران معرفی می کنیم.

کره گیر پارسونیک در سایزهای مختلف

کره گیر برقی پارسونیک از تولیدات داخلی بوده و در ساخت آن از تکنولوژی های پیشرفته قالب سازی و برش لیزری قطعات استفاده شده است. از ویژگی های بارز این محصول میتوان به بدنه آلومینیوم، بالا زن بودن، کارکرد اتوماتیک اشاره نمود. کره گیر قادر به تولید میزان مشخصی کره حیوانی در مدت ۴۰ دقیقه الی ۱ ساعت می باشد. موتور به کار رفته در این دستگاه الکتروژن بوده و از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار می باشد. جنس بدنه، مخزن، درب دستگاه، لایه بیرونی موتور، دستگیره و … از جنس آلومنیوم خالص بوده و با پوششی از رنگ متالیک الکترواستاتیک کاملا ضد زنگ و مقاوم در برابر پوسیدگی می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

بررسی تفاوت ها و مزایای کره گیر موتور بالا و موتور پایین

شاید از آن دسته از افرادی باشید که کره گیر را از نزدیک ندیده باشید و فقط نام آن را شنیده باشید. باید به شما بگویم که کره گیر یک وسیله برای گرفتن کره از ماست می باشد. با وارد کردن ماست و مقداری آب به داخل کره گیر می توانید با توجه به ظرفیت کره گیر مقدار مشخصی کره و دوغ را دریافت کنید. کره ای که به دست می آید را می توانید هم به صورت خام مصرف کنید و هم اینکه بعد از جوشاندن آن را به عنوان روغن حیوانی مصرف کنید. از کره به دست آمده می توانید برای پخت و پز نیز استفاده کنید. کره گیر های برقی که تولید می شوند در دو نوع موتور بالا و موتور پایین تولید می شوند و در بازار موجود هستند. مشکلی که اینجا پیش می آید، این است که افراد در هنگام خرید دچار تردید می شوند که باید چه نوع کره گیری خریداری کنند و کدام یک عملکرد بهتری خواهند داشت. اگر می خواهید بدانید تفاوت کره گیر برقی بالازن و پایین زن در چیست باید به ویژگی هایی که هر یک  دارند توجه کنید.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

 

 

ویژگی های کره گیر بالازن

 

کره گیر برقی ۲۰ لیتر برند افشار

کره گیر برقی جزء آن دسته از وسایلی است که کاربرد زیادی دارد و با استفاده از آن می توانید دوغ و کره را به صورت کاملا بهداشتی تهیه کنید. یکی از بهترین مارک های کره گیر برقی برند افشار می باشد که ما در این متن یکی از پرفروش ترین مدل ها را به شما عزیان معرفی می کنیم. با استفاده از کره گیر برقی ۲۰ لیتر افشار می توانید کره را از انواع ماست جدا نمایید و با آن دوغ درست کنید. جنس بدنه این نوع کره گیر از استیل ضد زنگ میباشد و ظرفیت کره گیر افشار ۲۰ لیتر میباشد و به راحتی می توانید کره طبیعی را از ماست بگیرید. کره گیر ها با استفاده از چرخش شیر یا ماست، در داخل مخزن چربی را از مایع جدا می نمایید و کره بر روی مایع غوطه ور میشود. شما میتوانید به راحتی با استفاده از دستگاه کره گردکن یا دست، کره را بصورت توپی در می آورید.

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

راهنمای خرید بهترین مارک پتو شور بازار ایرانی

هنگام نصب ماشین لباسشویی اتوماتیک توسط نمایندگی های مجاز مطمئنا این حرف را از افراد مجاز شنیده اید که پتو را با ماشین لباسشویی نشورید زیرا ممکن است در طول زمان موتور لباسشویی آسیب جدی ببیند و از کار بیفتد. امروزه دستگاه های پتو شور خانگی این مشکل را حل کرده اند و با مخزن بزرگی که دارد قابلیت شسشوی پتوهای دونفره را دارند و اصلا آسیب نمی بینند. پتوهایی که امکان شستن آن ها را در ماشین لباسشویی ندارید می توانید با خیال راخت داخل دستگاه پتوشور بگذارید و آن ها بشورید. برخی از پتوشورهای موجود در بازار به دلیل استفاده از سیستم گیربکسی در قسمت موتور از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و قابلیت شستشوی انواع پتو، روفرشی، پرده، ملحفه، روتختی و … را دارند. ما در این مقاله تمام نکاتی را که باید هنگام خرید پتوشور خوب و با کیفیت به آن ها توجه کنید را بررسی می کنیم و تعدادی از بهترین مارک های پتو شور ایرانی موجود در بازار را نیز به شما عزیزان معرفی می کنیم. طرز استفاده از پتو شور خانگی را نیز در این نوشته ذکر کرده ایم پس تا آخر این مقاله با فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا همراه باشید. برای مشاهده ی تمام مدل های موجود در گزینگ کالا نیز می توانید وارد دسته بندی پتوشور شوید.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

معیارهایی که باید هنگام خرید پتو شور خوب به آن ها توجه کنید

راهنمای خرید پتوشور خانگی به شما کمک می کند تا در هنگام خرید انتخابی بهتر با صرف هزینه ی کمتر و کیفیت بالاتری داشته باشید. در این قسمت از مقاله می خواهیم تمام نکاتی را که باید هنگام خرید دستگاه پتوشور به آن ها توجه کنید بیان کنیم تا دیگر بودجه ی خود را صرف محصولات بی کیفیت نکنید. بسیاری از شما عزیزان در هنگام خرید از کارشناسان ما می پرسید پتوشور چه مارکی خوبه برای پاسخ به این سوال باید پتوشور خود را با توجه به معیارهای پایین انتخاب کنید.

نوع موتور پتوشور

نوع موتور و قدرت آن یکی از مهم ترین معیارها برای خرید پتوشور خوب و با کیفیت است. هنگام خرید حتما از فروشنده نوع موتور دستگاه را بپرسید و در صورتی که محصول انتخابی شما دارای موتور گیربکس دار بود آن را با خیال راحت خریداری نمایید. موتورهای سنگین گیربکس دار از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و برای شستشوی انواع پتو، پرده، ملحفه، روفرشی و … بسیار مناسب هستند. این نوع موتور سرعت را از طریق چرخ دنده ها به قدرت تبدیل می کند و پتوها را به بهترین شیوه تمیز می کند.

 

موتور پتوشور

 

جنس بدنه پتوشور

همیشه سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که بدنه ای از جنس استیل ضدزنگ داشته باشد و بسیار مقاوم باشد. کیفیت و ضخامت بدنه دستگاه پتوشور بسیار مهم است و باید در طول استفاده از آن سوراخی یا پارگی نداشته باشد. چنانچه برای تولید پتوشور از ورقه های بسیار نازک استفاده کرده باشند به مرور زمان این ورقه ها سوراخ می شوند و دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید. طراحی محصول هم بسیار مهم است و دستگاهی را انتخاب کنید که از بدنه ای شفاف و زیبا برخوردار باشد.

مخزن پتوشور ۲۵ کیلویی برای شستن چند عدد پتو مناسب است؟ 

یکی از نکات قابل توجه در خرید پتوشور اندازه ظرفیت مخزن پتوشور است. پتوشور های مختلفی با ظرفیت های گوناگون در بازار موجود است. پتوشور افشار با اسم های (جنرال آبسال، آذرمتین، آذر درخشان) نیز تولید می شود. هیچ تفاوتی در کارکرد آن ها وجود ندارد و فقط اسم هایشان تغییر کرده  است. ظرفیت این پتوشور ۲۵ کیلویی یا همان ۶۰ لیتر میباشد. از این پتوشور برای شستشوی پتو های تک نفره می توانید استفاده کنید. اما درصد رضایت مشتریان برای شستشوی پتو دونفره هم بالا بوده است. به دلیل موتور قدرتمندی که دارد می توانید از آن برای شستن دو عدد پتوی تک نفره و یا یک عدد پتوی دو نفره استفاده کنید. پتو شور افشار با توجه به موتور گیربکسی آن از قدرت بالایی برخوردار است و به راحتی پتوهای شما را به بهترین نحو شستشو می دهد.

طرفیت مخزن پتوشور

از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید دستگاه پتو شور خانگی به آن توجه کنید گنجایش مخزن است. امروزه انواع مدل پتوشور با ظرفیت های مختلف در بازار موجود است که شما باید با توجه به نیاز خودتان مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. به طور کلی یک دستگاه پتوشور با ظرفیت ۶۰ لیتر می تواند برای خانواده های عزیز بهترین انتخاب باشد. یک پتوشور ۶۰ لیتر قابلیت شستشوی دو عدد پتوی یک نفره را دارد و بسیار مناسب است. البته سبک زندگی شما نیز در تعیین دقیق ظرفیت دستگاه پتوشور تاثیر دارد.

پایه و دستگیره های پتوشور

هنگام خرید پتوشور توجه کنید که دستگاه دارای دستگیره باشد زیرا در صورت نبود دستگیره بر روی بدنه حمل آن بسیار سخت خواهد بود. همچنین پتوشوری را انتخاب کنید که دارای تعدادی پایه باشد زیرا وجود پایه در هنگام کار کردن دستگاه باعث می شود دستگاه پتوشور اصلا لرزش نداشته باشد و حرکت نکند. جنس پایه و دستگیره ها نیز می تواند از جنس استیل ضد زنگ یا پلاستیک مقاوم باشد. اینکه جنس پایه و دستگیره ها باید کدام یک باشد خیلی مهم نیست و در هر صورت کار خود را انجام می دهند ولی به هر حال بهتر است است از جنس استیل ضد زنگ باشند.

قیمت دستگاه پتو شور

مهم ترین نکته این است که برای خرید پتوشور می خواهید چقدر هزینه کنید. قطعا همه ما هنگام خرید لوازم خانگی مقدار بودجه ای را تعیین می کنیم و با توجه به آن مناسب ترین مدل را انتخاب می کنیم. قیمت دستگاه پتوشور با توجه به امکاناتی همچون نوع موتور، ظرفیت مخزن و … متغیر است و شما باید با توجه به آن ها یک مدل با کیفیت و قیمت مناسب را در بازار پیدا کنید. به طور کلی قیمت یک پتوشور خوب در بازار از ۱.۹۰۰ هزار تومان شروع شده و تا ۴.۵۰۰ هزار تومان وجود دارد.

نوع پروانه پتوشور

از دیگر ویژگی هایی که باید دستگاه پتو شور خانگی داشته باشد این است که داخل مخزن پروانه ای قدرتمند باشد تا لباس ها و پتوها را به بهترین نحو تمیز کند. با زدن دکمه شروع عملیات این پروانه شروع به چرخیدن می کند و پتوها را می چرخاند و با قدرت بالا آن ها را می شورد. معمولا جنس پروانه پتوشور از پلاستیک بسیار مقاوم می باشد و در برابر ضربات احتمالی کاملا محکم می باشد.

نوع پروانه پتوشور

تعدادی از بهترین مارک های پتوشور ایرانی موجود در بازار

اگر شما هم قصد خرید بهترین مارک پتو شور بازار را دارید باید با توجه به معیارهای بالا امکانات و کیفیت محصولات را بسنجید. اگر لیست بهترین پتوشور های ایرانی موجود در بازار را در سال ۱۴۰۱ با توجه به نظرات کاربران بررسی کنید متوجه خواهید شد که برندهایی مانند پاکیزان، افشار، آذرخشان و … حرف اول را می زنند. در این قسمت از مقاله پتوشورهای برند پاکیزان، افشار و آذرخشان را از لحاظ کارایی و قیمت با هم بررسی می کنیم پس با ما همراه باشید.

راهنمای خرید پتوشور پاکیزان ۳۰ کیلویی

پتوشور ۳۰ کیلویی استیل پاکیزان کد ۳۰ یکی از قدرتمند ترین و قیمت مناسب ترین پتو شور های بازار است. شما می توانید با استفاده از این محصول دو پتوی یک نفره یا یک پتوی دو نفره را به راحتی شستشو دهید. موتور این پتوشوی سی کیلویی بسیار قدرتمند است و از نوع دو تسمه می باشد تا سبب انتقال بهتر قدرت به شفت شود. توان این موتور ۲۰۰ وات واقعی است که قدرت زیاد خود را مدیون همین مسئله است. ظرفیت این پتوشور بر اساس وزن ۳۰ کیلوگرم است و از لحاظ لیتراژ نیز، ۱۶۰ لیتر آب می باشد. جنس بدنه این پتوشوی از استیل ضد زنگ است و دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. پروانه این دستگاه نیز از جنس آلومینیوم است که قابلیت چرخش دو طرفه را دارد.

راهنمای خرید پتو شور افشار

ماشین لباسشویی و پتو شور خانگی برند افشار با توجه به فروش زیادی که در چند سال اخیر داشت یکی از بهترین و ب کیفیت ترین پتوشورهای موجود در بازار است. عملکرد این محصول دو کاره است و از آن هم میتوان به عنوان پتوشور استفاده کرد و هم میتوان از آن به عنوان کره گیر برقی استفاده کرد. جنس بدنه این پتوشور از استیل ضد زنگ است و بدنه ای کاملا شفاف و زیبا دارد. موتور پر قدرت آن از نوع گیر بکس دار است و قابلیت شستشوی ۲ عدد پتوی یک نفره را دارد. ظرفیت مخزن پتوشور افشار ۶۰ لیتر است و برای خانواده های پرجمعیت کاملا مناسب است. این مدل مجهز به پروانه قدرتمند داخل مخزن و شیلنگ تخلیه می باشد. برند افشار ساخت تبریز است و یکی از مزیت هایی این دستگاه دارد گارانتی معتبر یک ساله است.

در صورت وجود هر مشکلی می توانید با خدمات پس از فروش افشار در ارتباط باشید و در سریع ترین زمان جوابگوی شما خواهند بود. قیمت پتوشور افشار ۶۰ لیتر با عملکرد دو کاره در مقایسه با کیفیت بی نظیری که دارد بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد. برای خرید این پتوشور با مناسب ترین قیمت بازار می توانید در فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا ثبت نام کنید و آن را با کمترین قیمت در صفحه پیشنهادهای شگفت انگیز خریداری نمایید.

راهنمای خرید پتو شور آذر درخشان

پتو شور خانگی برند آذر درخشان نیز یکی از خوش نام ترین برندها در زمینه تولید پتوشور و کره گیرهای برقی است. این برند ساخت تبریز است و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. جنس بدنه این دستگاه از استیل ضد زنگ می باشد و بسیار شفاف و براق است. موتور پتوشور آذر درخشان از نوع گیربکس دار است و قدرت بالایی دارد و به راحتی پتوها را تمیز می کند. گنجایش مخزن این پتوشور نیز مانند مدل قبلی ۶۰ لیتر است. با مخزن ۶۰ لیتری قابلیت شستشوی دو عدد پتو یک نفره را دارد و برای خانواده های پر جمعیت مناسب است. دارای یک عدد شیلنگ تخلیه می باشد که کار با آن را بسیار راحت کرده است. دارای دستگیره هایی از جنس پلاستیک مقاوم است که برای حمل و جابجایی دستگاه کاربرد دارند. پایه های پلاستیکی نیز از دیگر مزیت های پتوشور آذر درخشان ۶۰ لیتر است که باعث می شود در هنگام کار کردن ثابت در جای خود بایستد.

این محصول نیز عملکردی دو کاره دارد و به عنوان کره گیر برقی هم کاربرد دارد. افرادی که نیاز به کره گیرهای برقی بزرگ دارند خرید پتوشور آذر درخشان کاملا مناسب این عزیزان است. قیمت پتوشور آذر درخشان در مقایسه با سایر برندها بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. این دستگاه تمام ویژگی های یک دستگاه پتوشور خوب را دارد و قیمت آن نسبت به امکاناتی که دارد بسیار مناسب است. از دیگر مزیت های این محصول می توان به گارانتی ۱۸ ماهه آن اشاره کرد. گارانتی محصولات باعث می شود کاربران از خرید خود مطمئن شوند و هیچ دلهره ای بابت کیفیت خریدشان نداشته باشند. در صورتی که دستگاه پتوشور آذر درخشان دارای مشکل فنی باشد می توانید با بخش خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

دستگاه پتو شور افشار

پتوشور چگونه کار می کند؟

طرز استفاده از پتو شور خانگی بسیار ساده است و به دلیل موتور قوی گیر بکس دار قابلیت شستشوی انواع پتو، روتختی و ملحفه و … را دارند. در این قسمت از مقاله بهترین مارک های پتو شور خانگی طرز استفاده ار این محصولات را به شما عزیزن آموزش می دهیم. پتوشورهایی که در قسمت بالا معرفی کردیم عملکرد دوکاره داشتند به همین دلیل طرز استفاده از پتوشور و کره گیر را بررسی می کنیم.

طرز استفاده از پتو شور خانگی

ابتدا تمام دسته بندی و نایلون و کارتن ها را از دستگاه جدا کنید. دستگاه را در جای مرطوب مانند حمام نگذارید و آن را در جایی خشک و ثابت قرار دهید. مطمئن شوید داخل مخزن پتوشور هیچ قطعه ای جا نمانده و کارت گارانتی را از آن در بیاورید. برای نصب پتوشور می توانید با نمایندگی در ارتباط باشید تا از گارانتی آن بهره مند شوید. برای استفاده از آن دو عدد پتوی تک نفره را داخل مخزن بگذارید و درب آن را محکم در سر جای خود قرار دهید. سیم پتوشور را به پریز برق وصل کنید و از سه راهی برای وصل کردن به برق استفاده نکنید. بر روی بدنه پتوشور یک ولوم وجود دارد که تا ۱۵ دقیقه درجه بندی شده است. با توجه به کثیفی پتو ها زمان مناسب شستشو را انتخاب کنید و ولوم را تا آن زمان بچرخانید.

بعد از تمام شدن زمان پتوشور می توانید از طریق شیلنگ خروجی آب را تخلیه کنید. این محصولات مجهز به سیستم شستشو و سیستم آبکشی هستند و خشک کن ندارند.. برای آبکشی نیز بعد از خروج کف و مواد شوینده شیلنگ ورودی را داخل مخزن بگذارید و تایمر را روی ۵ دقیقه تنظیم کنید. سپس دوباره شیلنگ خروجی را بیرون بیندازید و تا زمان خروج کف این کار را تکرار کنید تا پتوها کامل آبکشی شوند. بعد از تمام شدن کار پتو شور خانگی آن را در جای خشک بگذارید و بذارید کمی هوا بخورد تا بوی ناخوشایند آن از بین برود.

طرز استفاده از پتو شور به عنوان کره گیر

در زمان های قدیم کره گیری یکی از دشوارترین کارها محسوب می شد زیرا می بایست ماست و آب را داخل مشک های دست ساز می ریختند و تا زمانی که ماست به کره تبدیل می شد آن را تکان می دادند. امروزه با استفاده از کره گیرهای برقی این کار بسیار ساده است و در کمترین زمان دوغ و کره آماده می شود. از این پتوشورها می توان به عنوان کره گیر برقی نیز استفاده کرد و کارکرد آن ها درست مانند کره گیر می باشد. برای استفاده از پتوشور به عنوان کره گیر برقی تنها کافی است ماست و آب را داخل مخزن دستگاه بریزید و کابل برق را وصل کنید.

توجه داشته باشید که برای نتیجه بهتر به ازای هر سطل ماست یک سطل آب نیز داخل مخزن بریزید. برای اینکه دوغ خوشمزه تری داشته باشید قبل از روشن کردن دستگاه چند تکه یخ نیز داخل دستگاه بریزید. کره گیر را به برق بزنید و بگذارید کار بکند بعد از گذشت زمان مورد نظر آن را خاموش کنید و ببینید که کره به دست آمده است یا خیر. در صورتی که کره تولید شده باشد آن را با استفاده از یک کفگیر استیل و تمیز جمع کنید و داخل ظرف بریزید. دوغ به دست آمده را نیز خالی کنید و برای اینکه ترش شود می توانید یک حبه قند داخل آن بریزید.

آیا پتو شور خشک کن دارد و قیمت پتو شور خشک کن دار چقدر است؟

بسیاری از افراد در هنگام خرید پتوشور با پشتیبانان ما تماس می گیرند و این سوال که آیا پتو شور خشک کن دارد را می پرسند و بسیاری از افراد نیز قیمت پتو شور خشک کن دار را درخواست می کنند. توجه کنید که هیچ پتوشور در بازار وجود ندارد که خشک کن داشته باشد یا از سیستم خشک کن برخوردار باشد. پتوشورهای استیل دارای شیلنگ تخلیه هستند و شما بعد از اتمام کار می توانید آب شستشو را از طریق این شیلنگ تخلیه نمایید. در نتیجه هیچ فروشنده ای از قیمت پتو شور خشک کن دار اطلاع ندارد و فعلا در بازار موجود نمی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

راهنمای خرید بهترین مارک پتو شور بازار ایرانی

هنگام نصب ماشین لباسشویی اتوماتیک توسط نمایندگی های مجاز مطمئنا این حرف را از افراد مجاز شنیده اید که پتو را با ماشین لباسشویی نشورید زیرا ممکن است در طول زمان موتور لباسشویی آسیب جدی ببیند و از کار بیفتد. امروزه دستگاه های پتو شور خانگی این مشکل را حل کرده اند و با مخزن بزرگی که دارد قابلیت شسشوی پتوهای دونفره را دارند و اصلا آسیب نمی بینند. پتوهایی که امکان شستن آن ها را در ماشین لباسشویی ندارید می توانید با خیال راخت داخل دستگاه پتوشور بگذارید و آن ها بشورید. برخی از پتوشورهای موجود در بازار به دلیل استفاده از سیستم گیربکسی در قسمت موتور از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و قابلیت شستشوی انواع پتو، روفرشی، پرده، ملحفه، روتختی و … را دارند. ما در این مقاله تمام نکاتی را که باید هنگام خرید پتوشور خوب و با کیفیت به آن ها توجه کنید را بررسی می کنیم و تعدادی از بهترین مارک های پتو شور ایرانی موجود در بازار را نیز به شما عزیزان معرفی می کنیم. طرز استفاده از پتو شور خانگی را نیز در این نوشته ذکر کرده ایم پس تا آخر این مقاله با فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا همراه باشید. برای مشاهده ی تمام مدل های موجود در گزینگ کالا نیز می توانید وارد دسته بندی پتوشور شوید.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

معیارهایی که باید هنگام خرید پتو شور خوب به آن ها توجه کنید

راهنمای خرید پتوشور خانگی به شما کمک می کند تا در هنگام خرید انتخابی بهتر با صرف هزینه ی کمتر و کیفیت بالاتری داشته باشید. در این قسمت از مقاله می خواهیم تمام نکاتی را که باید هنگام خرید دستگاه پتوشور به آن ها توجه کنید بیان کنیم تا دیگر بودجه ی خود را صرف محصولات بی کیفیت نکنید. بسیاری از شما عزیزان در هنگام خرید از کارشناسان ما می پرسید پتوشور چه مارکی خوبه برای پاسخ به این سوال باید پتوشور خود را با توجه به معیارهای پایین انتخاب کنید.

نوع موتور پتوشور

نوع موتور و قدرت آن یکی از مهم ترین معیارها برای خرید پتوشور خوب و با کیفیت است. هنگام خرید حتما از فروشنده نوع موتور دستگاه را بپرسید و در صورتی که محصول انتخابی شما دارای موتور گیربکس دار بود آن را با خیال راحت خریداری نمایید. موتورهای سنگین گیربکس دار از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و برای شستشوی انواع پتو، پرده، ملحفه، روفرشی و … بسیار مناسب هستند. این نوع موتور سرعت را از طریق چرخ دنده ها به قدرت تبدیل می کند و پتوها را به بهترین شیوه تمیز می کند.

 

موتور پتوشور

 

جنس بدنه پتوشور

همیشه سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که بدنه ای از جنس استیل ضدزنگ داشته باشد و بسیار مقاوم باشد. کیفیت و ضخامت بدنه دستگاه پتوشور بسیار مهم است و باید در طول استفاده از آن سوراخی یا پارگی نداشته باشد. چنانچه برای تولید پتوشور از ورقه های بسیار نازک استفاده کرده باشند به مرور زمان این ورقه ها سوراخ می شوند و دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید. طراحی محصول هم بسیار مهم است و دستگاهی را انتخاب کنید که از بدنه ای شفاف و زیبا برخوردار باشد.

مخزن پتوشور ۲۵ کیلویی برای شستن چند عدد پتو مناسب است؟ 

یکی از نکات قابل توجه در خرید پتوشور اندازه ظرفیت مخزن پتوشور است. پتوشور های مختلفی با ظرفیت های گوناگون در بازار موجود است. پتوشور افشار با اسم های (جنرال آبسال، آذرمتین، آذر درخشان) نیز تولید می شود. هیچ تفاوتی در کارکرد آن ها وجود ندارد و فقط اسم هایشان تغییر کرده  است. ظرفیت این پتوشور ۲۵ کیلویی یا همان ۶۰ لیتر میباشد. از این پتوشور برای شستشوی پتو های تک نفره می توانید استفاده کنید. اما درصد رضایت مشتریان برای شستشوی پتو دونفره هم بالا بوده است. به دلیل موتور قدرتمندی که دارد می توانید از آن برای شستن دو عدد پتوی تک نفره و یا یک عدد پتوی دو نفره استفاده کنید. پتو شور افشار با توجه به موتور گیربکسی آن از قدرت بالایی برخوردار است و به راحتی پتوهای شما را به بهترین نحو شستشو می دهد.

طرفیت مخزن پتوشور

از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید دستگاه پتو شور خانگی به آن توجه کنید گنجایش مخزن است. امروزه انواع مدل پتوشور با ظرفیت های مختلف در بازار موجود است که شما باید با توجه به نیاز خودتان مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. به طور کلی یک دستگاه پتوشور با ظرفیت ۶۰ لیتر می تواند برای خانواده های عزیز بهترین انتخاب باشد. یک پتوشور ۶۰ لیتر قابلیت شستشوی دو عدد پتوی یک نفره را دارد و بسیار مناسب است. البته سبک زندگی شما نیز در تعیین دقیق ظرفیت دستگاه پتوشور تاثیر دارد.

پایه و دستگیره های پتوشور

هنگام خرید پتوشور توجه کنید که دستگاه دارای دستگیره باشد زیرا در صورت نبود دستگیره بر روی بدنه حمل آن بسیار سخت خواهد بود. همچنین پتوشوری را انتخاب کنید که دارای تعدادی پایه باشد زیرا وجود پایه در هنگام کار کردن دستگاه باعث می شود دستگاه پتوشور اصلا لرزش نداشته باشد و حرکت نکند. جنس پایه و دستگیره ها نیز می تواند از جنس استیل ضد زنگ یا پلاستیک مقاوم باشد. اینکه جنس پایه و دستگیره ها باید کدام یک باشد خیلی مهم نیست و در هر صورت کار خود را انجام می دهند ولی به هر حال بهتر است است از جنس استیل ضد زنگ باشند.

قیمت دستگاه پتو شور

مهم ترین نکته این است که برای خرید پتوشور می خواهید چقدر هزینه کنید. قطعا همه ما هنگام خرید لوازم خانگی مقدار بودجه ای را تعیین می کنیم و با توجه به آن مناسب ترین مدل را انتخاب می کنیم. قیمت دستگاه پتوشور با توجه به امکاناتی همچون نوع موتور، ظرفیت مخزن و … متغیر است و شما باید با توجه به آن ها یک مدل با کیفیت و قیمت مناسب را در بازار پیدا کنید. به طور کلی قیمت یک پتوشور خوب در بازار از ۱.۹۰۰ هزار تومان شروع شده و تا ۴.۵۰۰ هزار تومان وجود دارد.

نوع پروانه پتوشور

از دیگر ویژگی هایی که باید دستگاه پتو شور خانگی داشته باشد این است که داخل مخزن پروانه ای قدرتمند باشد تا لباس ها و پتوها را به بهترین نحو تمیز کند. با زدن دکمه شروع عملیات این پروانه شروع به چرخیدن می کند و پتوها را می چرخاند و با قدرت بالا آن ها را می شورد. معمولا جنس پروانه پتوشور از پلاستیک بسیار مقاوم می باشد و در برابر ضربات احتمالی کاملا محکم می باشد.

نوع پروانه پتوشور

تعدادی از بهترین مارک های پتوشور ایرانی موجود در بازار

اگر شما هم قصد خرید بهترین مارک پتو شور بازار را دارید باید با توجه به معیارهای بالا امکانات و کیفیت محصولات را بسنجید. اگر لیست بهترین پتوشور های ایرانی موجود در بازار را در سال ۱۴۰۱ با توجه به نظرات کاربران بررسی کنید متوجه خواهید شد که برندهایی مانند پاکیزان، افشار، آذرخشان و … حرف اول را می زنند. در این قسمت از مقاله پتوشورهای برند پاکیزان، افشار و آذرخشان را از لحاظ کارایی و قیمت با هم بررسی می کنیم پس با ما همراه باشید.

راهنمای خرید پتوشور پاکیزان ۳۰ کیلویی

پتوشور ۳۰ کیلویی استیل پاکیزان کد ۳۰ یکی از قدرتمند ترین و قیمت مناسب ترین پتو شور های بازار است. شما می توانید با استفاده از این محصول دو پتوی یک نفره یا یک پتوی دو نفره را به راحتی شستشو دهید. موتور این پتوشوی سی کیلویی بسیار قدرتمند است و از نوع دو تسمه می باشد تا سبب انتقال بهتر قدرت به شفت شود. توان این موتور ۲۰۰ وات واقعی است که قدرت زیاد خود را مدیون همین مسئله است. ظرفیت این پتوشور بر اساس وزن ۳۰ کیلوگرم است و از لحاظ لیتراژ نیز، ۱۶۰ لیتر آب می باشد. جنس بدنه این پتوشوی از استیل ضد زنگ است و دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. پروانه این دستگاه نیز از جنس آلومینیوم است که قابلیت چرخش دو طرفه را دارد.

راهنمای خرید پتو شور افشار

ماشین لباسشویی و پتو شور خانگی برند افشار با توجه به فروش زیادی که در چند سال اخیر داشت یکی از بهترین و ب کیفیت ترین پتوشورهای موجود در بازار است. عملکرد این محصول دو کاره است و از آن هم میتوان به عنوان پتوشور استفاده کرد و هم میتوان از آن به عنوان کره گیر برقی استفاده کرد. جنس بدنه این پتوشور از استیل ضد زنگ است و بدنه ای کاملا شفاف و زیبا دارد. موتور پر قدرت آن از نوع گیر بکس دار است و قابلیت شستشوی ۲ عدد پتوی یک نفره را دارد. ظرفیت مخزن پتوشور افشار ۶۰ لیتر است و برای خانواده های پرجمعیت کاملا مناسب است. این مدل مجهز به پروانه قدرتمند داخل مخزن و شیلنگ تخلیه می باشد. برند افشار ساخت تبریز است و یکی از مزیت هایی این دستگاه دارد گارانتی معتبر یک ساله است.

در صورت وجود هر مشکلی می توانید با خدمات پس از فروش افشار در ارتباط باشید و در سریع ترین زمان جوابگوی شما خواهند بود. قیمت پتوشور افشار ۶۰ لیتر با عملکرد دو کاره در مقایسه با کیفیت بی نظیری که دارد بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد. برای خرید این پتوشور با مناسب ترین قیمت بازار می توانید در فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا ثبت نام کنید و آن را با کمترین قیمت در صفحه پیشنهادهای شگفت انگیز خریداری نمایید.

راهنمای خرید پتو شور آذر درخشان

پتو شور خانگی برند آذر درخشان نیز یکی از خوش نام ترین برندها در زمینه تولید پتوشور و کره گیرهای برقی است. این برند ساخت تبریز است و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. جنس بدنه این دستگاه از استیل ضد زنگ می باشد و بسیار شفاف و براق است. موتور پتوشور آذر درخشان از نوع گیربکس دار است و قدرت بالایی دارد و به راحتی پتوها را تمیز می کند. گنجایش مخزن این پتوشور نیز مانند مدل قبلی ۶۰ لیتر است. با مخزن ۶۰ لیتری قابلیت شستشوی دو عدد پتو یک نفره را دارد و برای خانواده های پر جمعیت مناسب است. دارای یک عدد شیلنگ تخلیه می باشد که کار با آن را بسیار راحت کرده است. دارای دستگیره هایی از جنس پلاستیک مقاوم است که برای حمل و جابجایی دستگاه کاربرد دارند. پایه های پلاستیکی نیز از دیگر مزیت های پتوشور آذر درخشان ۶۰ لیتر است که باعث می شود در هنگام کار کردن ثابت در جای خود بایستد.

این محصول نیز عملکردی دو کاره دارد و به عنوان کره گیر برقی هم کاربرد دارد. افرادی که نیاز به کره گیرهای برقی بزرگ دارند خرید پتوشور آذر درخشان کاملا مناسب این عزیزان است. قیمت پتوشور آذر درخشان در مقایسه با سایر برندها بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. این دستگاه تمام ویژگی های یک دستگاه پتوشور خوب را دارد و قیمت آن نسبت به امکاناتی که دارد بسیار مناسب است. از دیگر مزیت های این محصول می توان به گارانتی ۱۸ ماهه آن اشاره کرد. گارانتی محصولات باعث می شود کاربران از خرید خود مطمئن شوند و هیچ دلهره ای بابت کیفیت خریدشان نداشته باشند. در صورتی که دستگاه پتوشور آذر درخشان دارای مشکل فنی باشد می توانید با بخش خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

دستگاه پتو شور افشار

پتوشور چگونه کار می کند؟

طرز استفاده از پتو شور خانگی بسیار ساده است و به دلیل موتور قوی گیر بکس دار قابلیت شستشوی انواع پتو، روتختی و ملحفه و … را دارند. در این قسمت از مقاله بهترین مارک های پتو شور خانگی طرز استفاده ار این محصولات را به شما عزیزن آموزش می دهیم. پتوشورهایی که در قسمت بالا معرفی کردیم عملکرد دوکاره داشتند به همین دلیل طرز استفاده از پتوشور و کره گیر را بررسی می کنیم.

طرز استفاده از پتو شور خانگی

ابتدا تمام دسته بندی و نایلون و کارتن ها را از دستگاه جدا کنید. دستگاه را در جای مرطوب مانند حمام نگذارید و آن را در جایی خشک و ثابت قرار دهید. مطمئن شوید داخل مخزن پتوشور هیچ قطعه ای جا نمانده و کارت گارانتی را از آن در بیاورید. برای نصب پتوشور می توانید با نمایندگی در ارتباط باشید تا از گارانتی آن بهره مند شوید. برای استفاده از آن دو عدد پتوی تک نفره را داخل مخزن بگذارید و درب آن را محکم در سر جای خود قرار دهید. سیم پتوشور را به پریز برق وصل کنید و از سه راهی برای وصل کردن به برق استفاده نکنید. بر روی بدنه پتوشور یک ولوم وجود دارد که تا ۱۵ دقیقه درجه بندی شده است. با توجه به کثیفی پتو ها زمان مناسب شستشو را انتخاب کنید و ولوم را تا آن زمان بچرخانید.

بعد از تمام شدن زمان پتوشور می توانید از طریق شیلنگ خروجی آب را تخلیه کنید. این محصولات مجهز به سیستم شستشو و سیستم آبکشی هستند و خشک کن ندارند.. برای آبکشی نیز بعد از خروج کف و مواد شوینده شیلنگ ورودی را داخل مخزن بگذارید و تایمر را روی ۵ دقیقه تنظیم کنید. سپس دوباره شیلنگ خروجی را بیرون بیندازید و تا زمان خروج کف این کار را تکرار کنید تا پتوها کامل آبکشی شوند. بعد از تمام شدن کار پتو شور خانگی آن را در جای خشک بگذارید و بذارید کمی هوا بخورد تا بوی ناخوشایند آن از بین برود.

طرز استفاده از پتو شور به عنوان کره گیر

در زمان های قدیم کره گیری یکی از دشوارترین کارها محسوب می شد زیرا می بایست ماست و آب را داخل مشک های دست ساز می ریختند و تا زمانی که ماست به کره تبدیل می شد آن را تکان می دادند. امروزه با استفاده از کره گیرهای برقی این کار بسیار ساده است و در کمترین زمان دوغ و کره آماده می شود. از این پتوشورها می توان به عنوان کره گیر برقی نیز استفاده کرد و کارکرد آن ها درست مانند کره گیر می باشد. برای استفاده از پتوشور به عنوان کره گیر برقی تنها کافی است ماست و آب را داخل مخزن دستگاه بریزید و کابل برق را وصل کنید.

توجه داشته باشید که برای نتیجه بهتر به ازای هر سطل ماست یک سطل آب نیز داخل مخزن بریزید. برای اینکه دوغ خوشمزه تری داشته باشید قبل از روشن کردن دستگاه چند تکه یخ نیز داخل دستگاه بریزید. کره گیر را به برق بزنید و بگذارید کار بکند بعد از گذشت زمان مورد نظر آن را خاموش کنید و ببینید که کره به دست آمده است یا خیر. در صورتی که کره تولید شده باشد آن را با استفاده از یک کفگیر استیل و تمیز جمع کنید و داخل ظرف بریزید. دوغ به دست آمده را نیز خالی کنید و برای اینکه ترش شود می توانید یک حبه قند داخل آن بریزید.

آیا پتو شور خشک کن دارد و قیمت پتو شور خشک کن دار چقدر است؟

بسیاری از افراد در هنگام خرید پتوشور با پشتیبانان ما تماس می گیرند و این سوال که آیا پتو شور خشک کن دارد را می پرسند و بسیاری از افراد نیز قیمت پتو شور خشک کن دار را درخواست می کنند. توجه کنید که هیچ پتوشور در بازار وجود ندارد که خشک کن داشته باشد یا از سیستم خشک کن برخوردار باشد. پتوشورهای استیل دارای شیلنگ تخلیه هستند و شما بعد از اتمام کار می توانید آب شستشو را از طریق این شیلنگ تخلیه نمایید. در نتیجه هیچ فروشنده ای از قیمت پتو شور خشک کن دار اطلاع ندارد و فعلا در بازار موجود نمی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1403 | نظرات ()