نوشته شده توسط : مهناز

 

آموزش گذاشتن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

یکی از لوزام ضروری برای هر خانه ای که امروزه استفاده زیادی از آن می شود ماشین ظرفشویی می باشد. از مهم ترین نکاتی که در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی باید آن را به خوبی رعایت کنید، چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی است. بسیاری از افراد بر این باورند که ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را به خوبی تمیز نمی‌کند اما این موضوع تنها به نحوه چیدمان ظروف مربوط می شود. اگر ظورف به درستی در ماشین ظرفشویی چیده نشوند، به خوبی تمیز نمی شوند. بنابراین اگر ظروف را اصولی در ماشین قرار ندهید و از مواد شوینده مخصوص استفاده نکنید، به خوبی تمیز نمی شوند. نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟ برای اینکه بتوانید به درستی ظروف خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید ما در این مقاله اصول درست چیدمان ظروف را به شما آموزش خواهیم داد.

 نکاتی مهم برای تمیز شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

مطمئنا همه شما با ماشین ظرفشویی آشنایی دارید و می دانید که چه کاربرد های عالی برای هر خانه ای دارد. ماشین ظرفشویی دستگاهی است که آب داخل مخزن را با مواد شوینده مخلوط می‌کند و برای مدتی که تعیین شده است آن را بر روی ظروف کثیف داخل دستگاه می‌ریزد. همه کثیفی و چربی‌‌های موجود که بر روی سطوح ظرف‌ها وجود دارد به‌تدریج از بین می‌رود. حال اگر با روش اصولی چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی آشنایی نداشته باشید، ممکن است که مواد شوینده و آب بهدرستی با ظروف برخورد نکند و به خوبی تمیز نشوند.

مورد دیگری که وجود دارد این است که در برخی از مواقع چیدمان غلط ظروف در ماشین ظرفشویی  به قطعات داخلی دستگاه مخصوصا بازوهای آبپاش و یا همان پره‌ها آسیب می‌رساند. با رعایت نکاتی که در ادامه آن ها را به شما خواهم گفت، می توانید از داشتن ظروف تمیز لذت ببرید. نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی از مهم ترین عامل ها در تمیز شدن ظروف می باشد که باید هر بار که از دستگاه استفاده می کنید آن را رعایت کنید.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

اقدامات لازم قبل از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

شاید شما هم گاهی اوقات به این فکر کرده باشید که  که ظروفی مانند کارد، چنگال، قاشق و بشقاب و غیره را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی باید با دست آبکشی کنید تا دستگاه بتواند ظروف را کاملاً تمیز کند. اما باید به شما بگویم که این کار شما تنها باعث می‌شود تا آب و انرژی را هدر دهید. اقدامات لازم قبل از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی برا اگر به درستی انجام دهید شاهد ظروفی بسیار تمیز خواهید بود.

تنها کاری که لازم است شما انجام دهید این است که، باقی مانده و تکه‌های غذا را از ظروف پاک کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ماشین ظرفشویی‌های جدید سنسور تشخیص میزان کثیف بودن ظروف را دارند. به این صورت که اگر شما از قبل ظرف‌ها را آبکشی کنید، سنسور دستگاه، ظروف را تمیز تشخیص می‌دهد و باعث می‌شود تا از مواد شوینده کافی استفاده نکند. بنابراین کیفیت شستشو در ماشین ظرفشویی کاهش می یابد. همان اندازه که نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی مهم است باید این مورد را نیز رعایت کنید.

 

اقدامات لازم قبل از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

 

اصول چیدمان ظروف در ماشین‌های ظرفشویی

  • یادتان باشد زمانی که می‌خواهید ظروف را در داخل سبد بگذارید باید سمت کثیف ظروف به سمت مرکز و داخل ماشین ظرفشویی باشد، زیرا آب و مواد شوینده از قسمت داخل به سمت بیرون پاشیده می شود.
  • نکته دوم این است که ظروف را به صورت زاویه دار به سمت مرکز ماشین ظرفشویی در داخل سبد قرار دهید. با این کر ظروف بهتر تمیز می شوند و فضای کافی نیز بین ظروف وجود دارد.
  • اگر می خواهید ظروف بزرگ مانند کاسه ها، قابلمه و تابه ها را در ماشین ظرفشویی بشویید، باید در اطراف سبد پایینی ماشین ظرفشویی و به سمت مرکز قرار دهید.
  • لیوان‌ها، قاشق‌ها و چنگال‌ها راتا جایی که می‌توانید طوری بچینید که با یک دیگر برخورد نداشته باشند.
  • اگر دقت کرده باشید می دانید که تعدادی میله در بین قفسه‌های ماشین ظرفشویی وجود دارد. این میله‌ها را برای درست کرده اند که هر یک از بشقاب ها در سر جای خود و با فاصله قرار بگیرند. میله‌ها این کمک را می‌کنند تا ظروف به یک دیگر برخورد نکنند و هنگام شستشو واژگون نشوند.
  • نکته آخر این است که حتما حواستان باشد ظروفی را در ماشین ظرفشویی قرار دهید که در اثر قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی دچار آسیب و خش نمی‌شوند. بعضی از قابلمه های چدن و نچسب، ظروف کریستالی و نقره، ظروف چوبی، چاقو‌های با کیفیت در اثر قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی دچار آسیب می‌شوند. بنابراین از قرار دادن چنین ظروفی در ماشین ظرفشویی خودداری کنید.

نحوه چیدن ظروف در طبقه پایین ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی به طور معمول دارای ۲ و یا ۳ طبقه هستند. طبقه پایین ماشین ظرفشویی ها فضایی بزرگتر با ارتفاع بیشتری دارد که مخصوص چیدن قابلمه و ظروف بزرگ است. نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟ برای جواب این سوال هنگام قرار دادن قابلمه در ماشین ظرفشویی به چند نکته مهم زیر توجه کنید.

  1. قبل از قرار دادن قابلمه از وجود مواد غذایی در کف آن مطمئن شوید و آن را پاک کنید.
  2. قابلمه را همیشه به صورت برعکس در ظرفشویی بگذارید تا آب داخل آن باقی نماند.
  3. پس از قرار دادن قابلمه پره‌های کف ماشین ظرفشویی و پره‌های میانی دستگاه را با دست بچرخانید و مطمئن شوید که قابلمه در مسیر چرخش پره‌ها قرار نمی‌گیرد.
  4. قابلمه مسی و روحی را  در ماشین ظرفشویی قرار ندهید؛ جنس این نوع ظروف طوری است که باید با دست شسته شوند.

 

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

 

نکات مربوط به چیدن ظروف گود و بشقاب‌ها در طبقه پایین ظرفشویی

طبقه ماشین ظرفشویی ها را طوری تقسیم بندی کرده اند که بشقاب‌هایی با سطح صاف و بشقاب‌های خورشت‌خوری با سطح گود را به‌خوبی در کنار یکدیگربتوانید جای دهید. باتوجه‌به این که ارتفاع طبقه بالا کمتر است، بهتر است که بشقاب‌های خود را در طبقه پایین‌تر جای دهید. هنگام چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  1. فاصله قرارگیری هر بشقاب با بشقاب دیگر نباید مسدود شود.
  2. بشقاب‌ها را نباید طوری بگذارید که روی یکدیگر بیفتند یا سطح یکدیگر را بپوشانند.
  3. بشقاب‌هایی که بزرگتر هستند و ارتفاع بالاتری دارند بهتر است که در کناره‌ها گذاشته شوند تا مانع پاشیده شدن آب به ظروف کناری خود نشوند.
  4. برای شستشوی بهتر ظروف  بشقاب‌های که هم شکل هستند را در کنار یکدیگر بچینید و بشقاب پلوخوری و خورشت‌خوری به صورت نامنظم نچینید.
  5. اصول درست مربوط به نحوه قرار دادن ظرف در ماشین ظرفشویی به این صورت است که بشقاب‌های گود باید داخل میله‌های تقسیم‌بندی‌ دستگاه با فاصله بیشتر قرار بگیرند. زیرا آب به‌راحتی داخل آن‌ها را شستشو می‌دهد.
  6. قسمت داخلی همه بشقاب‌ها باید به سمت داخل ماشین ظرفشویی باشند.

 

نکات مربوط به چیدن ظروف گود و بشقاب‌ها در طبقه پایین ظرفشویی

 

نکات مربوط به قرار دادن قاشق و چنگال در طبقه پایین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی هایی که جدیدا تولید می شوند به جای طبقه سوم قاشق و چنگال، یک سبد مخصوص در طبقه پایین دارند که می‌توانید همه قاشق، چنگال و چاقوها را در آن قرار دهید. به این صورت به‌طورکامل شسته می شوند. برای چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی و سبد قاشق چنگال‌ها، باید به این نکات توجه کنید.

  1. همه قاشق‌ و چنگال‌ها را باید از سمت دسته درون سبد قرار دهید.
  2. چاقوهای کوچک  راباید از سمت تیغه در سبد قرار دهید.
  3. باید در هر قسمت از سبد فقط یک ظرف قرار دهید و اجازه ندهید که این ظروف روی یکدیگر را بپوشانند؛ در غیر این صورت قاشق و چنگال‌ها به‌خوبی تمیز نمی شوند.

نحوه چیدن ظرف در طبقه بالای ماشین ظرفشویی

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟ در هنگام چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی باید این موضوع را بدانید که  که ظروف قسمت پایینی با شدت بیشتری شسته می‌شوند؛ بنابراین باید ظروف کثیف‌تر و غیرحساس را در قسمت پایینی قرار دهید. طبقه بالا را مختص ظرف‌های کوچک و حساس‌ ساخته اند که کثیفی چندانی ندارند. بنابراین توصیه می‌شود همه لیوان‌ها را در این طبقه قرار دهید. در هنگام چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی به این نکات توجه کنید:

  •  لیوان‌ها را باید به‌صورت برعکس داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید تا بازوهای آب‌پاش موجود در زیر طبقه بالایی به‌خوبی داخل لیوان‌ها را شستشو دهند و آب داخل لیوان‌‌ها جمع نشود.
  • بهترین کار این است که لیوان‌ها را در کناره‌های طبقه بچینید تا بر اثر پاشیده شدن آب به لیوان، تعادل خود را از دست ندهد.
  • در هنگام چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی، ظروف ماست‌خوری و سالادخوری را در طبقه بالایی قرار دهید. برای این ظروف طبقه‌بندی‌های خاصی در نظر گرفته اند تا کاسه‌های بیشتری را در کمترین جای ممکن قرار دهید.
  • هر کاسه‌ را باید در قسمت تعیین‌شده قرار دهید و از قرار دادن ۲ کاسه در یک فاصله تقسیم‌بندی شده خودداری کنید.
  • قسمت داخلی هر کاسه باید روبه‌روی در ماشین ظرفشویی باشد.
  • اگر کاسه ارتفاع بالایی دارد و ممکن است با پره‌های بالایی دستگاه تماس پیدا کند، بهتر است به‌صورت‌کامل برعکس خوابانده شود.
  • باتوجه‌به شستشوی ملایم‌تر در طبقه بالایی توصیه می‌شود که ظروف پلاستیکی مخصوص ماشین ظرفشویی در طبقه بالا گذاشته شود و برنامه‌های شستشو با دمای پایین‌تر را انتخاب کنید.
  •  
  •  

نکات مهم پیش از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

از مهم‌ترین نکاتی که پیش از استفاده از ماشین ظرفشویی باید بدانید و به آن توجه کنید، جنس ظروف است.  در دفترچه راهنمای هر ماشین ظرفشویی که خریداری می کنید، ظروفی که قابلیت شستشو در آن دستگاه را دارند بیان شده است. نکته دوم وکه خیلی مهم است و نباید آن را از یاد ببرید این است که نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟ پیش از چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی تکه‌های غذا و لکه‌های چسبناک را از روی ظروف کاملا پاک کنید تا ظرف‌ها به‌خوبی شسته شوند. با یادگیری نحوه قرار دادن ظرف در ماشین ظرفشویی از خراب شدن آن ها جلوگیری می کنید.

قوانین کلی که در چیدمان ماشین ظرفشویی وجود دارد این است که ظروف بامبو، ظروف چوبی و ظرف‌های پلاستیکی بدون داشتن نشان ایمن در ماشین ظرفشویی را در دستگاه قرار ندهید. با قرار دادن این ظروف در ماشین ظرفشویی ممکن است شکل اولیه خود را از دست بدهند. قرار دادن این نوع ظروف در ظرفشویی نه‌تنها به  ظرف‌ها آسیب وارد می‌کند، بلکه ممکن است ماشین ظرفشویی را نیز دچار تعمیر کند. برای جلوگیری ازتعمیر ماشین ظرفشویی، دفترچه راهنمای دستگاه و جنس ظروف مناسب برای شستن در آن را با دقت مطالعه کنید.

نتیجه گیری نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

ما در این مقاله طریقه چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی را به شما آموزش دادیم. اینکه نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است و باید به چه نکاتی توجه کنید را به صورت خیلی دقیق برای شما توضیح دادیم. چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی کار بسیار ساده‌ای است و فقط نیاز به کمی دقت دارد. برای کامل شسته شدن ظروف و افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی خود، لازم که به نکات گفته شده در این مطلب توجه کنید. بنابراین با نحوه قرار دادن ظرف در ماشین ظرفشویی آشنایی  کامل را داشته باشید. درصورتی‌ که به دلیل اشتباه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی، ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیرات دارد، از افراد مجرب کمک بگیرید. تکنسین‌ های حرفه‌ ای تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی از برندهای مختلف را انجام می‌دهند.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

آموزش گذاشتن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

یکی از لوزام ضروری برای هر خانه ای که امروزه استفاده زیادی از آن می شود ماشین ظرفشویی می باشد. از مهم ترین نکاتی که در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی باید آن را به خوبی رعایت کنید، چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی است. بسیاری از افراد بر این باورند که ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را به خوبی تمیز نمی‌کند اما این موضوع تنها به نحوه چیدمان ظروف مربوط می شود. اگر ظورف به درستی در ماشین ظرفشویی چیده نشوند، به خوبی تمیز نمی شوند. بنابراین اگر ظروف را اصولی در ماشین قرار ندهید و از مواد شوینده مخصوص استفاده نکنید، به خوبی تمیز نمی شوند. نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟ برای اینکه بتوانید به درستی ظروف خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید ما در این مقاله اصول درست چیدمان ظروف را به شما آموزش خواهیم داد.

 نکاتی مهم برای تمیز شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

مطمئنا همه شما با ماشین ظرفشویی آشنایی دارید و می دانید که چه کاربرد های عالی برای هر خانه ای دارد. ماشین ظرفشویی دستگاهی است که آب داخل مخزن را با مواد شوینده مخلوط می‌کند و برای مدتی که تعیین شده است آن را بر روی ظروف کثیف داخل دستگاه می‌ریزد. همه کثیفی و چربی‌‌های موجود که بر روی سطوح ظرف‌ها وجود دارد به‌تدریج از بین می‌رود. حال اگر با روش اصولی چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی آشنایی نداشته باشید، ممکن است که مواد شوینده و آب بهدرستی با ظروف برخورد نکند و به خوبی تمیز نشوند.

مورد دیگری که وجود دارد این است که در برخی از مواقع چیدمان غلط ظروف در ماشین ظرفشویی  به قطعات داخلی دستگاه مخصوصا بازوهای آبپاش و یا همان پره‌ها آسیب می‌رساند. با رعایت نکاتی که در ادامه آن ها را به شما خواهم گفت، می توانید از داشتن ظروف تمیز لذت ببرید. نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی از مهم ترین عامل ها در تمیز شدن ظروف می باشد که باید هر بار که از دستگاه استفاده می کنید آن را رعایت کنید.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

اقدامات لازم قبل از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

شاید شما هم گاهی اوقات به این فکر کرده باشید که  که ظروفی مانند کارد، چنگال، قاشق و بشقاب و غیره را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی باید با دست آبکشی کنید تا دستگاه بتواند ظروف را کاملاً تمیز کند. اما باید به شما بگویم که این کار شما تنها باعث می‌شود تا آب و انرژی را هدر دهید. اقدامات لازم قبل از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی برا اگر به درستی انجام دهید شاهد ظروفی بسیار تمیز خواهید بود.

تنها کاری که لازم است شما انجام دهید این است که، باقی مانده و تکه‌های غذا را از ظروف پاک کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ماشین ظرفشویی‌های جدید سنسور تشخیص میزان کثیف بودن ظروف را دارند. به این صورت که اگر شما از قبل ظرف‌ها را آبکشی کنید، سنسور دستگاه، ظروف را تمیز تشخیص می‌دهد و باعث می‌شود تا از مواد شوینده کافی استفاده نکند. بنابراین کیفیت شستشو در ماشین ظرفشویی کاهش می یابد. همان اندازه که نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی مهم است باید این مورد را نیز رعایت کنید.

 

اقدامات لازم قبل از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

 

اصول چیدمان ظروف در ماشین‌های ظرفشویی

  • یادتان باشد زمانی که می‌خواهید ظروف را در داخل سبد بگذارید باید سمت کثیف ظروف به سمت مرکز و داخل ماشین ظرفشویی باشد، زیرا آب و مواد شوینده از قسمت داخل به سمت بیرون پاشیده می شود.
  • نکته دوم این است که ظروف را به صورت زاویه دار به سمت مرکز ماشین ظرفشویی در داخل سبد قرار دهید. با این کر ظروف بهتر تمیز می شوند و فضای کافی نیز بین ظروف وجود دارد.
  • اگر می خواهید ظروف بزرگ مانند کاسه ها، قابلمه و تابه ها را در ماشین ظرفشویی بشویید، باید در اطراف سبد پایینی ماشین ظرفشویی و به سمت مرکز قرار دهید.
  • لیوان‌ها، قاشق‌ها و چنگال‌ها راتا جایی که می‌توانید طوری بچینید که با یک دیگر برخورد نداشته باشند.
  • اگر دقت کرده باشید می دانید که تعدادی میله در بین قفسه‌های ماشین ظرفشویی وجود دارد. این میله‌ها را برای درست کرده اند که هر یک از بشقاب ها در سر جای خود و با فاصله قرار بگیرند. میله‌ها این کمک را می‌کنند تا ظروف به یک دیگر برخورد نکنند و هنگام شستشو واژگون نشوند.
  • نکته آخر این است که حتما حواستان باشد ظروفی را در ماشین ظرفشویی قرار دهید که در اثر قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی دچار آسیب و خش نمی‌شوند. بعضی از قابلمه های چدن و نچسب، ظروف کریستالی و نقره، ظروف چوبی، چاقو‌های با کیفیت در اثر قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی دچار آسیب می‌شوند. بنابراین از قرار دادن چنین ظروفی در ماشین ظرفشویی خودداری کنید.

نحوه چیدن ظروف در طبقه پایین ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی به طور معمول دارای ۲ و یا ۳ طبقه هستند. طبقه پایین ماشین ظرفشویی ها فضایی بزرگتر با ارتفاع بیشتری دارد که مخصوص چیدن قابلمه و ظروف بزرگ است. نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟ برای جواب این سوال هنگام قرار دادن قابلمه در ماشین ظرفشویی به چند نکته مهم زیر توجه کنید.

  1. قبل از قرار دادن قابلمه از وجود مواد غذایی در کف آن مطمئن شوید و آن را پاک کنید.
  2. قابلمه را همیشه به صورت برعکس در ظرفشویی بگذارید تا آب داخل آن باقی نماند.
  3. پس از قرار دادن قابلمه پره‌های کف ماشین ظرفشویی و پره‌های میانی دستگاه را با دست بچرخانید و مطمئن شوید که قابلمه در مسیر چرخش پره‌ها قرار نمی‌گیرد.
  4. قابلمه مسی و روحی را  در ماشین ظرفشویی قرار ندهید؛ جنس این نوع ظروف طوری است که باید با دست شسته شوند.

 

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

 

نکات مربوط به چیدن ظروف گود و بشقاب‌ها در طبقه پایین ظرفشویی

طبقه ماشین ظرفشویی ها را طوری تقسیم بندی کرده اند که بشقاب‌هایی با سطح صاف و بشقاب‌های خورشت‌خوری با سطح گود را به‌خوبی در کنار یکدیگربتوانید جای دهید. باتوجه‌به این که ارتفاع طبقه بالا کمتر است، بهتر است که بشقاب‌های خود را در طبقه پایین‌تر جای دهید. هنگام چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  1. فاصله قرارگیری هر بشقاب با بشقاب دیگر نباید مسدود شود.
  2. بشقاب‌ها را نباید طوری بگذارید که روی یکدیگر بیفتند یا سطح یکدیگر را بپوشانند.
  3. بشقاب‌هایی که بزرگتر هستند و ارتفاع بالاتری دارند بهتر است که در کناره‌ها گذاشته شوند تا مانع پاشیده شدن آب به ظروف کناری خود نشوند.
  4. برای شستشوی بهتر ظروف  بشقاب‌های که هم شکل هستند را در کنار یکدیگر بچینید و بشقاب پلوخوری و خورشت‌خوری به صورت نامنظم نچینید.
  5. اصول درست مربوط به نحوه قرار دادن ظرف در ماشین ظرفشویی به این صورت است که بشقاب‌های گود باید داخل میله‌های تقسیم‌بندی‌ دستگاه با فاصله بیشتر قرار بگیرند. زیرا آب به‌راحتی داخل آن‌ها را شستشو می‌دهد.
  6. قسمت داخلی همه بشقاب‌ها باید به سمت داخل ماشین ظرفشویی باشند.

 

نکات مربوط به چیدن ظروف گود و بشقاب‌ها در طبقه پایین ظرفشویی

 

نکات مربوط به قرار دادن قاشق و چنگال در طبقه پایین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی هایی که جدیدا تولید می شوند به جای طبقه سوم قاشق و چنگال، یک سبد مخصوص در طبقه پایین دارند که می‌توانید همه قاشق، چنگال و چاقوها را در آن قرار دهید. به این صورت به‌طورکامل شسته می شوند. برای چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی و سبد قاشق چنگال‌ها، باید به این نکات توجه کنید.

  1. همه قاشق‌ و چنگال‌ها را باید از سمت دسته درون سبد قرار دهید.
  2. چاقوهای کوچک  راباید از سمت تیغه در سبد قرار دهید.
  3. باید در هر قسمت از سبد فقط یک ظرف قرار دهید و اجازه ندهید که این ظروف روی یکدیگر را بپوشانند؛ در غیر این صورت قاشق و چنگال‌ها به‌خوبی تمیز نمی شوند.

نحوه چیدن ظرف در طبقه بالای ماشین ظرفشویی

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟ در هنگام چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی باید این موضوع را بدانید که  که ظروف قسمت پایینی با شدت بیشتری شسته می‌شوند؛ بنابراین باید ظروف کثیف‌تر و غیرحساس را در قسمت پایینی قرار دهید. طبقه بالا را مختص ظرف‌های کوچک و حساس‌ ساخته اند که کثیفی چندانی ندارند. بنابراین توصیه می‌شود همه لیوان‌ها را در این طبقه قرار دهید. در هنگام چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی به این نکات توجه کنید:

  •  لیوان‌ها را باید به‌صورت برعکس داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید تا بازوهای آب‌پاش موجود در زیر طبقه بالایی به‌خوبی داخل لیوان‌ها را شستشو دهند و آب داخل لیوان‌‌ها جمع نشود.
  • بهترین کار این است که لیوان‌ها را در کناره‌های طبقه بچینید تا بر اثر پاشیده شدن آب به لیوان، تعادل خود را از دست ندهد.
  • در هنگام چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی، ظروف ماست‌خوری و سالادخوری را در طبقه بالایی قرار دهید. برای این ظروف طبقه‌بندی‌های خاصی در نظر گرفته اند تا کاسه‌های بیشتری را در کمترین جای ممکن قرار دهید.
  • هر کاسه‌ را باید در قسمت تعیین‌شده قرار دهید و از قرار دادن ۲ کاسه در یک فاصله تقسیم‌بندی شده خودداری کنید.
  • قسمت داخلی هر کاسه باید روبه‌روی در ماشین ظرفشویی باشد.
  • اگر کاسه ارتفاع بالایی دارد و ممکن است با پره‌های بالایی دستگاه تماس پیدا کند، بهتر است به‌صورت‌کامل برعکس خوابانده شود.
  • باتوجه‌به شستشوی ملایم‌تر در طبقه بالایی توصیه می‌شود که ظروف پلاستیکی مخصوص ماشین ظرفشویی در طبقه بالا گذاشته شود و برنامه‌های شستشو با دمای پایین‌تر را انتخاب کنید.
  •  
  •  

نکات مهم پیش از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

از مهم‌ترین نکاتی که پیش از استفاده از ماشین ظرفشویی باید بدانید و به آن توجه کنید، جنس ظروف است.  در دفترچه راهنمای هر ماشین ظرفشویی که خریداری می کنید، ظروفی که قابلیت شستشو در آن دستگاه را دارند بیان شده است. نکته دوم وکه خیلی مهم است و نباید آن را از یاد ببرید این است که نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟ پیش از چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی تکه‌های غذا و لکه‌های چسبناک را از روی ظروف کاملا پاک کنید تا ظرف‌ها به‌خوبی شسته شوند. با یادگیری نحوه قرار دادن ظرف در ماشین ظرفشویی از خراب شدن آن ها جلوگیری می کنید.

قوانین کلی که در چیدمان ماشین ظرفشویی وجود دارد این است که ظروف بامبو، ظروف چوبی و ظرف‌های پلاستیکی بدون داشتن نشان ایمن در ماشین ظرفشویی را در دستگاه قرار ندهید. با قرار دادن این ظروف در ماشین ظرفشویی ممکن است شکل اولیه خود را از دست بدهند. قرار دادن این نوع ظروف در ظرفشویی نه‌تنها به  ظرف‌ها آسیب وارد می‌کند، بلکه ممکن است ماشین ظرفشویی را نیز دچار تعمیر کند. برای جلوگیری ازتعمیر ماشین ظرفشویی، دفترچه راهنمای دستگاه و جنس ظروف مناسب برای شستن در آن را با دقت مطالعه کنید.

نتیجه گیری نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

ما در این مقاله طریقه چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی را به شما آموزش دادیم. اینکه نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است و باید به چه نکاتی توجه کنید را به صورت خیلی دقیق برای شما توضیح دادیم. چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی کار بسیار ساده‌ای است و فقط نیاز به کمی دقت دارد. برای کامل شسته شدن ظروف و افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی خود، لازم که به نکات گفته شده در این مطلب توجه کنید. بنابراین با نحوه قرار دادن ظرف در ماشین ظرفشویی آشنایی  کامل را داشته باشید. درصورتی‌ که به دلیل اشتباه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی، ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیرات دارد، از افراد مجرب کمک بگیرید. تکنسین‌ های حرفه‌ ای تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی از برندهای مختلف را انجام می‌دهند.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

درست کردن کیک با سرخ کن بدون روغن

سرخ کن بدون روغن یک دستگاه کاملا جدید است که به تازگی وارد بازار شده است و برای  آشپزی مناسب است. روش پخت در سرخ کن ها به این صورت است که این دستگاه هوای گرم را به دور غذا می‌فرستد و بدون آن که نیازی به روغن باش آن را پخته و سرخ می کند. با استفاده از سرخ کن ها می توانید انواع غذا اعم از، سیب‌زمینی سرخ‌شده، مرغ سرخ‌شده و حتی کیک‌ و شیرینی‌ بدون استفاده از روغن را آماده کنید. همانطور که می دانید کیک‌ ها خوراکی‌های خوشمزه‌ای هستند که طرفداران زیادی دارد. مصرف زیاد روغن در پخت کیک‌ ها نیز می‌تواند نگران‌کننده باشد، بنابراین با استفاده از سرخ کن های بدون روغن میتوانید هر نوع کیکی را بپزید. طرز تهیه پخت کیک در سرخ کن بدون روغن نیاز به آموزش دارد چرا که زمان و دمای پخت کیک را باید بدانید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش پخت و درست کردن کیک در سرخ کن رژیمی را یاد بگیریم.

دلایل انتخاب سرخ کن بدون روغن برای پخت کیک

  1. کاهش چربی و کالری: با استفاده از سرخ کن بدون روغن می توانید به کاهش میزان چربی و کالری در کیک شوید. دلیل آن هم این است که از روغن یا چربی برای سرخ‌کردن استفاده نمی‌شود.
  2. سلامتی بیشتر: سرخ کن های بدو روغن برای افرادی که به دنبال کاهش مصرف چربی در رژیم غذایی خود هستند، می تواند بسیار مفید باشد. با کاهش چربی می‌توانید به بهبود سلامت قلب و عروق خود کمک کنید.
  3.  راحتی استفاده: طرز استفاده از سرخ کن های بدون روغن بسیار ساده است. با تنظیم درجه حرارت و زمان مناسب، می‌توانید کیک‌های خوشمزه را در کمترین زمان و بدون از استفاده از روغن پخته و آماده کنید.
  4. کیک‌های لذیذ: استفاده از سرخ‌کن بدون روغن در نهایت منجر به پخت کیک‌هایی با بافت خوبی می‌شود. خرید سرخ‌کن بدون روغن برای پخت کیک می تواند یک راه بسیار مناسب برای کاهش مصرف چربی و روغن در دسرهای خانگی شود و نتایج خوبی در بدست آورید.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

نکات مهم پخت کیک و کاپ کیک در سرخ کن بدون روغن

رعایت کردن برخی نکات در پخت کیک و کاپ‌کیک در سرخ‌کن بدون روغن، باعث می شود که نتیجه کار شما بسیار عالی باشد. رعایت کردن این نکات می‌تواند به دست آوردن کیک‌هایی خوشمزه و با بافت مناسب در سرخ‌کن بدون روغن کمک کند. برخی از این نکات عبارتند از :

  1. استفاده قالب‌های کاغذی : استفاده کردن از قالب‌های کاغذی مناسب و با کیفیت برای کاپ‌کیک‌ها اهمیت زیادی دارد. باید قالب هایی راتهیه کنید که در برابر حرارت مقاوم باشند و از آزاد شدن کیک از آنها جلوگیری کنند.
  2. ترکیب مواد : از ترکیب و مخلوط کردن درست مواد مطمئن شوید ترکیبی یکدست داشته باشید.
  3. حداکثر پر کردن قالب‌ها : در هنگام پر کردن قالب‌های کاپ‌کیک، به این نکته توجه کنید که حدود دو سوم آنها را پر کنید. زیرا باعث اجازه رشد کیک حین پخت می شود.
  4. دما و زمان پخت : به دمای مناسب و زمان کافی برای پخت کیک‌ها و کاپ‌کیک‌ها توجه کنید. دمای سرخ‌کن را باید بین ۱۷۰-۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و زمان پخت را با تست چنگال یا فشاردهی به سطح کیک بررسی کنید.
  5. بررسی پخت کامل : قبل از خروج کامل کیک از سرخ‌کن بدون روغن، با استفاده از چنگال، از پخته شدن کامل کیک اطمینان حاصل کنید.
  6. خنک کردن و تزئین : بعد از پخت، کیک‌ها را برای مدت کوتاهی داخل قالب خنک کنید و سپس بیرون بیاورید تا کاملاً خنک شوند.
  7. آشنایی با سرخ‌کن : حتما با دستگاه سرخ کن بدون روغن خود آشنا شوید و نحوه کارکرد، تنظیمات و تغییرات دما و زمان پخت را یاد بگیرید.

 

طرز تهیه انواع کیک خوشمزه با سرخ کن بدون روغن

 

 خرید مواد اولیه قبل از پخت کیک در سرخ کن بدون روغن

قبل طرز تهیه انواع کیک خوشمزه با سرخ کن بدون روغن باید مواردی را رعایت کنید. یکی از ان موارد خرید مواد اولیه می باشد. قبل از هر چیز، باید لیستی از مواد اولیه که برای تهیه کیک لازم دارید را تهیه کنید. این مواد شامل آرد، بیکینگ پودر، شکر، تخم‌مرغ، شیر، وانیل، نمک و همچنین انواع اسانس‌ها و مغزهای مختلف برای افزودن طعم به کیک می‌شوند. تهیه تست خمیر دومین نکته ای است که باید به یاد داشته باشید قبل از اینکه  پخت کیک را شروع کنید، بهتر است ابتدا تست خمیر تهیه کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد که ترکیب مواد به درستی انجام شود و کیک نهایی به دلخواه شما خواهد بود.

تنظیم دما و زمان پخت در تهیه کیک در سرخ کن بدون روغن بسیار مهم است. با استفاده از دستگاه سرخ کن بدون روغن، دما و زمان پخت کیک را تنظیم کنید. دستگاه سرخ کن بدون روغن توانایی تنظیم دمای مختلف و زمان‌های پخت متناسب با انوع کیک را دارد. نوبت به پخت کیک در سرخ کن بدون روغن می رسد. خمیر آماده را در داخل سرخ کن بدون روغن قرار دهید و دما و زمان مورد نظر را انتخاب کنید. خنک‌شدن و تزئین کیک آخرین مرحله می باشد. بعد ازپخت کامل کیک، کیک را از داخل سرخ کن خارج کنید و اجازه دهید تا کاملاً خنک شود. حال می‌توانید آن را با خامه، میوه‌های تازه و دیگر تزئینات خوشمزه‌ای که دوست دارید، تزئین کنید.

  

طرز تهیه کیک در سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه انواع کیک خوشمزه با سرخ کن بدون روغن امکان پذیر است.برای تهیه کیک در سرخ کن بدون استفاده از روغن، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید. موادی که برای تهیه کیک لازم دارید شامل ۲ پیمانه آرد، ۱/۲ پیمانه شکر، ۲ قاشق چایخوری پودر کاکائو،۱ قاشق چایخوری وانیل، ۱ پیمانه شیر، ۱ تخم مرغ می شود.

  1.  ابتدا آرد، شکر، پودر کاکائو و وانیل را در یک کاسه خوب با هم مخلوط کنید.
  2.  سپس شیر و تخم مرغ را به مواد خشک اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدست شود.
  3. قالب کیک را داخل سرخ کن قرار داده و مواد را داخل قالب ریخته و سطح آن را صاف کنید.
  4. سرخ کن را در دمای ۱۷۰-۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده و قالب کیک را داخل آن قرار دهید. بهترین زمان برای پخت کیک در سرخ کن حدود۲۵۰نا ۳۰دقیقه است. با استفاده از یک چنگال مطمئن شوید که کیک پخته شده است.
  5.  پس از پخت کامل، کیک را از سرخ کن خارج کرده و به مدت کمی خنک شود. سپس می‌توانید آن را برای سرو آماده کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که در هر سرخ کن بدون روغن ممکن است زمان پخت متفاوت باشد،بنابراین پیش از اینکه کیک کاملاً پخته شود، به کمک یک چنگال از پخت کیک مطمئن شوید.

 

طرز تهیه کیک در سرخ کن بدون روغن

 

طرز تهیه کاپ کیک در سرخ کن بدون روغن

شما عزیزان می‌توانید کاپ‌کیک  را در سرخ‌کن بدون روغن تهیه کنید. طرز تهیه انواع کیک خوشمزه با سرخ کن بدون روغن را می توانید خیلی راحت تجربه کنید. مواد لازم برای تهیه کاپ کیک عبارتند از ۱ و ۱/۴پیمانه آرد، ۱/۲ قاشق چایخوری پودر کیک، ۱/۲ قاشق چایخوری وانیل، ۱/۴پیمانه شکر، ۱ تخم مرغ، ۱/۲ پیمانه شیر و کاپ کیک.

  1. در یک کاسه مواد خشک مانند آرد، پودر کیک، وانیل و شکر را مخلوط کنید.
  2. تخم مرغ و شیر را به مواد خشک اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید.
  3. قالب‌های کاغذی کاپ‌کیک را درون سرخ‌کن قرار دهید.
  4. مخلوط کیک را درون هر کاپ کاغذی بریزید و تقریباً سه چهارم ارتفاع آن را پر کنید. از پر کردن کامل کاپ‌ها خودداری کنید تا فضای لازم برای انبساط کیک در حین پخت فراهم شود.
  5. سرخ‌کن را در دمای ۱۷۰-۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده و قالب‌های کیک را داخل آن قرار دهید. زمان پخت حدود ۱۰-۱۵ دقیقه است.
  6. بعد از پخت کامل، کاپ‌کیک‌ها را از سرخ‌کن خارج کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس آنها را می‌توانید برای سرو یا تزئین آماده کنید.

نکته مهم این است که قبل از انتقال کیک‌ها به داخل سرخ‌کن، تمام مواد را به خوبی مخلوط کنید و در هر کاپ‌کیک، فضای لازم برای انبساط کیک در طول پخت فراهم شود.

نکات مهم در تهیه کاپ کیک با استفاده از سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه انواع کیک خوشمزه با سرخ کن بدون روغن را می توایند به راحتی و د رکمترین زمان تهیه کنید. توجه به نکات زیر در تهیه کاپ‌کیک در سرخ‌کن بدون روغن،  می‌تواند به شما کمک کند تا نتیجه بهتری به دست آورید:

  • ترکیب مواد به درستی: مطمئن شوید که تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیبی یکدست بدست آورید تا کیک‌هایتان یکنواخت و لذیذ باشند.
  • پر کردن قالب‌های کاپ‌کیک: قبل از ریختن مایه کیک در قالب‌های کاغذی، توجه کنید که حدود سه چهارم ارتفاع قالب را با مایه پر کنید تا امکان انبساط کیک در حین پخت وجود داشته باشد.
  • دمای و زمان پخت: دمای مناسب و زمان کافی برای پخت کاپ‌کیک‌ها را رعایت کنید. دمای سرخ‌کن را بین ۱۷۰-۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و زمان پخت را حدود ۱۰-۱۵ دقیقه در نظر بگیرید. با انجام تست چنگال یا فشاردهی به سطح کیک، از پخته شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید.
  • آشنایی با سرخ‌کن: هر سرخ‌کن ممکن است دارای ویژگی‌ها و تنظیمات متفاوتی باشد، بنابراین بهتر است دستگاه خود را بشناسید و با نحوه کارکرد آن آشنا شوید.
  • خنک کردن قبل از خروج از قالب: پس از پخت، کاپ‌کیک‌ها را برای چند دقیقه درون قالب خنک کنید تا استحکام بیشتری بگیرند. سپس آنها را بیرون آورده و به مدت کوتاهی خنک شوند قبل از سرو یا تزئین.

با رعایت این نکات و آزمون متداول، می‌توانید کاپ‌کیک‌های خوشمزه و بدون استفاده از روغن را در سرخ‌کن تهیه کنید.

 

طرز تهیه انواع کیک خوشمزه با سرخ کن بدون روغن

 

تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه انواع کیک خوشمزه با سرخ کن بدون روغن را می توایند به راحتی انجام دهید. اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که  تمیز کردن سرخ کن بعد از استفادهاز نکات مهمی است که نباید آنرا نادیده بگیرید. برای تمیز کردن سرخ‌کن بدون روغن مراحل زیر را انجام دهید.

  •  قبل از هر چیز، سرخ‌کن را خاموش کنیدو به مدت کافی آن را خنک کنید. این کار ایمنی را تضمین می‌کند.
  •  اگر هر نوع باقیمانده از غذا در دستگاه وجود دارد، آنها را با دقت و با استفاده از مواد نرم و تمیز، مانند دستمال پنبه‌ای خشک یا مرطوب پاک کنید.
  •  برای پاک کردن سطوح داخلی و بیرونی سرخ‌کن، از مواد نرم و ضعیف مانند دستمال پنبه‌ای یا اسفنج نرم استفاده کنید. 
  • اگر دستگاه شما قطعاتی دارد که قابل جدا شدن هستند، آنها را با دقت تمیز کنید. قسمت‌هایی که قابل جدا شدن هستند را می توانید با آب و مایع ظرفشویی بشویید.
  •  پس از پاک کردن با مواد مرطوب، سرخ‌کن را به خوبی خشک کنید تا هیچ‌گونه رطوبتی در آن باقی نماند.
  • برخی از سرخ‌کن‌ های بدون روغن دارای قطعات قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. حتما قبل از تمیزی سرخ کن بدون روغن به دستورالعمل تمیز کردن دستگاه خود، که در دفترچه راهنما مشخص شده است، توجه کنید.

 

تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

 

دمای پخت کیک در سرخ کن بدون روغن

برای طرز تهیه انواع کیک خوشمزه با سرخ کن بدون روغن باید به میزان دمای آتن توجه کافی را داشته باشید.سرخ کن را برای تهیه کیک در دمای ۱۷۰-۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب‌های کیک را داخل آن قرار دهید. زمان پخت معمولاً ۱۰-۱۵ دقیقه است. اما بهتر است با یک چنگال یا فشاردهی به سطح کیک آن را تست کنید تا از پخته شدن کامل آن مطمئن شوید.

نتیجه‌گیری طرز تهیه انواع کیک خوشمزه با سرخ کن بدون روغن

با استفاده از دستگاه سرخ کن بدون روغن می توانید به راحتی هر نوع کیک و کاپ کیکی رابه راحتی آماده کنید. تهیه کیک‌های خوشمزه و کم چرب با سرخ کن بدون روغن یک کار ساده برای شما  خواهد بود. طرز تهیه انواع کیک خوشمزه با سرخ کن بدون روغن کار پیچیده ای نیست. این روش پخت کیک به شما اجازه می‌دهد تا از طعم و عطر خوشمزه کیک نهایت  لذت را ببرید و بدون نگرانی از افزودن روغن به مواد آن را میل کنید. به‌راحتی می‌توانید انواع کیک‌های مختلف را با استفاده از این دستگاه تهیه کنید و لحظات خوبی را با خانواده و دوستان خود تجربه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

علت خشک شدن مرغ و غذا در سرخ کن بدون روغن چیست؟

دستگاه سرخ کن به یکی از پر فروش ترین محصولات در بازار شده است و تقزیبا هر خانمی آن را تهیه کرده است. اما گاهی اوقات پیش می آید که غایی که با آن درست کرده اید خشک می شود. شما عزیزان به این دلیل سرخ کن را خریده‌اید تا غذاهای متنوعی با آن بپزید. اما نتیجه پخت شما را نا امید می کند و از شدت خشکی غذاهای حاضر شده ناراضی هستید. حتما از خودتات می پرسید که علت های خشک شدن مرغ داخل سرخ کن بدون روغن چیست و باید چه کار کرد؟

 

لازم نیست نگران باشید؛ زیرا این مشکل و سوال پرتکرار بسیاری از افرادی است که از این دستگاه را خریداری کرده اند. درست است که دستگاه‌های سرخ کن هوا به عنوان روشی سالم‌تر و کمتر چربی برای پخت غذاها تولید می شوند، اما خشک شدن غذاها از مشکلاتی است که ممکن است با استفاده از این دستگاه‌ها رخ دهد. چرا غذا در سرخ کن خشک می شود؟ دلیل خشک شدن غذاها در دستگاه سرخ کن هوا، نحوه عملکرد و جریان حرارت در دستگاه است.

 

چرا سرخ کن غذا را خشک می کند؟

از پر طرفدارترین غذا ها در بین مردم غذاهای سرخ شده می باشد. غذاهای سرخ شده بسیار جایگاه ویژه‌ایی در وعده‌های غذایی ما دارند.  سرخ کن های بدون روغن برای سالم تر شدن غذا تولید شده اند و با یک روش پختی استاندارد و حرفه‌ایی مواد غذایی را سریع و سالم، ترد و سرخ می‌کند. علت های خشک شدن مرغ داخل سرخ کن بدون روغن می تواند به دلیل نوع عملکرد و نحوه جریان حرارت دستگاه باشد.  چاره آن این است که با افزایش روغن  و یا تنظیم استاندارد دما و زمان پخت متناسب با غذا در حال پخت آن را بر طرف کنید.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

 نحوه عملکرد سرخ کن به چه ترتیب است و چگونه موجب خشک شدن زیاد غذا می‌شود؟

دستگاه های سرخ کن برای پخت مواد غذایی از حرارت خشک استفاده می کنند. همانند فر کانوکشن حرارت در محفظه آن دائما در حال جریان است و سراسر کاسه را پوشش می‌دهد. بنابراین به  این صورت، کل سطح غذا در معرض حرارت خشک یکسان قرار می‌گیرد. همین حرارت یکسانی که پخش می شود باعث پختی کاملا ترد می شود. همان‌طور که گفته شد دستگاه سرخ کن بدون روغن عملکردی بر پایه جریان حرارت خشک در محفظه حاوی غذا دارد. حال علت های خشک شدن مرغ داخل سرخ کن بدون روغن چیست و این مشکل چگونه به وجود می آید؟

 

برای جلوگیری از خشک شدن مواد غذایی باید به این صورت عمل کنید. اول باید سطح کاسه و مواد غذایی را با کمی روغن چرب کنید تا هوای بسیار خشک فضای داخل محفظه غذا مقداری مرطوب شود. تنظیم کردن استاندارد دما و زمان پخت دومین عامل است که باید به آن توجه کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که غذاهای مختلف در دما و زمان متفاوتی حاضر می‌شوند. درست است که سرخ کن های بدون روغن طرفدراان زیادی پیدا کرده اند اما همان‌طور که تجربه کرده‌اید غذا گاهی اوقات بسیار خشک می‌شود که می توانید به راحتی آن را حل کنید.

 

 

 

 نحوه عملکرد سرخ کن به چه ترتیب است و چگونه موجب خشک شدن زیاد غذا می‌شود؟

 

 

 

برای خشک نشدن غذا در سرخ کن چقدر روغن استفاده کنیم؟

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم خشک شدن غذا در سرخ کن راه حل بسیار ساده‌ایی دارد. شما عزیزان می توانید با کمی توجه کردن و مقداری کسب تجربه بیشتر از استفاده از این دستگاه کیفیت پخت‌تان را افزایش دهید. مقدار روغنی که برای پخت غذاهایتان می خواهید استفاده کنید، با تئجه به نوع غذا متفاوت است. میزان استفاده از روغن برای جلوگیری از خشک شدن غذا در سرخ کن بدون روغن بسته به نوع و حجم غذا از چند اسپری تا یک قاشق غذا خوری است. به عنوان مثال پخت مرغ سوخاری و شنیسل مرغ در سرخ کن به روغن بیشتری نیاز دارد؛ در حالی که خشک کردن میوه در سرخ کن بدون روغن اصلا به روغن نیاز به  ندارد. برای رسیدن به یک پخت باکیفیت‌ تر بهترین کار این است که روغن را بیشتر بر روی غذا بریزید و سطح آن را چرب کنید.

 

پخت کدام غذا ها در سرخ کن به روغن نیاز دارد؟

تقریبا غذاها برای پخت در سرخ کن بدون روغن به روغن نیاز ندارند و مقدار استفاده از روغن برای پخت هر غذا در این دستگاه نیز متفاوت است. اما مقدار روغنی که باید استفاده شود بسیا رکم است به همین دلیل است که غذایی سالم نوشجان می کنید. غذاهایی که برای پخت در سرخ کن بدون روغن نیاز به روغن دارند غذاهای زیر می باشند.

 

غذاهای منجمد

سیب زمینی خلالی

چیپس

راویولی سرخ شده

رولت تخم مرغ

 

 

علت های خشک شدن مرغ داخل سرخ کن بدون روغن

 

 

 

آیا از روغن در سرخ کن استفاده کنیم یا نه؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که بله می توانید استفاده کنید اما مقدار آن خیلی کم است. میزان استفاده از روغن در دستگاه سرخ کن بدون روغن برای جلوگیری از خشک شدن غذا استفاده می شود و با توجه به  نوع غذا متفاوت خواهد بود. معمولا مقداری روغن را با یک فرچه و یا اسپری بر روی غذا استفاده می شود.  به عنوان مثال برای مرغ سوخاری یا کباب‌ها، ممکن است به یک قاشق غذاخوری روغن و یا کمی بیشتر نیاز داشته باشید.

 

اما وقتی می خواهید  میوه‌ها و یا سبزیجات را خشک کنید، هیچ روغنی لازم ندارید. بهتر است که مقدار روغن را کم کم اضافه کنید و زیاده‌ روی نکنید تا بتوانید از چربی زیاد و یا خشک شدن غذا جلوگیری کنید.  تنظیمات دما و زمان پخت نیز می‌تواند در بهبود کیفیت پخت غذاها در دستگاه سرخ کن بدونروغن به شما کمک کنند. علت های خشک شدن مرغ داخل سرخ کن بدون روغن آن چنان سخت نیست که نتوانید از پس آن بربیایید.

 

آیا از روغن در سرخ کن استفاده کنیم یا نه؟

 

علت خشک شدن مرغ در سرخ کن بدون روغن

حرارت خشک: همانطور که می دانید دستگاه‌ های سرخ کن بدون روغن از حرارت خشک برای پخت غذاها استفاده می‌کنند. سرخ کن ها به این صورت عمل می کنند که هوای داغ به وسیله یک المنت حرارتی گرم می‌شود و بعد از آن  از طریق یک فن بر روی غذاها منتقل می‌شود. با استفاده از این حرارت تبخیر در مواد غذایی زود تر اتفاق می افتد و رطوبت موجود در غذا کمتر می شود و همین عامل باعث خشک شدن غذا می شود.

عدم استفاده از روغن زیاد: می توانید با استفاده از کمی روغن از خشک شدن بیش از حد غذا جلوگیری کنید.اضافه کردن روغن به عنوان یک لایه محافظتی عمل می کند و از تبخیر سریع تر رطوبت جلوگیری می کند.

زمان و دما: تنظیمات نادرست دما و زمان پخت در دستگاه سرخ کن های بدون روغن می‌تواند تأثیر بزرگی بر روی نتیجه پخت داشته باشد. اگر تنظیمات دما به درستی انجام نشود، باعث پخت زیاد و به طور ناخواسته خشک شدن غذاها می شود.

 

نحوه پخت مرغ در سرخ کن بدون روغن

برای تهیه سسی که باید روی مرغ بریزید می توانی از موا زیر استفاده کنید. این مواد تاثیر زیادی در مزه آن دارد و باعث خوش طعم و خوش رنگ شدن مرغ می شود. تمامی موادی که برای شما ذکر می کنم را در یک کاسه با هم به خوبی مخلوط کنید. مایع آماده شده را به خوبی بر روی پوست مرغ مالش بدهید تا به خورد آن برود. مواد لازم برای تهیه مرغ با سرخ کن بدون روغن:

 

روغن یک چهارم لیوان

آبلیمو نصف یک چهارم

نمک

زردچوبه

سماق به مقدار لازم

یه قاشق گوجه فرنگی

پنج قاشق رب انار

نحوه پخت مرغ بریونی با سرخ کن بدون روغن به این شکل است. در ابتدا مرغ را درون مخزن سرخ کن قرار می دهیم و از منوی دستگاه زمان را ۵۵ دقیقه و دما را ۱۸۰ درجه تنظیم می کنیم. می توانید برای بهتر شدن مرغ دورچین  سیب زمینی هم در کنار مرغ خود بگذارید .بهتر است برای دورچین از سیب زمینی ها کوچک استفاده کنید و آن را به خوبی با پوست بشورید و کنار مرغ خود قرار دهید .

 

 

 

علت های خشک شدن مرغ داخل سرخ کن بدون روغن

 

 

 

نتیجه گیری علت های خشک شدن مرغ داخل سرخ کن بدون روغن

ما در این مقاله گفتیم علت های خشک شدن مرغ داخل سرخ کن بدون روغن را برا ی شما توضیح دادیم. با رعایت  کردن نکت ریزی می توانید به راحتی از سرخ کن بدون روغ استفاده کنید بدون آن که غذای شما خشک شود. برای این که بتوانید غذای بهتر و خوش طعم تری داشته باشید بهتر است که بعد از هر بار استفاده از دستگاه سبد و سینی سرخ کن بدون روغن را تمیز کنید. زیرا باقی مانده غذا و مواد در سینی و سبد طعم غذایی که قرار است بعدا در آن بپزید را خراب می کند. کثیف بودن سرخ کن بدون روغن از عمر  دستگاه شما نیر می کاهد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی چه مارکی است؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

همه ما نوشیدن و درست کردن آب پرتقال، آب انار و یا آب لیموناد تازه را دوستداریم. امکان اینکه هر لحظه در بیرون آب میوه دلخواهتان را بنوشید کم است و اهی فرصت نمی شود. این کار با داشتن یک آب مرکبات گیر مناسب خیلی ساده تر است و می توانید ویتامین های مورد نیاز بدن را به این صورت تامین کنید. همانطور که می دانید آب میوه های موجود در بازار حاوی مواد نگهدارنده هستند و مصرف همیشگی آن ها برای بدن مضر است. از مزایای گرفتن آب مرکبات با آب مرکبات گیر می توان به این اشاره کرد که به مدت طولانی آب میوه طبیعی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه به معرفی بهترین مارک های آب مرکبات گیری نیز می پردازیم.

شاید با خود بگویید که دستگاه های چند منظوره دارای آب مرکبات گیر و یا عصاره آب پرتقال هستند، اما با خرید آب مرکبات گیر به صورت تکی همیشه یک دستگاه کاربردی در خانه دارید. استفاده از آب مرکبات گیر بسیار آسان است و هر بار شما را برای نوشیدن آب میوه تازه مشتاق می کند. آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟ بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی چه مارکی است؟ برای اینکه بتوانید خودتان آب میوه بگیرید باید اطلاعات لازم برای خرید بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی را داشته باشید. ما را در این مقاله همراهی کنید تا بهتریثن مارک آب مرکبات گیری را به شما معرفی کنیم.

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

گرفتن آب میوه ها با کمک آب مرکبات گیر به آسانی و بدون هیچ مشکلی انجام می شود. مدل های جدیدی وارد بازار شده اند. مدل های جدید به این صورت کار می کنند که شروع به چرخش می کنند و باید نیمی از میوه ها را روی دستگاه قرار دهید. گاهی اوقات با چرخاندن در دو جهت ، عملیات فشار دادن مرکبات بهتر انحام می شود. اینکه آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه را باید با توجه به ویزگی های آن فهمید. آب مرکبات گیر ها انواع مختلفی دارند و در مدل های دستی و برقی در بازار موجود می باشند.

چرا باید از آب مرکبات گیر برقی استفاده کنیم؟

می توانید از هر دو مدل آب مرکبات گیر برای گرفتن آبمیوه های خود استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که کار با آب مرکبات گیر برقی راحت‌تر است، زیرا نیازی به زور بازو ندارد و سرعت آبگیری بالاتری نیز دارد. ویژگی دیگری که دارد این است که می‌تواند تا آخرین قطره‌ی آب میوه را خارج کند. آب مرکبات‌ گیر های برقی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی تولید و در بازار موجود می باشند.

 

چرا باید از آب مرکبات گیر برقی استفاده کنیم؟

 

ویژگی های آب مرکبات گیر خوب چیست؟

  • قدرت موتور آب مرکبات گیر: دارا بودن موتور قدرتمند راهی سریع تر و آسان تر برای آبگیری مرکبات می باشد. اگر زمان کمی دارید و می خواهید آب میوه های بیشتری را در کمترین زمان بگیرید، باید به دنبال یک آب مرکبات گیری قوی باشید.  این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از در نظر گرفتن قدرت آب مرکبات گیر، به مارک آن نیز توجه کنید.
  • ابعاد لوله خروجی دستگاه: این نکته گاهی اوقات توسط خریداران نادیده گرفته می شود، این در حالی است که ابعاد لوله بسیار مهم است.
  • مدت زمان آب مرکبات گیر: همه دستگاه های آب مرکبات گیر مدت زمان ثابت و یکسانی ندارند. ممگن است برخی مدل های آب مرکبات گیر کند تر عمل کنند و آب میوه را برای مدت طولانی تری تحویل شما دهند.  اگر سرعت آب مرکبات گیر برای شما مهم است بهتر است هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.
  • شستشوی آسان آب مرکبات گیر: یکی از ویژگی های خوبی که آب مرکبات گیر باید داشته باشد این است که بعد از آماده شدن آب میوه، به آسانی شسته شود.

ظاهر آب مرکبات گیر

امروزه دستگاه های آب مرکبات گیری با طراحی خاص، زیبا و به روز تولید می شوند. یک آب مرکبات گیری خوب علاوه بر کارایی باید طراحی آن نیز عالی باشد. طراحی آب مرکبات گیر برای بسیاری از شکرت ها مهم شده است . برند های مختلفی وجود دارند که در طرح های خود ،علاوه بر توجه به سلیقه مردم ، از اقلامی برای استفاده بیشتر این دستگاه ها استفاده می کنند. آب مرکبات گیری های امروزی دارای طراحی بسیار شیک تری نسبت به سال های قبل هستند. بسیاری از آب مرکبات گیری ها علاوه بر زیبایی بسیار ساده و مجللی که دارند ، می توانید از آن ها برای سرو آب میوه های طبیعی خود و قرار دادن آن در یخچال نیز استفاده کنید.

 

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

 

بهترین مارک آب مرکبات گیری اهرمی

اگر به دنبال آب مرکبات گیری کاربردی و با یک قیمت مناسب هستید، آب میوه گیری صنعتی اهرمی بهترین گزینه برای خرید است. این آب مرکباتگیر از قیمتی مناسب و اقتصادی نسبت به سایر آب مرکبات گیرها برخوردار است. ویژگی دیگری که این آب مرکبات گیر دارد این است که،  تنها برای استفاده خانگی کاربردی نیست بلکه می توانید برای آب میوه فروشیها نیز از آن استفاده کنید. بسیار کاربردی هستند و بدون مصرف هیچ انرژی می توانید از این آب مرکبات گیر استفاده کنید. با کاهش دادن هزینه ها به راحتی می توانید کسب و کار خود را رونق دهید.

آب مرکبات گیری های اهرمی در رنگهای متنوعی تولید می شود و می توانید رنگ مورد علاقه خود را تهیه کنید. به دلیل عدم نیاز به برق در هر فضا و مکانی می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. آب مرکبات گیری اهرمی دارای واشرهای پلاستیکی در قسمت پایه ها و زیر دستگاه هستند تا مانع از سر خوردن و تکان خوردن آن شود. باتوجه به این که آب مرکبات گیری اهرمی ویژگی های مثبتی دارد ین محصول خریداران و متقاضیان زیادی پیدا کرده است. همبن موضوع باعث ایجاد انگیزه تولیدکنندگان شده است و امروزه تولیدکنندگان زیادی این محصول را تولید و عرضه می کنند و با هم در حال رقابت هستند.

 

بهترین مارک آب مرکبات گیری اهرمی

 

آب مرکبات گیری ایرانی چه مارکی خوبه

در ایران نیز برند هایی هستند که در بین مردم بسیار محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند. ، برخی از این برندها بهترین مدل آب مرکبات گیری را تولید می کنند. از برندهای معتبر آب مرکبات گیری ایرانی می توان به پارس خزر ؛ ناسا الکتریک ؛ نانیوا، میگل و … اشاره کرد. این برندها محصولات باکیفیتی تولید می کنند و می توانید با خیال راحت آن ها راخریداری کنید زیرا عملکرد خوبی و عمر طولانی دارند.

آب پرتقال گیری حرفه ای

اگر قصد خرید آب پرتقال گیری حرفه ای دارید بهترین برند، برند پارس خزر می باشد. آب پرتقال گیری پارس خزر یکی از محبوب ترین آب پرتقال گیری های تولید داخل ایران است. این آب پرتقال گیری دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث می شود برای استفاده خانگی مناسب باشند.

 

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی چه مارکی است؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

همه ما نوشیدن و درست کردن آب پرتقال، آب انار و یا آب لیموناد تازه را دوستداریم. امکان اینکه هر لحظه در بیرون آب میوه دلخواهتان را بنوشید کم است و اهی فرصت نمی شود. این کار با داشتن یک آب مرکبات گیر مناسب خیلی ساده تر است و می توانید ویتامین های مورد نیاز بدن را به این صورت تامین کنید. همانطور که می دانید آب میوه های موجود در بازار حاوی مواد نگهدارنده هستند و مصرف همیشگی آن ها برای بدن مضر است. از مزایای گرفتن آب مرکبات با آب مرکبات گیر می توان به این اشاره کرد که به مدت طولانی آب میوه طبیعی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه به معرفی بهترین مارک های آب مرکبات گیری نیز می پردازیم.

شاید با خود بگویید که دستگاه های چند منظوره دارای آب مرکبات گیر و یا عصاره آب پرتقال هستند، اما با خرید آب مرکبات گیر به صورت تکی همیشه یک دستگاه کاربردی در خانه دارید. استفاده از آب مرکبات گیر بسیار آسان است و هر بار شما را برای نوشیدن آب میوه تازه مشتاق می کند. آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟ بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی چه مارکی است؟ برای اینکه بتوانید خودتان آب میوه بگیرید باید اطلاعات لازم برای خرید بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی را داشته باشید. ما را در این مقاله همراهی کنید تا بهتریثن مارک آب مرکبات گیری را به شما معرفی کنیم.

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

گرفتن آب میوه ها با کمک آب مرکبات گیر به آسانی و بدون هیچ مشکلی انجام می شود. مدل های جدیدی وارد بازار شده اند. مدل های جدید به این صورت کار می کنند که شروع به چرخش می کنند و باید نیمی از میوه ها را روی دستگاه قرار دهید. گاهی اوقات با چرخاندن در دو جهت ، عملیات فشار دادن مرکبات بهتر انحام می شود. اینکه آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه را باید با توجه به ویزگی های آن فهمید. آب مرکبات گیر ها انواع مختلفی دارند و در مدل های دستی و برقی در بازار موجود می باشند.

چرا باید از آب مرکبات گیر برقی استفاده کنیم؟

می توانید از هر دو مدل آب مرکبات گیر برای گرفتن آبمیوه های خود استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که کار با آب مرکبات گیر برقی راحت‌تر است، زیرا نیازی به زور بازو ندارد و سرعت آبگیری بالاتری نیز دارد. ویژگی دیگری که دارد این است که می‌تواند تا آخرین قطره‌ی آب میوه را خارج کند. آب مرکبات‌ گیر های برقی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی تولید و در بازار موجود می باشند.

 

چرا باید از آب مرکبات گیر برقی استفاده کنیم؟

 

ویژگی های آب مرکبات گیر خوب چیست؟

  • قدرت موتور آب مرکبات گیر: دارا بودن موتور قدرتمند راهی سریع تر و آسان تر برای آبگیری مرکبات می باشد. اگر زمان کمی دارید و می خواهید آب میوه های بیشتری را در کمترین زمان بگیرید، باید به دنبال یک آب مرکبات گیری قوی باشید.  این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از در نظر گرفتن قدرت آب مرکبات گیر، به مارک آن نیز توجه کنید.
  • ابعاد لوله خروجی دستگاه: این نکته گاهی اوقات توسط خریداران نادیده گرفته می شود، این در حالی است که ابعاد لوله بسیار مهم است.
  • مدت زمان آب مرکبات گیر: همه دستگاه های آب مرکبات گیر مدت زمان ثابت و یکسانی ندارند. ممگن است برخی مدل های آب مرکبات گیر کند تر عمل کنند و آب میوه را برای مدت طولانی تری تحویل شما دهند.  اگر سرعت آب مرکبات گیر برای شما مهم است بهتر است هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.
  • شستشوی آسان آب مرکبات گیر: یکی از ویژگی های خوبی که آب مرکبات گیر باید داشته باشد این است که بعد از آماده شدن آب میوه، به آسانی شسته شود.

ظاهر آب مرکبات گیر

امروزه دستگاه های آب مرکبات گیری با طراحی خاص، زیبا و به روز تولید می شوند. یک آب مرکبات گیری خوب علاوه بر کارایی باید طراحی آن نیز عالی باشد. طراحی آب مرکبات گیر برای بسیاری از شکرت ها مهم شده است . برند های مختلفی وجود دارند که در طرح های خود ،علاوه بر توجه به سلیقه مردم ، از اقلامی برای استفاده بیشتر این دستگاه ها استفاده می کنند. آب مرکبات گیری های امروزی دارای طراحی بسیار شیک تری نسبت به سال های قبل هستند. بسیاری از آب مرکبات گیری ها علاوه بر زیبایی بسیار ساده و مجللی که دارند ، می توانید از آن ها برای سرو آب میوه های طبیعی خود و قرار دادن آن در یخچال نیز استفاده کنید.

 

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

 

بهترین مارک آب مرکبات گیری اهرمی

اگر به دنبال آب مرکبات گیری کاربردی و با یک قیمت مناسب هستید، آب میوه گیری صنعتی اهرمی بهترین گزینه برای خرید است. این آب مرکباتگیر از قیمتی مناسب و اقتصادی نسبت به سایر آب مرکبات گیرها برخوردار است. ویژگی دیگری که این آب مرکبات گیر دارد این است که،  تنها برای استفاده خانگی کاربردی نیست بلکه می توانید برای آب میوه فروشیها نیز از آن استفاده کنید. بسیار کاربردی هستند و بدون مصرف هیچ انرژی می توانید از این آب مرکبات گیر استفاده کنید. با کاهش دادن هزینه ها به راحتی می توانید کسب و کار خود را رونق دهید.

آب مرکبات گیری های اهرمی در رنگهای متنوعی تولید می شود و می توانید رنگ مورد علاقه خود را تهیه کنید. به دلیل عدم نیاز به برق در هر فضا و مکانی می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. آب مرکبات گیری اهرمی دارای واشرهای پلاستیکی در قسمت پایه ها و زیر دستگاه هستند تا مانع از سر خوردن و تکان خوردن آن شود. باتوجه به این که آب مرکبات گیری اهرمی ویژگی های مثبتی دارد ین محصول خریداران و متقاضیان زیادی پیدا کرده است. همبن موضوع باعث ایجاد انگیزه تولیدکنندگان شده است و امروزه تولیدکنندگان زیادی این محصول را تولید و عرضه می کنند و با هم در حال رقابت هستند.

 

بهترین مارک آب مرکبات گیری اهرمی

 

آب مرکبات گیری ایرانی چه مارکی خوبه

در ایران نیز برند هایی هستند که در بین مردم بسیار محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند. ، برخی از این برندها بهترین مدل آب مرکبات گیری را تولید می کنند. از برندهای معتبر آب مرکبات گیری ایرانی می توان به پارس خزر ؛ ناسا الکتریک ؛ نانیوا، میگل و … اشاره کرد. این برندها محصولات باکیفیتی تولید می کنند و می توانید با خیال راحت آن ها راخریداری کنید زیرا عملکرد خوبی و عمر طولانی دارند.

آب پرتقال گیری حرفه ای

اگر قصد خرید آب پرتقال گیری حرفه ای دارید بهترین برند، برند پارس خزر می باشد. آب پرتقال گیری پارس خزر یکی از محبوب ترین آب پرتقال گیری های تولید داخل ایران است. این آب پرتقال گیری دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث می شود برای استفاده خانگی مناسب باشند.

 

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی چه مارکی است؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

همه ما نوشیدن و درست کردن آب پرتقال، آب انار و یا آب لیموناد تازه را دوستداریم. امکان اینکه هر لحظه در بیرون آب میوه دلخواهتان را بنوشید کم است و اهی فرصت نمی شود. این کار با داشتن یک آب مرکبات گیر مناسب خیلی ساده تر است و می توانید ویتامین های مورد نیاز بدن را به این صورت تامین کنید. همانطور که می دانید آب میوه های موجود در بازار حاوی مواد نگهدارنده هستند و مصرف همیشگی آن ها برای بدن مضر است. از مزایای گرفتن آب مرکبات با آب مرکبات گیر می توان به این اشاره کرد که به مدت طولانی آب میوه طبیعی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه به معرفی بهترین مارک های آب مرکبات گیری نیز می پردازیم.

شاید با خود بگویید که دستگاه های چند منظوره دارای آب مرکبات گیر و یا عصاره آب پرتقال هستند، اما با خرید آب مرکبات گیر به صورت تکی همیشه یک دستگاه کاربردی در خانه دارید. استفاده از آب مرکبات گیر بسیار آسان است و هر بار شما را برای نوشیدن آب میوه تازه مشتاق می کند. آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟ بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی چه مارکی است؟ برای اینکه بتوانید خودتان آب میوه بگیرید باید اطلاعات لازم برای خرید بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی را داشته باشید. ما را در این مقاله همراهی کنید تا بهتریثن مارک آب مرکبات گیری را به شما معرفی کنیم.

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

گرفتن آب میوه ها با کمک آب مرکبات گیر به آسانی و بدون هیچ مشکلی انجام می شود. مدل های جدیدی وارد بازار شده اند. مدل های جدید به این صورت کار می کنند که شروع به چرخش می کنند و باید نیمی از میوه ها را روی دستگاه قرار دهید. گاهی اوقات با چرخاندن در دو جهت ، عملیات فشار دادن مرکبات بهتر انحام می شود. اینکه آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه را باید با توجه به ویزگی های آن فهمید. آب مرکبات گیر ها انواع مختلفی دارند و در مدل های دستی و برقی در بازار موجود می باشند.

چرا باید از آب مرکبات گیر برقی استفاده کنیم؟

می توانید از هر دو مدل آب مرکبات گیر برای گرفتن آبمیوه های خود استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که کار با آب مرکبات گیر برقی راحت‌تر است، زیرا نیازی به زور بازو ندارد و سرعت آبگیری بالاتری نیز دارد. ویژگی دیگری که دارد این است که می‌تواند تا آخرین قطره‌ی آب میوه را خارج کند. آب مرکبات‌ گیر های برقی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی تولید و در بازار موجود می باشند.

 

چرا باید از آب مرکبات گیر برقی استفاده کنیم؟

 

ویژگی های آب مرکبات گیر خوب چیست؟

  • قدرت موتور آب مرکبات گیر: دارا بودن موتور قدرتمند راهی سریع تر و آسان تر برای آبگیری مرکبات می باشد. اگر زمان کمی دارید و می خواهید آب میوه های بیشتری را در کمترین زمان بگیرید، باید به دنبال یک آب مرکبات گیری قوی باشید.  این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از در نظر گرفتن قدرت آب مرکبات گیر، به مارک آن نیز توجه کنید.
  • ابعاد لوله خروجی دستگاه: این نکته گاهی اوقات توسط خریداران نادیده گرفته می شود، این در حالی است که ابعاد لوله بسیار مهم است.
  • مدت زمان آب مرکبات گیر: همه دستگاه های آب مرکبات گیر مدت زمان ثابت و یکسانی ندارند. ممگن است برخی مدل های آب مرکبات گیر کند تر عمل کنند و آب میوه را برای مدت طولانی تری تحویل شما دهند.  اگر سرعت آب مرکبات گیر برای شما مهم است بهتر است هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.
  • شستشوی آسان آب مرکبات گیر: یکی از ویژگی های خوبی که آب مرکبات گیر باید داشته باشد این است که بعد از آماده شدن آب میوه، به آسانی شسته شود.

ظاهر آب مرکبات گیر

امروزه دستگاه های آب مرکبات گیری با طراحی خاص، زیبا و به روز تولید می شوند. یک آب مرکبات گیری خوب علاوه بر کارایی باید طراحی آن نیز عالی باشد. طراحی آب مرکبات گیر برای بسیاری از شکرت ها مهم شده است . برند های مختلفی وجود دارند که در طرح های خود ،علاوه بر توجه به سلیقه مردم ، از اقلامی برای استفاده بیشتر این دستگاه ها استفاده می کنند. آب مرکبات گیری های امروزی دارای طراحی بسیار شیک تری نسبت به سال های قبل هستند. بسیاری از آب مرکبات گیری ها علاوه بر زیبایی بسیار ساده و مجللی که دارند ، می توانید از آن ها برای سرو آب میوه های طبیعی خود و قرار دادن آن در یخچال نیز استفاده کنید.

 

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

 

بهترین مارک آب مرکبات گیری اهرمی

اگر به دنبال آب مرکبات گیری کاربردی و با یک قیمت مناسب هستید، آب میوه گیری صنعتی اهرمی بهترین گزینه برای خرید است. این آب مرکباتگیر از قیمتی مناسب و اقتصادی نسبت به سایر آب مرکبات گیرها برخوردار است. ویژگی دیگری که این آب مرکبات گیر دارد این است که،  تنها برای استفاده خانگی کاربردی نیست بلکه می توانید برای آب میوه فروشیها نیز از آن استفاده کنید. بسیار کاربردی هستند و بدون مصرف هیچ انرژی می توانید از این آب مرکبات گیر استفاده کنید. با کاهش دادن هزینه ها به راحتی می توانید کسب و کار خود را رونق دهید.

آب مرکبات گیری های اهرمی در رنگهای متنوعی تولید می شود و می توانید رنگ مورد علاقه خود را تهیه کنید. به دلیل عدم نیاز به برق در هر فضا و مکانی می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. آب مرکبات گیری اهرمی دارای واشرهای پلاستیکی در قسمت پایه ها و زیر دستگاه هستند تا مانع از سر خوردن و تکان خوردن آن شود. باتوجه به این که آب مرکبات گیری اهرمی ویژگی های مثبتی دارد ین محصول خریداران و متقاضیان زیادی پیدا کرده است. همبن موضوع باعث ایجاد انگیزه تولیدکنندگان شده است و امروزه تولیدکنندگان زیادی این محصول را تولید و عرضه می کنند و با هم در حال رقابت هستند.

 

بهترین مارک آب مرکبات گیری اهرمی

 

آب مرکبات گیری ایرانی چه مارکی خوبه

در ایران نیز برند هایی هستند که در بین مردم بسیار محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند. ، برخی از این برندها بهترین مدل آب مرکبات گیری را تولید می کنند. از برندهای معتبر آب مرکبات گیری ایرانی می توان به پارس خزر ؛ ناسا الکتریک ؛ نانیوا، میگل و … اشاره کرد. این برندها محصولات باکیفیتی تولید می کنند و می توانید با خیال راحت آن ها راخریداری کنید زیرا عملکرد خوبی و عمر طولانی دارند.

آب پرتقال گیری حرفه ای

اگر قصد خرید آب پرتقال گیری حرفه ای دارید بهترین برند، برند پارس خزر می باشد. آب پرتقال گیری پارس خزر یکی از محبوب ترین آب پرتقال گیری های تولید داخل ایران است. این آب پرتقال گیری دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث می شود برای استفاده خانگی مناسب باشند.

 

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

علت خاموش شدن ناگهانی سشوار در حین کار

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

سشوار یکی از لوازم ضروری و  وسایل الکترونیکی است که می توان گفت در هر جایی کاربرد دارد. سشوار را می توان جزء  لوازم ضروری بسیاری از افراد به حساب آورد و نقش مهمی در خشک‌کردن و حالت‌دادن به موهای ان ها دانست. هنگامی که سشوار  عملکرد نادرستی از خود نشان می‌دهد، می‌تواند به یک مشکلی اساسی برای افراد تبدیل شود. علت خاموش شدن ناگهانی سشوار در حین کار چیست؟ چرا سشوار به‌طور خودکار قطع می‌شود؟ در این مقاله می‌خواهیم ببینیم دلیل اینکه سشوار قطع می شود. چیست و هنگامی که سشوار قطع می‌شود، چه کاری باید انجام دهیم؟

چرا سشوار به‌طور خودکار خاموش می‌شود؟

اگر سشوار شما به طور ناگهانی خاموش می شود نشانه این است که اجزای داخلی دستگاه خراب شده اند. در سیستم الکترونیکی سشوار مدارشکن‌هایی به کار برده اند که برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه جریان برق را قطع می‌کنند. به این صورت عمل می کنند که برای جلوگیری از آسیب بیشتر باعث خاموشی سشوار می‌شوند. بنابراین اگر سشوار شما به صورت ناگهانی و بدون دلیل خاموش می‌شود، به احتمال بسیار زیاد  قطعات داخلی دچار اختلال شده اند. گرمای غیر عادی سشوار و خرابی قطعات سشوار مواردی هستند که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

گرمای غیر عادی سشوار

زمانی‌که سشوار شما خودبه‌خود قطع می‌شود، به این معنی است که بیش‌از‌حد داغ شده است. امروزه بیشتر سشوارهای باکیفیت دارای قطع‌کن اتوماتیک هستند که وقتی دما بیش‌ از حد باشد این سیستم در دستگاه فعال می‌شود. گرم‌شدن بیش‌از‌حد سشوار و  خاموش‌شدن ناگهانی می‌تواندبه دلیل عواملی مانند دریچه‌های هوای مسدود‌شده، استفاده بیش‌از‌حد دستگاه و یا گرفتگی فیلتر آن باشد. اگر  بدنه‌ی سشوار شما به‌طور غیرطبیعی داغ شد و یا بوی سوختگی در آن را احساس کردید، گرم‌شدن بیش‌از‌حد دلیل آن می باشد. در این شرایط باید حدود ده دقیقه صبر کنید و اگر نقص ادامه پیدا کرد و یا تکرار شد، باید آن را به یک تعمیر کار نشان دهید.

خرابی قطعات سشوار

علت خاموش شدن ناگهانی سشوار در حین کار می‌تواند به دلیل خرابی قطعه باشد. ممکن است یکی از قطعه‌ های داخلی نقص پیدا کرده باشد. خراب شدن یکی از قطعات اجازه‌ ی خنک‌ کردن، تنظیم دما و یا تهویه‌ ی سشوار را نمی‌دهد. علت خاموش شدن ناگهانی سشوار در حین کار می‌تواند خرابی اتصالات برقی نیز باشد. د رحالتی که سشوار خاموش است و روشن نمی‌شود، می تواند مشکل از دکمه‌ی روشن/‌خاموش و یا خرابی موتور آن باشد. یک توصیه ایمنی را باید به یاد داشته باشید و آن هم این است که اگر  رویه‌ ی سشوار آب شده است و یا سیم برق آن لخت، ذوب یا بریده شده است استفاده از سشوار را متوقف کنید و آن را تعویض کنید. زیرا خطر برق‌گرفتگی، اتصالی و آتش‌سوزی در این حالت وجود دارد.

 

خرابی قطعات سشوار

 

ویژگی خاموش‌شدن خودکار هوشمند

اگر سشواری خریداری کرده اید و هنگامی که آن را را زمین می‌گذارید خودبه‌خود متوقف می‌شود، به این معنی نیست که حتما باید  مشکلی وجود داشته باشد. برخی از سشوارهایی که جدیدا تولید می شوند هوشمند هستند و از نوع حسگر لمسی یا حرکتی برخوردار هستند. به این صورت عمل می کنند که به‌طور خودکار بعد از زمین گذاشتن آن ها برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، برق را قطع می‌کند. بعد از اینکه آن را در دست گرفتید، سشوار دوباره روشن می‌شود و میبینید که مشکلی وجود ندارد.

چرا سشوار شما دیگر گرم نمی‌شود؟

عوامل زیادی هستند که موجب گرم نشدن سشوار می شوند. علت خاموش شدن ناگهانی سشوار در حین کار چیست را با هم بررسی کردیم. در ادامه علت‌های مختلف گرم‌نشدن سشوار را برای شما توضیح می‌دهم.

  • گرم‌شدن بیش‌ از حد دستگاه: ممکن است که سشوار شما به دلیل داغ شدن بیش‌ازحد گرم نشود. برخی از سشوارها در هنگام گرم شدن بیش‌ازحد خود به‌ خود خاموش می‌شوند و یا اینکه فقط هوای سرد از آن خارج می شود.
  • تنظیمات اشتباه: گاهی به دلیل لمس تنظیمات سشوار ممکن است دیگر هوای گرم را پخش نکند. بنابراین مطمئن شوید که تنظیمات حرارتی سشوار را ناخواسته تغییر نداده‌ اید.
  • خرابی قطعه: در بیشتر مواقع یکی از اجزای سشوار عیب پیدا کرده است. بهتر است که آن را نزد یک تعمیر کار ببرید و خودتان آن را دستکاری نکنید.

 

علت خاموش شدن ناگهانی سشوار در حین کار چیست؟

 

علائم سوختن سشوار

یکی از علامت هایی که در سشوار نگران کننده میباشد بوی سوختگی می باشد. بوی سوختگی در سشوار را باید جدی بگیرید. گاهی ممکن است که حتی بوی سوختگی زیاد جدی نیز نباشد و تنها به دلیل زمان استفاده زیاد باشد، ما بهتر است که آن را بررسی کنید. بوی سوختگی  در برخی مواقع بسیار مهم و یا حتی خطرناک است و منجر به احتراق سشوار می شود. از دلایل مختلفی که ممکن است علت بوی سوختگی سشوار باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدار هوا مسدود شده باشد.
  • توری تهویه و یا فیلتر مسدود شده باشد.
  • گردوغبار، خاک یا یک حشره کوچک داخل دستگاه نفوذ کرده و در حال سوختن باشد.
  • یکی از قطعات سشوار معیوب شده باشد.
  • سشوار شما نو باشد.

 

علائم سوختن سشوار

 

علت داغ شدن بیش از حد سشوار

روشن ماندن سشوار در طولانی مدت، فشار زیادی به موتور دستگاه وارد می کند. هنگامی که سشوار برای مدت زمان زیادی کار می کند، گرمای زیادی تولید می شود و در نتیجه باعث قرمز شدن المنت می شود. وظیفه گرم کردن بخشی از قسمت سشوار بر عهده المنت است که در برخی موارد قرمز شدن آن طبیعی می باشد. با خاموش کردن و استراحت دادن به سشوار، مشکل برطرف می شود و می توانید دوباره از آن استفاده کنید.

علت جرقه زدن سشوار

همانطور که می دانید سشوار یک وسیله برقی است که از آن برای خشک کردن مو در کمترین زمان استفاده می شود. در بالا نیز به آن اشاره کردیم و گفتیم که سشوارها دارای یک موتور الکتریکی هستند که یک پروانه را به حرکت در می آورند. پروانه به این صورت عمل می کند که هوا را از داخل سشوار مکش می کند و از طریق یک نازل آن را به سمت موها می دهد. از دلایل رایج جرقه زدن سشوار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. خراب بودن زغال های موتور
  2. مشکل در سیم پیچی موتور
  3.  سایش در سیم ها یا اتصالات
  4. آلودگی یا کثیفی در موتور
  5. اتصالات شل یا معیوب علت جرقه زدن سشوار

علت آتش گرفتن سشوار

آتش گرفتن سشوار دلایلی دارد که در پایین به آن ها اشاره کرده ایم.

  1. با استفاده کردن بیش از حد از سشوار در طول روز، ممکن است گرمای بیش از حدی تولید شود و که در نتیجه باعث می شود سشوار شما آتش بگیرد. برای رفع این مشکل، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به سشوار در زمان استفاده استراحت های کوچکی بدهید.
  2. استفاده کردن از سشوار در نزدیکی مواد قابل اشتعال ممکن است باعث آتش گرفتن آن ها شود. بنابراین لازم است که هنگام استفاده از سشوار احتیاط کنید. کاری که شما باید انجام دهید این است که سشوار را در نزدیکی مواد قابل اشتعال استفاده نکنید. مواد قابل اشتعال شامل پارچه، کاغذ، مو و سایر موادی که به راحتی آتش می گیرند می شود.
  3. کثیف بودن فیلتر سشوار سومین دلیلی است که باعث آتش گرفتن سشوار می شود. با توجه به میزان استفاده ای که شما از سشوار می کنید، باید هر چند ماه یک بار فیلتر را تمیز کنید. می توانید برای تمیز کردن فیلتر، از یک مسواک نرم و کمی آب گرم استفاده کنید.


:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

تهیه قهوه بدون استفاده از قهوه ساز برقی

امروزه برای تهیه هر نوع قهوه ی از دستگاه های قهوه ساز استفاده می کنند و حتما می دانید که دستگاه‌ های قهوه‌ ساز با برق کار می‌کنند. از دستگاه های قهوه ساز در مواقعی که برق قطع می باشد نمی توانید استفاده کنید و دیگر کارایی ندارند. بنابراین بهتر است که روش های دیگری را برای این واقع یاد بگیرید. با یاد گیری چند روش دیگر برای تهیه قهوه دیگر در زمان قطعی برق بدون قهوه نمی‌مانید. افراد زیادی به نوشیدن قهوه علاقه مند هستند. لازم نیست که برای نوشیدن قهوه هر بار به کافه بروید به راحتی و با چند روش ساده می توانید در خانه برای خود یک قهوه خوش طعم تهیه کنید. می خواهیم در این وبلاگ چند روش آسان و فوری برای تهیه قهوه بدون قهوه جوش را به شما آموزش دهیم. طرز تهیه قهوه بدون استفاده از قهوه ساز برقی نیز امکان پذیر است و تنها کافی است که کی حوصله به خرج دهید. از این روش‌ها می توانید در روزهایی که در سفر هستید نیز استفاده کنید، بنابراین با ادامه متن همراه ما باشید.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

طرز تهیه قهوه با شیر جوش

شیر جوش یکی از ابزار هایی است که می توانید برای تهیه قهوه از آن استفاده کنید. شما با استفاده از یک شیر جوش میتوانید به راحتی یک قهوه عالی درست کنید. برای تهیه قهوه با شیر جوش یک لیوان آب را درون آن بریزید و روی گاز با حرارت پایین قرار دهید. زمان بدهید تا آب کامل به جوش بیاید. حال به آب جوشیده به مقدار مناسب قهوه مانند یک یا دو قاشق اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

دو تا سه دقیقه بگذارید قهوه روی شعله گاز بصورت کامل دم بکشد و سپس با استفاده از یک صافی قهوه را درون لیوان بریزید. بهتر است که  از صافی ریز استفاده کنید تا تفاله های قهوه بصورت کامل جدا شود. تهیه قهوه با شیر جوش را میتوانید جایگزین طرز تهیه قهوه بدون استفاده از قهوه ساز برقی کنید.

دم کردن قهوه با فرنچ پرس دستی

از ابزار هایی که می توانید به وسیله آن یک قهوه خوشمزه برای خود درست کنید فرنچ پرس دستی می باشد. طرز تهیه قهوه بدون استفاده از قهوه ساز برقی، با فرنچ پرس دستی نیز امکان پذیر است. برای درست کردن قهوه با فرنچ پرس باید دانه های قهوه مخصوص فرنچ پرس آسیاب شوند. درست کردن قهوه با فرنچ پرس کار راحتی است و تنها کافی است، به ازای هر نفر یک قاشق قهوه درون فرنچ پرس بریزید.

بعد از آن به اندازه نصف حجم فرنچ پرس آب جوش اضافه کنید. حدود ۳ دقیقه صبر کنید و دوباره درون فرنچ پرس بصورت کامل آب جوش بریزید تا پر شود. حال می توانید درب فرنچ پرس را بگذارید و ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید و باید به آرامی پرس را فشار دهید. قهوه شما آماده شده است، می توانید آن را نوش جان کنید.

 

دم کردن قهوه با فرنچ پرس دستی

 

درست کردن قهوه با کافی بگ

یکی از روش های عالی برای درست کردن قهوه، استفاده از کافی بگ می باشد. دو رو برای استفاده از کافی بگ وجود دارد و آن هم این است که کافی بگ آماده خریداری کنید و یا اینکه خودتان آنرا بسازید.برای این کار یک پارچه تمیز نخی کوچک انتخاب کنید و یک قاشق قهوه آسیاب شده را داخل آن بریزید. باید لبه های پارچه را کنار هم بگذارید تا مانند چای کیسه ای شود. 

سر پارچه را با یک نخ ببندید. کافی بگی را که درست کرده اید، درون فنجان بگذارید و به آن مقدار کمی آب جوش اضافه کنید. آب باید تا بالای کافی بگ را بپوشاند. حدود ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید و دوباره  به میزان دلخواه آب به فنجان خود اضافه کنید. بعد از یک یا دو دقیقه قهوه شما آماده است و می توانید کافی بگ را از فنجان خارج کنید و قهوه را نوش جان کنید.

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز دستی

قهوه ساز های دستی یکی دیگر از ابزار های پرکاربرد برای درست کردن قهوه می باشد. برای کسانی که نمی خواهند برای قهوه ساز برقی هزینه زیاد پرداخت کنند، میتوانند از قهوه ساز های دستی ارزان قیمت را خریداری کنند. قهوه ساز های دستی در مدل های گوناگونی در بازار موجود می باشند و قیمت بسیار ارزانی نیز دارند. درست کردن قهوه با قهوه ساز های برقی بسیار آسان است و شما میتوانید به راحتی یک قهوه با کیفیت آماده کنید.

برای درست کردن قهوه با استفاده از قهوه ساز های دستی باید به این صورت عمل کنید.  مخزن قهوه ساز را باید تا زیر سوپاپ آب بریزید؛ بعد از آن قهوه آسیاب شده را درون محفظه بریزید و درب قهوه ساز را ببندید. قهوه ساز را روی شعله بسیار کم قرار دهید و صبر کنید تا قهوه به آرامی به درون مخزن منتقل شود. بعد از آنکه قهوه کاملا درون مخزن ریخته شد، بگذارید یک دقیقه روی حرارت بماند. حال قهوه شما برای نوشیدن آماده شده است.

 

طرز تهیه قهوه بدون استفاده از قهوه ساز برقی

 

آماده کردن قهوه روی گاز بدون قهوه جوش

اگر بخواهیم ساده ترین روش برای تهیه قهوه بدون استفاده از قهوه ساز برقی را به شما معرفی کنیم؛ باید به طرز تهیه قهوه روی گاز بدون قهوه جوش اشاره کنیم. برای طرز تهیه قهوه بدون استفاده از قهوه ساز برقی و تهیه قهوه روی گاز باید به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا یک قاشق مرباخوری قهوه را درون یک فنجان بریزید.
  • سپس روی آن را به میزانی که فنجان پر شود، آب داغ بریزید.
  • به کمک یک قاشق آن را خوب هم بزنید، تا با یکدیگر مخلوط شوند.
  • حال در این مرحله باید چند دقیقه فنجان را رها کنید تا ذرات معلق موجود در آن ته فنجان ته نشین شوند. بعد از آن قهوه آماده است می توانید آن را نوش جان نمایید.

 

آماده کردن قهوه روی گاز بدون قهوه جوش

 

طرز تهیه قهوه روی اجاق گاز

از قدیمی ترین روش ها برای درست کردن قهوه، روش تهیه قهوه روی اجاق گاز می باشد. در مواقعی که به برق دسترسی ندارید یا نمی‌توانید از دستگاه‌های برقی استفاده کنید، یکی از بهترین روش هاست. برای این کار باید مقداری آب را داخل یک قابلمه و یا شیر جوش بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید و به ازای هر فنجان قهوه یک قاشق غذاخوری سر پر پودر قهوه بریزید. مواد را به خوبی هم بزنید.

در این مرحله می‌توانید در صورت دلخواه شکر اضافه کنید. باید تا زمانی که قهوه به جوش می آیدصبر کنید، سپس آن را به خوبی هم بزنید و بگذارید تا دو دقیقه بجوشد. بعد از انجام این مراحل باید قهوه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. بعد از حدود چهار دقیقه قهوه را به آرامی داخل فنجان مورد نظر بریزید.

نحوه تهیه قهوه بدون دستگاه

برای تهیه قهوه می توایند از قوری نیز استفاده کنید. قوری که برای تهیه قهوه می خواهید از آن استفاده کنید باید دارای محفظه جدایی برای چای که در وسط آن است، باشد. حال مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا قوری را پر از آب کنید و آن روی شعله گاز بگذارید تا به جوش آید.
  • بعد از آن درب قوری را باز کنید و یک قاشق مرباخوری قهوه در آن بریزید.
  • قوری را روی شعله قرار دهید تا قهوه شما دم بکشد.
  • بعد از دم شدن قهوه می توانید آن را نوش جان کنید.

 

طرز تهیه قهوه بدون استفاده از قهوه ساز برقی

 

مواد و ابزار لازم تهیه قهوه با آب جوش

اگر نمیدانید که بد.ن قهوه ساز چگونه قهمه خود را آماده کنید اصلا نگران نباشید، می توانید یک فنجان قهوه عالی را بدون هیچ ابزاری درست کنید. این کار را در زمانی که در سفر هستید و یا اگر در خانه دستگاه قهوه ساز ندارید، می توانید به راحتی انجام دهید. تنها چیزی که برای درست کردن قهوه نیاز دارید آب برای جوشاندن است. آب را از طریق دستگاه چای ساز و یا سماور بجوشانید.برای درست کردن قهوه بهاین روش عمل کنید:

  1. ۳ قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده ی متوسط نیاز دارید.
  2. ۱ پیمانه نمک را نیز بیاورید.
  3.  وسیله هایی مانند کتری چای، قابلمه و چای ساز و یا سماور برای جوشاندن آب.

 

مواد و ابزار لازم تهیه قهوه با آب جوش

 

چگونه بدون قهوه ساز و با آب جوش قهوه درست کنیم

آب را  با استفاده از وسیله هایی که معرفی کریدم بجوشانید. قهوه و نمک را به فنجان مورد نظر اضافه کنید. به اندازه یک سوم به آن آب جوش اضافه کنید تا پودر قهوه خیس شود. بگذارید حدود یک دقیقه در این حالت باقی بماند. بعد از مدت زمان یک دقیقه لیوان را با آب جوش پر کنید و به خوبی هم بزنید. قهوه را دم کنید و ۴ دقیقه صبر کنید. بهتر است که از صافی برای صاف کردن قهوه در لیوان استفاده کنید. اگر صافی را در اختیار نداشتید، کمی آب سرد را در بالای قهوه داغ بریزید، زیرا باعث می‌شود تفاله‌ها به پایین فرو بروند.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز

 

راهنمای استفاده از اتو بخار مخزن دار

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

اتو کردن لباس ها یکی از روش های مراقبت کردن از البسه باشد. با اتو کردن لباس های خود می توانیم آن ها را مانند روز اول تازه کرده، و از مرتب بودن آن ها نهایت لذت را ببریم. اتو کردن لباس ها زمانی لذت بخش خواهد بود که از یک اتو بخار پر قدرت و عالی استفاده کنیم. با استفاده از یک اتو بخار عالی به راحتی می توانید چروک لباس ها را از بین ببرید. لباس ها در اثر شستن چروک می شوند و تنها با درست پهن کردن این چروک ها از بین نمی روند. همان اندازه که خرید یک اتو بخار عالی می تواند در مرتب بودت لباس ها نقش اساسی داشته باشد، اتوکشی درست نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اتو بخار به یکی از پر مصرف ترین لوازم خانگی تبدیل شده است و در انواع مختلفی در بازار موجود می باشد. اتو بخار ها با استفاده از فشار بخاری که تولید می کنند، باعث از بین رفتن چین و چروک لباس ها می شوند. یکی از معروف ترین اتو بخار ها، اتو بخار مخزن دار می باشد که ما قصد داریم در این مطلب طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار را برای شما بازگو می کنیم.

اتو بخار مخزن دار چیست

با توجه به تحقیقاتی که شده است از بهترین نوع اتو بخار ها که برای مصرف خانگی مناسب است، اتو بخار دستی است. اتو بخار های دستی خود در انواع مختلفی وجود دارند که معروف ترین آن ها اتو بخار مخزن دار می باشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هر روز لباس های خود را اتو می کنید، مناسب ترین اتو بخار برای شما اتو بخار مخزن دار خواهد بود. اتو بخار های مخزن دار مخزن آب جداگانه دارند و مخزن آن ها در زیر اتو قرار می گیرد. مخزن اتو بخار های مخزن دار بزرگ است و با یک بار پر کردن می توانید تا چندین روز از آن استتفاده کنید. طرز استفاده از اتو بخار های مخزن دار بسیار راحت است و فشار خیلی بیشتری به لباس ها وارد می کنند.

کارایی اتو مخزن دار بهتره یا معمولی

حتما این سوال برای شما هم پیش می آید که اتو بخار مخزن دار بهتر است و یا اتو بخار دستی معمولی؟ اتو بخار مخزن دار به دلیل اینکه تکنولوژی پیشرفته تری در آن ها به  کار رفته است دارای قابلیت های بیشتری هستند. با استفاده از اتو بخار مخزن دار سرعت عمل شما در اتو کردن بیشتر می شود و در نتیجه باعث اتو کشی آسان تر می شود. از دیگر ویژگی های اتو بخار مخزن دار که باعث شده است نسبت به اتو بخار معمولی بهتر باشد این است که از قدرت بخار بیشتری برخوردار هستند. با برخورداری از قدرت بخار بیشتر در رفع چین و چروک ها بهتر عمل می کند.

 

کارایی اتو مخزن دار بهتره یا معمولی

 

وزن پایین اتو بخار مخزن دار

از دیگر ویژگی هایی که باعث شده است اتو بخار مخزن دار طرفداران زیادی پیدا کند این است که دارای وزن مناسبی هستند. این اتو بخار ها به دلیل اینکه مخزن و دسته آن ها به صورت مجزا می باشد در کمتر شدن وزن اتو تاثیر زیادی دارد. با داشتن وزن کم اتو دیگر شما در هنگام اتوکشی خسته نمی شوید و با قدرت بالایی که دارد باعث سهولت در اتو کشی شما عزیزان می شود.

اتو بخار های مخزن دار از قابلیت های مختلفی برخوردار هستند که می توان به بخار دهی پیوسته، سیستم قطع خودکار، بخار دهی عمودی، سیستم ضدچکه و … اشاره کرد. با استفاه از این ویژگی ها اتوکشی با کیفیت تری خواهید داشت. تنطیمات دما در این اتو بخار ها به صورت اتوماتیک انجام می شود و در نتیجه باعث می شود هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

ایمنی بیشتر اتو بخار مخزن دار نسبت به اتو بخار معمولی

تکنولوژی که در اتو بخار های مخزن دار به کار رفته است این است که، دارای ایمنی بیشتری هستند. اتوبخار های مخزن دار دارای سیستم قطع اتوماتیک هستند. سیستم قطع اتوماتیک به این صورت عمل می کند که، در صورتی اتو بخار حرکت نکند، دستگاه خاموش می شود و از سوختن لباس ها جلوگیری می کند. این مزیت باعث شده است که استفاده از این اتو بخار برای مردم بیشتر شود و برای خرید آن اقدام کنند.

 

۱۰ نکته طلایی برای طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار

 

مزیت استفاده از اتو بخار مخزن دار چیست؟

اتو بخار مخزن دار مزیت های زیادی دارد که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اتوکشی لباس ها را بسیار راحت می کند.
  • بخار دهی بالایی دارد که باعث از بین رفتن بیشتر چین وچروک ها می شود.
  • دارای مخزن آب جدا می باشد و لازم نیست زود به زود آن را پر کنید.
  • وزن بسیار سبکی دارد.
  • کارایی آسانی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است.
  • قابلیت اتو کشی عمودی را دارد.
  • سرعت عمل اتو کشی با استفاده از اتو بخار های مخزن دار بیشتر می شود.
  • باعث محافظت از پارچه می شود.
  • در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می شود.
  • اتوبخار با سرعت خیلی بالایی گرم می شود.
  • از قابلیت خودکار مانند سیستم قطع خودکار برخوردار می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید اتو بخار مخزن دار

درهنگام خرید اتوبخار مخزن دار نکاتی وجود دارد که بایدبه آن ها توجه کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید و محصول با کیفیتی خریداری کنید. قدرت اتو بخار یکی از موضوعاتی است که نباید راحت از آن بگذرید و باید دقت زیادی به آن داشته باشید. قدرت یک اتو بخار مخزن دار باید ۲۰۰۰ وات باشد. این نوع اتو بخار با قدرت های متفاوتی در بازار موجود می باشند اما بهترین نوع قدرت این است که حداقل ۲۰۰۰ وات باشد. وزن اتو بخار یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید به آن توجه کنید.

اگر اتو بخار وزن مناسبی داشته باشد راحت تر می توانید آن را برداشته و به اتو کردن به پردازید. اتو بخاری که وزن مناسبی داشته باشد اتوکشی را برای شما آسانتر می کند. این نکته را به یاد داشته باشید که وزن مناسب به این معنی نیست که وزن پایینی داشته باشد، بلکه باید طوری باشد که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید. اتو بخارهایی که دارای وزن پایینی هستند در اتو کردن عملکرد ضعیفی دارند.

 

نکات مهم در هنگام خرید اتو بخار مخزن دار

 

جنس کفی اتو بخار مخزن دار

بهترین نوع کفی برای یک اتو بخار این است که جنس آن ها از تیتانیوم و استیل باشد. در بازار انواع اتوبخار با کفی های مختلف وجود دارد، بنابراین باید با دقت بالایی دستگاه خود را خریداری کنید. جنس استیل و تیتانیوم در برابر فشار و ضربه از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

اتو بخار مخزن دار کارگاهی

دستگاه اتو بخار های مخزن دار در دو نوع خانگی و کارگاهی در بازار موجود می باشند.  اتو بخار های مخزن دار کارگاهی برای کارگاه های تولیدی و مزون ها بسیار مناسب هستند. این مکان ها به دلیل حجم کاری زیاد به یک اتو بخار پر قدرت نیازمند هستند، بنابراین بهترین انتخاب برای آن ها اتوبخار مخزن دار کارگاهی می باشد. مخزن اتو بخار های مخزن دار به دلیل اینکه قابل جدا شدن است، استفاده را برای آن ها راحت تر کرده است و بخار زیادی از اتو بخار خارج می شود.

 

10 نکته طلایی برای طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار

 

نحوه استفاده از اتو بخار مخزن دار

تنظیم آب در اتو بخار اولین مرحله برای استفاده از دستگاه می باشد. برای این کار به دفترچه راهنما مراجعه کنید و با توجه به آن میزان آب اتوبخار را تنظیم کنید. با رعایت کردن نکاتی که در دفترچه راهنمای اتو بخار نوشته شده است می توانید به افزایش طول عمر دستگاه کمک کنید. آبی که می خواهید برای اتو بخار به کار ببرید بسیار مهم است زیرا باید بدون املاح باشد. اگر آبی که برای اتو بخار استفاده می کنید بدون املاح باشد از رسوب گرفتن مخزن اتو بخار جلوگیری می شود. با رسوب گرفتن مخزن اتو بخار بازدهی آن کاهش می یابد و دستگاه به خوبی کار نمی کند.

دومین مرحله انتخاب یک میز اتوی مناسب می باشد زیرا تاثیر زیادی در کیفیت اتوی لباس ها دارد. باید ارتفاع میز را به درستی تنظیم کنید، تا کار کردن بر روی آن برای شما راحت باشد. با درست تنظیم کردن میز اتو بخار می توانید به راحتی به لباس ها و اتو کرن مسلط باشید  و اتو کشی برای شما راحت باشد. سومین مرحله تعیین درجه دما اتو بخار می باشد. باید با توجه به جنس لباس ها دما را تنظیم کنید. جنس پارچه ها تاثیر زیادی در درجه حرارت اتو بخار دارد. به عنوان مثال برای  لباس هایی که نازک هستند باید درجه حرارت اتو بخار پایین باشد تا لباس شما نسوزد و آسیب نبینند. لباس های کتان نیز درجه حرارت متفاوتی دارند و باید درجه حرارت بالاتری نسبت به لباس های نازک تر داشته باشند.

تمیز کردن و برطرف کردن جرم اتو بخار مخزن دار

یکی از عواملی که در کارایی بهتر اتو بخار مخزن دار تاثیر زیادی دارد، تمیز نگه داشتن اتو بخار می باشد. با تمیز کردن به موقع اتو بخار می توانید باعث طول عمر اتو بخار شوید و سال های طولانی تری از آن استفاده کنید. از بهترین روش ها برای تمیز کردن مخزن اتو بخار که می توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید، محلول آب و سرکه می باشد. سعی کنید هر دو ماه یک بار اتو بخار خود را تمیز کنید تا مخزن آن جرم کمتری بگیرد و اتو کشی بهتری را شاهد باشید.

برای تمیز کردن مخرن اتوب خار به دو روش می توانید عمل کنید. یکی از این روش ها این است که یک اسفنج را به محلول آب و سرکه آغشته کنید و اتو را با آن تمیز کنید. روش دیگر این است که به مقدار مساوی سرکه و آب را با هم ترکیب کنید، در داخل مخزن اتو بخار قرار دهید، اجازه دهید این محلول به صورت بخار خارج شود. با استفاده از این روش ها رسوبات داخلی اتو از بین می رود و اتو بخار مانند روز اول نو و تازه می شود.

تفاوت اتو بخار معمولی با اتو مخزن دار

از مهم ترین تفاوتی که اتو بخار معمولی و اتو بخار مخزن دار با هم دارند، مخزن آن می باشد. مخزن اتو بخار مخزن دار مانند اتو بخار معمولی به آن نچسپیده است و به صورت جدا می باشد. ظرفیت مخزن اتو بخار مخزن دار بیشتر از اتو بخار معمولی است و دارای گنجایش بیشتری است. از اتو بخار مخزن دار می توان برای کارگاه های خیاطی استفاده کرد، اما اتو بخار معمولی بیشتر مناسب مصرف خانگی می باشد. وزن اتو بخار مخزن دار از اتو بخار معمولی بیشتر است و دلیل آن هم مخزن بزرگتر آن می باشد.

اتو بخار های مخزن دار برای اتو کردن لباس های ضخیم مناسب تر از اتو بخار های معمولی هستند. تکنولوژی که در اتو بخار های مخزن دار به کار رفته است، پیشرفته تر از اتو بخار های معمولی است. سرعت عمل اتو کردن در اتو بخار های مخزن دار بیشتر از اتو بخار های معمولی است و اتو کشی و سرعت اتو کشی را بالاتر می برد. اتو بخار های مخزن دار از قدرت بالایی برخوردار هستند و در رفع چین و چروک های لباس ها بهتر از اتو بخار های معمولی عمل می کنند. قدرت بخار بسیار بالایی نسبت به اتو بخار های معمولی دارند.

 

10 نکته طلایی برای طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار

 

اتو بخار دستی اسمارتک مدل ۱۹۵

یکی از محصولات با کیفیت شرکت اسمارتک اتوبخار دستی مدل ۱۹۵ است، اتوبخار دستی اسمارتک مدل ۱۹۵ یکی از بهترین و پر کاربرد ترین اتو ها به شمار می رود؛ همانگونه که از نامش مشخص است، از مسیر بخار آب، چین خوردگی های لباس را باز می کند؛ و بخار آن عمودی است. این اتو بخار در رنگ و نقش های متفاوتی وجود دارد، به همین دلیل باب سلیقه ی افراد، تولید شده و هر فردی میتواند بر اساس سلیقه خود آن را انتخاب کند و از استفاده آن لذت ببرد اتو های شیک و زیبا و قیمت مناسب را از سایت گزینگ کالا خریداری نمایید.

 

اتو بخار دستی گلدفراست مدل ۲۰۲۲

گنجایش مخزن اتو بخار دستی گلدفراست ۴۰۰ میلی لیتر است، این اتو بخار از ظاهر فوق العاده زیبا و مدرنی بهره مند است. دارای توان ۲۲۰۰ وات میباشد از کیفیت و قدرت فوق العاده بالایی بهره مند است. جنس کف اتوبخار گلدفراست از سرامیک با فناوری نانو میباشد. مناسب هر نوع پارچه ای است میتوانید با استفاده از این اتوبخار انواع پارچه ها را اتوکشی نمایید. و اتوبخار را روی درجه مورد نظر تنظیم نمایید. وزن این اتوبخار کاملا استاندارد میباشد وزن آن باعث نمی شود که دستانتان خسته شود. اتوبخار دستی گلدفراست تولید داخلی میباشد، ساخت ایران است. دارای یک ولوم بر روی اتوبخار میباشد که میتوانید با استفاده از آن سرعت دستگاه را تنظیم نمایید. 

 

نتیجه گیری از مقاله طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار

با توجه به مطالبی که درباره اتو بخار مخزن دار برای شما گفتیم، حال شما می توانید به راحتی تصمیم برای خرید بگیرید. خرید اتو بخار مخزن دارد می تواند شما را از بردن لباس ها به اتو بخار و خشکشویی ها بی نیاز کند. اتو بخار مخزن دار به دلیل طرز استفاده راحتی که دارد قابل استفاده برای هر فرد خانواده می باشد. به راحتی حمل می شود و تا چند بار استفاده لازم نیست که مخزن آن را از آب پر کنید. بسیار با دوام و از استحکام خوبی برخوردار هستند. هر نوع لباسی را می توانید با این اتو بخار ها اتو کنید و برای کسانی که مزون و یا خیاطی دارند گزینه بسیار مناسبی برای خرید می باشد. با توجه به این همه ویژگی عالی که دارد دیگر نیازی به دو به شک بودن برای خرید اتو بخار مخزن دار نیست.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد